2017. 09. 22. péntek
Móric
: 310 Ft   : 258 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A MiG-29 front-vadász

JETfly  |  2002. 05. 06., 09:37

A MiG-29 front-vadász alkalmas az ellenséges légi célok megsemmisítésére a saját lokátorának hatótávolságán belül, és alkalmas a földi célok támadására a vizuális látótávolságon belül, nem irányított fegyverzet segítségével.

A nagy méretü szárnyak és az azokon elhelyezett mozgatható belépő-él biztosítja a gép jó repülési jellemzőit fel és leszálláskor, valamint a manőverezőképességet, és ellenőrizhetőséget szubszonikus sebesség tartományban, beleértve a nagy állás-szöggel való repülést. A MiG-29 a világon a legelső repülőgép, amelynek a szívócsatornája két féle képpen müködik. A levegőben a nyitott szívócsatornán keresztül a levegő a hajtómüvekhez jut. Földön történő gurulásnál a levegő a szárnyak felső részén kiképzett beömlőnyíláson keresztül jut a hajtómüvekhez, ezáltal megakadályozandó az idegen anyagnak a hajtómübe történő bejutását, különös tekintettel a nem megfelelő minőségü felszálló pályával rendelkező repülőterekre. A repülőgépbe kettő darab RD-33 típusu kétáramú hajtómü van építve. A MiG-29 az első olyan front-vadász repülőgép, amelynél a tolóerő-súly viszony 1 fölötti, ezzel biztosítva a rendkívüli manőverező képességet minden magassági és sebességi tartományban.

A repülőgépen elhelyezett berendezések:

- N-019 tüzvezérlő lokátor

- Optikai kereső, felderítéshez, azonosításhoz, automatikus célkövetéshez, Az optikai lokátor magába foglalja az infra vörös kereső és követő rendszert, mint távolságmérő és a sisakcélzó érzékelője.

- A tüzvezérlő lokátor és az optikai felderítő egység együttes alkalmazásával egy kivételes képességü rendszert alkotnak.

- A sisak-célzó berendezés, gyorsan befogja a céltárgyat, melyet a pilóta vizuálisan észlel a fülketető üvegén keresztül. A rendszer lehetővé teszi a célzást 15km távolságon belül, úgy hogy a rendszer a jeleket továbbítja a rakéták vezérlő egységéhez, ezálltal növelve a fegyverzet hatékonyságát.

- A repülőgép az ellenséges légicélokat "levegő-levegő" rakétákkal, míg a földi célokat bombákkal és nem-irányított rakétákkal küzdi le.

- Az R-27 típusu, különféle vezérlésü rakétákat a nagy távolságú légiharcnál alkalmazzuk.

A MiG-29 fegyverzeti rendszere hét külső függesztési pontból áll:

- "Levegő-levegő" közepes hatótávolságú légiharc rakéta: R-27

- "Levegő-levegő" kis hatótávolságú légiharc rakéta: R-73

- Nem irányított rakéták: S-5, S-8, S-24

- Légibombák 3000 kg súlyhatárig

- Egy 30mm-es egycsövü gépágyú 150db lőszerrel

Az optimálisan alkalmazott rendszer, felszerelés és fegyverzet, párosulva a tökéletes tervezéssel és a magas értékü hajtómü teljesítménnyel, biztosítja hogy a MiG-29 felülmúlja az olyan repülőgépeket, mint az F-15C vadász, 15%-kal jobb, mint az F-16, és 40%-kal mint a Francia Mirage 2000.

Nagy hatótávolságú légiharcot figyelembe véve a MiG-29 mint egy 20%-kal teljesíti túl a Mirage2000 teljesítményét, és teljes fölényt élvez az F-16-sal szemben.

A légi célok elleni harci alkalmazhatóságot figyelembe véve, a negyeik generációs MiG-29 eléri azt a kívánt szintet, amely a világ legjobb front-vadász repülőgépévé teszi, mely jóval felülmúlja az előző legtöbb számban gyártott harmadik generációs MiG-23M vadászrepülőgépet.

A repülőgép alapvető jellemzői

Felszálló súly

Normál: 14750kg

Maximum: 17720kg

Súly adatok

Fegyverzeti terhelés: 3000kg

Üzemanyag súly: 4300 l

Hajtómüvek száma,teljesítmény: 2X8300 N

Maximális sebesség

Földközelben: 1500km/h

Nagy magasságban: 2400km/h

Szolgálati csúcsmagasság: 18000m

Tolóerő-súly viszony felszálláskor: 1,12

Maximális túlterhelés: +9g

Légicélok észlelési távolsága : 60km

Geometriai adatok

Hossz: 17,32m

Magasság: 4,73 m

Fesz.táv.: 11,36m

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 09. 22., 12:54
A Stratolaunch túlesett olyan fontos próbákon, mint az üzemanyag- és az elektromos rendszer ellenőrzése, de saját erejéből még nem gurult.
2017. 09. 21., 09:19
A kérdés adott hát: ilyen „titkos is és misztikus, kissé utópisztikus” esetekből kiindulva vajon milyen reményeink lehetnek a Zrínyi 2026-ra vonatkozólag?
2017. 09. 20., 11:54
A hihetetlen történet 1951. november 19-én kezdődött. Ezen a szeles, barátságtalan, őszi napon szállt fel a Erdingből, Németországból egy amerikai felségjelű C-47A típusú repülőgép, amely a belgrádi amerikai nagykövetségre szállított csomagokat.
2017. 09. 20., 11:02
Megjelent a járattörlések kétheti listája. Meddig tart az egy év? O'Leary szerint nem vesztik el az utasokat, de a rivális cég erősen szívja át – a pilótáit.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Mintegy száz modern busszal gazdagodik 2019-re a Magyar Honvédség – közölte dr. Simicskó István honvédelmi miniszter a HM CURRUS Zrt. és az IKARUS Járműtechnikai Kft. együttműködésével elkészült, CURRUS ARIES-VOLVO, Euro VI-os motorral szerelt csapatszállító busz prototípusának bemutatóján, szeptember 21-én, csütörtökön Székesfehérváron.