2024. 03. 28. csütörtök
Gedeon, Johanna
: 396 Ft   : 367 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Az easyJet jelentése a módosított márkanév használati engedélyről

JETfly  |  2010. 10. 12., 09:19

Az easyJet, az Egyesült Királyság legnagyobb légitársasága bejelentette, hogy az „easyJet’ márkanév körüli jogviták megoldódtak az easyGroup IP céggel. A módosított márkanév használati engedély elfogadása véget vet a két cég körüli, régóta tartó bizonytalanságnak, valamint a folyamatos vitáknak a márkanév használatáról. A megegyezés egyben megerősíti az easyJet azon jogát, mely szerint a légitársaság különböző kiegészítő tevékenységekből bevételt termelhet.

A helyesbített és újrafogalmazott licencszerződésnek köszönhetően az easyJet-nek továbbra is világszerte joga van a márkanév használatához, oly módon, amely védi az easyJet jelenlegi üzleti tevékenységét. A megegyezésnek köszönhetően az easyJet müködési rugalmassága jelentősen javul; a jövőben a légitársaságnak jogában áll új együttmüködési megállapodásokat kötni más utazási szolgáltatókkal, és olyan márka nélküli partnerekkel, mint autókölcsönzők, hotelek és utasbiztosítással foglalkozó cégek. Ezen felül az easyJet-nek a jövőben joga lesz más, ismert márkákkal is közös promóciókat indítani.

Az easyGroup IP-vel kötött megállapodás értelmében az easyJet a következő ötven évre megkapta a márkahasználati jogokat, de a kötelezettség legalább 10 évig él. A jogokért cserébe jogdíjként az easyJet éves jövedelmének 0.25%-át fizeti ki. A jogdíjak összegét a megegyezés első két évére előre meghatározták a felek: £3.900.000 és £4.950.000 összegeken.

A megállapodás részvényesi jóváhagyása után Sir Stelios beleegyezett abba, hogy lemond az ’easyJet Elnöke’ elnevezéséről, illetve kijelentette, hogy megszünteti az easyGroup képviseleti jogát az easyJet közgyülésében.

Sir Mike Rake, az easyJet elnöke így kommentálta az eseményeket:

„Az easyJet nagyot nőtt és fejlődött a licencszerződés aláírása óta. A márkanév használati jogokat tisztázni kellett, hogy a Társaság tovább fejlődhessen. Hiszem, hogy a módosított megállapodás még jobban szolgálja az easyJet részvényesei- és a licenctulajdonosi érdekeit. Köszönetet mondok Sir Steliosnak az elmúlt hetek megbeszélésein tanúsított konstruktív hozzáállásáért. Az easyJet alapítója Sir Stelios, az ő eszméje és energiája pedig hozzájárult a légitársaság sikereihez.”

Sir Stelios Haji-Ioannou, az easyGroup elnöke így nyilatkozott:

„Mint a légitársaság legnagyobb részvényese, és mint a márka tulajdonosa, remélem, hogy a Mike, Carolyn és Chris által vezetett új csapat kihasználja majd a márkanév bővített alkalmazásának lehetőségeit, és ezzel értéket teremt majd minden részvényes számára.

Az elmúlt 10 évben, az eredeti engedély aláírása óta, sokat változott a fapados légitársaságok üzleti müködése. A mostani módosítások – az eredeti megállapodás korlátozásainak eltávolításával - lehetővé teszik az easyJet további növekedését. Meggyőződésem, hogy a megállapodás mindkét fél számára méltányos. Az elfogadott módosítások eredményeként az easyJet nagyobb versenyt támaszthat az easyGroup további licenctulajdonosaival szemben (pl. easyHotel, easyCar és easyBus). Ugyanakkor a megállapított jogdíj megfelelő ellenszolgáltatást jelent az easyGroup-nak, így összehangolja mindkét fél érdekeit. Bízom benne, hogy a megállapodásnak köszönhetően minden érintett fél győztesen fog kikerülni.

Carolyin McCall, az easyJet ügyvezető igazgatója hozzátette:

„Ez egy ésszerü megoldás erre a vitás helyzetre, amely méltányos, egyértelmü és müködőképes tud lenni, és javulást eredményez mindkét oldalon. Ez biztosítja az easyJet növekedését, müködési rugalmasságát és üzleti szabadságát.”

Az easyJet-ről:

Az easyJet ma Európa első számú légi közlekedési hálózata köszönhetően annak, hogy a légitársaság jelen van Európa top 100 útvonalán és Európa 50 legnagyobb repülőtérén. Több mint 300 millió európai él csupán egy órányi autóútra valamely easyJet reptértől, így az easyJet több utas számára érhető el, mint bármely más légitársaság.

Az easyJet a legalacsonyabb árakon a legkönnyebben elérhető repülőterekre repül, ezért tervek szerint idén 10 százalékkal növeli tudja bevételeit, 50 millió utast fog elrepíteni, több mint 500 útvonalon, 29 ország 120 repterét érintve.

Az easyJet az utasok számát figyelembe véve az Egyesült Királyság legnagyobb és Európa negyedik legnagyobb légitársasága.  2009-ben a légitársaság 28 millió utast szállított az Egyesült Királyságban, összesen pedig 46 milliót Európában. Átlagosan az easyJet 14.000 Ft-ért (50€) szállítja utasait 1100 km-en.

Az easyJet számára fontos a fenntartható környezet. Az elmúlt 10 évben a légitársaság legújabb technológiákba beruházva, 25 százalékkal csökkentette az utasonként egy kilométerre jutó CO2 kibocsátást. A flotta közel 200 kiváló minőségü repülőgépének átlagéletkora mindössze 3,5 év.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 18., 16:21
Az elmúlt napokban több friss hírt is olvashattunk az MH Kiss József 86. Helikopterdandárról, többek között arról is, hogy először ugrottak ejtőernyősök a H225M típusú közepes, többcélú forgószárnyasból.
2024. 03. 12., 13:39
A Pilatus svájci repülőgépgyártó a közelmúltban jelentette be, hogy a PC-21 típusú kiképző repülőgépekből álló globális flottája elérte és meghaladta az 500 000 repült órás történelmi mérföldkövet.
2024. 03. 06., 11:10
Ritka eset, amikor egy repülőgép-típus beszerzése világpolitikai jelentőségű alkudozások központi témája lesz. Márpedig pont ennek lehettünk szemtanúi, lassan több, mint egy esztendeje. A török taktika bevált, Svédország NATO-tagságának támogatásáért cserébe 23 milliárd dollárért 40 F-16V Block 70 Viper megvásárlására, és 79 Falcon felújítására kapnak lehetőséget.
2024. 03. 05., 12:25
Több évtizedes elmaradást pótolva a Honvédelmi Sportszövetség 2024-ben útjára indította a Honvéd Kadét Pilóta Programot, amelynek elsődleges célja a Magyar Honvédség légiereje számára a minőségi utánpótlás biztosítása.
2024-03-21 13:58:05
Modern helikopterek váltják a régi eszközöket a Magyar Honvédség kutató-mentő szolgálatában – jelentette be a honvédelmi miniszter. Szalay-Bobrovniczky Kristóf hozzátette: a napokban a régi típusú Mi-17-es helikoptereket a modern H145M forgószárnyasok váltották fel.
2024-03-21 09:15:14
2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  
2024-03-13 12:52:44
25 éve, 1999. március 12-én csatlakozott Magyarország az Észak-atlanti Szerződés Szervezetéhez: a jubileum kapcsán földi és légi bemutatókkal tarkított ünnepséget rendeztek Tatán, az MH Klapka György 1. Páncélosdandár alakulatánál, ahol beszédet mondott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter. Mutatjuk a helyszíni fotókat!
2024-03-11 14:35:49
A Magyar Légierő pilótái a legjobbak közül valók, és a veszélyek korában kiemelt erkölcsi és anyagi megbecsülést érdemelnek. Tudásuk, szolgálatuk kulcsfontosságú Magyarország biztonságának védelmében. Ezért jelentős – decemberig visszamenőleges – béremelésükről döntöttünk – jelentette be Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter.
2024-03-05 10:15:09
2024. március 4-én, hétfőn, Gróf Gergely ezredes, a kecskeméti MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnoka tartott tájékoztatót, melyben többek között a bázison jelenleg zajló elektronikai hadviselési gyakorlatokról, valamint a Magyar Légierő Gripen flottájának idei évre tervezett feladatairól is hallhattunk információkat.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 03. 25., 11:58
A magyar és a svéd kormány korszakos megállapodást kötött, ugyanis a már meglévő vadászgépek mellé négy új JAS-39 típusú vadászbombázóval bővül hazánk repülőgépflottája.
2024. 03. 25., 10:41
2024. 03. 22., 09:25
A máltai Universal Air március 26-ától hetente kétszer indít légijáratokat Pécs-Pogány reptérről a Málta–Pécs–München útvonalon.
2024. 03. 20., 09:21
A nyolcvanas évek második felében, a Tomcat üzemeltetés csúcspontján, az amerikai haditengerészet 22 elsővonalbeli (repülőgép-hordozós) százada repülte az F-14-est, megosztva a csendes-óceáni és az atlanti-óceáni flotta hordozói között.

  Legfrissebbek most

Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Dánia - az F-35-ösök érkezésével - folyamatosan vonja ki a hadrendből F-16-os vadászbombázóit, melyek értékesítését már korábban meghirdették. A lehetséges vásárló kilétét a napokban hozták nyilvánosságra.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin