2025. 04. 26. szombat
Ervin
: 407 Ft   : 359 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Budapest Airport: Rekordidő alatt épült fel az új 1. móló

Budapest Airport: Rekordidő alatt épült fel az új 1. móló
Budapest Airport  |  2020. 06. 26., 13:03
Budapest Airport: Rekordidő alatt épült fel az új 1. móló

Újabb mérföldkőhöz érkezett a repülőtéren zajló fejlesztéssorozat: napra pontosan a tervezett határidőre elkészült az új 1. móló második fázisa is.

Ezzel az új beszállítócsarnok építése befejeződött; a Budapest Airport már csak a használatbavételi engedély beérkezésére vár, amelynek kiadását követően az utasok gyönyörű, komfortos körülmények között, tágas és járványügyi szempontból is biztonságos környezetben tölthetik el a repülés előtti várakozási időt. A korábbi egyszerűsített beszállítókapukat kiváltó, modern 1. móló a Budapest Airport és a magyar kormány közötti, a repülőtér hosszú távú fejlesztését érintő együttműködés része.

A 2020 januárjában átadott első fázis után a Budapest Airport június 22-én befejezte a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér új utasmólójának építését, amelyet a használatbavételi engedély megérkezését követően azonnal át is ad majd az utasforgalomnak. Az új épületrész több ezer négyzetméterrel növeli meg a 2A Terminál kapacitását, minden elvárást kielégítő, kényelmes várakozást biztosítva az utasok számára.

A több mint 11,5 milliárd forintos (33 millió eurós) beruházásból megvalósuló 1. móló építése 2019. július 19-én kezdődött, és az épület minden részének kivitelezése – a 2A Terminállal összekötő folyosóval együtt - rekordidő, egészen pontosan 339 nap alatt befejeződött. Ezzel teljesült a Budapest Airport vállalása, hogy az új móló építését a nyári utazási szezon kezdetére befejezi. Az építkezés az elmúlt 11 hónap alatt folyamatosan, a tavaly nyári csúcsforgalom idején is zajlott, nem zavarva a repülőtér normál, napi forgalmát. A beruházást a Budapest Airport teljes egészében saját forrásból finanszírozta. 

Dr. Rolf Schnitzler, a Budapest Airport Zrt. vezérigazgatója hangsúlyozta: „Az 1. móló átadásán januárban azt mondtuk: új év, új fejezet kezdődik a budapesti repülőtér életében. Az elmúlt fél év minden szempontból bebizonyította, hogy ez így igaz. A világjárvány miatt korábban sosem látott kihívásokkal kell megküzdenie iparágunknak, ami sokunk életét és terveit felülírja. Egy dolog azonban nem változott: szilárd meggyőződésünk, hogy Budapest és Magyarország vonzereje légiközlekedési úti célként továbbra is töretlenül nőni fog. Ezért a jelenlegi helyzetben is folytatjuk a repülőtéri fejlesztéseket, törekedve utasaink minél magasabb színvonalú kiszolgálására. Az 1. mólóval mi a magunk részéről készen állunk rá, hogy utasainkat egy ultramodern, gyönyörű környezetbe várjuk vissza, ami az első fázis nyitása óta kapott pozitív visszajelzések alapján minden bizonnyal elnyeri majd a tetszésüket.”

Az új, 11 500 négyzetméteres épület egy 3000 négyzetméteres korábbi létesítményt vált ki, azaz több ezer négyzetméterrel megnöveli az utasforgalmi területet. Az 1. móló fűtött-hűtött, világos tereibe megérkező, vagy a járatuk indulására váró utasok kényelmét üzletek és extra szolgáltatások is biztosítják. Az egyszintes, 5,2 méter belmagasságú épület meghatározó elemei a fagerendák és a nagy üvegfelületek, amelyek a korszerű belsőépítészeti kialakításnak köszönhetően egyedi, kifejezetten kellemes környezetet biztosítanak. A móló 8 gyalogos beszállítókapuja közvetlenül a repülőgép-állóhelyekre nyílik, ami zökkenőmentes, kényelmes beszállást tesz lehetővé, illetve további 6 kaputól buszok szállítják majd az utasokat az épülettől távolabb parkoló repülőgépekhez.

A központi csarnokban pihenő- és várótér, étel- és italvásárlási lehetőség, 3 nagy kapacitású, akadálymentes mosdóblokk, valamint egy dohányzóterasz szolgálja az utasok kényelmét. A móló nagy előnye, hogy az összeköttetés a 2A Terminállal úgy valósul meg, hogy az utasok a jegykezelést követően egyetlen pillanatra sem hagyják el a komfortos épületet; a fő terminálépületből mozgólépcsővel és lifttel felszerelt összekötő épületen keresztül érik el a mólóhoz vezető, kb. 120 méter hosszú, tágas, klimatizált és fűtött folyosót.

Az új utasmóló a Lean Tech Mérnökiroda Kft. tervei alapján, a Market Építő Zrt. kivitelezésében, a HunGal Kft. műszaki ellenőrzésével és mérnöki tanácsadásával valósult meg. Az épület szerkezetének gyártója és szállítója a holland Neptunus B.V. volt, a belsőépítészeti terveket a DVM Group készítette.

Forrás: https://www.bud.hu/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 04. 07., 17:00
Az F-35-ös program partnerországai között Norvégia lett az első, melynek teljessé vált az ötödik generációs harci repülőgép flottája: a két utolsó példányt a napokban adta át az amerikai gyártó.
2025. 04. 01., 18:00
Svédország - novemberben aláírt szándéknyilatkozatának folytatásaként - hivatalosan is megerősítette, hogy a brazil Embraer C-390 típusával modernizálja szállító repülőgép flottáját, búcsút intve a kiöregedő C-130H Herculeseknek.
2025-04-15 12:13:17
Az egyre gyakrabban jelentkező, szélsőséges időjárási jelenségek komoly kihívást jelentenek a légi közlekedésben és a légiforgalmi irányításban, különösen a nyári időszakban. Az egyre szeszélyesebb időjárás negatív hatásainak mérséklésére a HungaroControl szorosabb együttműködésbe kezdett hazánk meteorológiai szolgáltatójával, a HungaroMet-tel.
2025-04-09 17:00:19
Ramstein Flag 2025 - A dániai Skrydstrup légibázisra látogatott el dr. Böröndi Gábor vezérezredes, a Honvéd Vezérkar főnöke, ahol a többnemzeti repülő harcászati gyakorlatról és az azon részt vevő magyar állomány feladatairól tájékozódott.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 04. 23., 10:29
A NASAMS rendszer rakétatöltése precizitást és összehangolt csapatmunkát igényel.
2025. 04. 22., 15:23
Délutáni és esti kiképzési gyakorlatot tart a kecskeméti repülődandár kedden, szerdán és csütörtökön - közölte a Magyar Honvédség vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár a közösségi oldalán.
2025. 04. 22., 14:00
Világszerte több tucatnyi olyan telep található, ahol kiérdemesült, vagy leállított repülőgépeket tárolnak alkatrészbányaként, illetve a légiforgalomba visszatérés reményében.
2025. 04. 10., 09:43
Az amerikai haditengerészet utolsó hagyományos meghajtású repülőgép-hordozóját, az egykori USS John F. Kennedyt – becenevén Big Johnt - 2007-ben vonták ki a hadrendből.

  Legfrissebbek most

Pontosan két évvel ezelőtt bemutatkozó interjút készített Tőrös István dr. Bali Tamás ezredessel, aki akkor vette át az MH Kiss József 86. Helikopterdandár parancsnoki beosztását. Két év után ismét van miről beszélgetniük.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.