2024. 03. 28. csütörtök
Gedeon, Johanna
: 396 Ft   : 367 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Az Emirates napi dubaji járatát ünnepli a Budapest Airport - Képgaléria

JETfly  |  2014. 10. 28., 09:54

Az Emirates Airlines első Airbus A330-200 típusú repülőgépe október 27-én, helyi idő szerint délelőtt 11:20-kor menetrend szerint leszállt a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér II. futópályáján. Ez a pillanat fontos mérföldkő a magyar polgári légiközlekedés történetében, hiszen először létesült napi rendszerességű, széles törzsű repülőjárat a Perzsa-öböl térségébe.

Az Emirates első, EK 111 számú járata helyi idő szerint reggel 8:20-kor indult útjára a Dubaji Nemzetközi Repülőtérről, és alig több mint 5 óra repülési időt követően, délelőtt 11:20-kor landolt Budapesten, ahol riporterek hada, magas rangú magyar és Egyesült Arab Emirátusokból érkezett tisztségviselők, illetve a légiközlekedési iparág vezetői. Az első járatot a repülőtéri tüzoltók a szokásoknak megfelelően, a forgalmi előtérre történő beguruláskor vízágyú-diadalív köszöntéssel fogadták. Az Emirates naponta közlekedő széles törzsü repülőjárata Dubaj és Budapest között a két ország közötti kereskedelmi- és egyéb gazdasági kapcsolatok dinamikus növekedése, illetve a kétirányú turizmusban tapasztalható jelentős bővülés révén megnőtt utazási igényeket hivatott kiszolgálni.

Emirates

„Az új, napi rendszerességü budapesti járatunk hozzájárul a további növekedéshez, és a dubaji központunkban elérhető kiváló összeköttetések révén új lehetőségeket teremt a magyar kereskedelem és turizmus számára. Az Emirates által több mint 60 távol-keleti, ausztrálázsiai, nyugat-ázsiai, indiai-óceáni és közel-keleti célállomásra üzemeltetett járatok elérése a magyar üzletemberek és turisták számára egyaránt előnyös. Meggyőződésünk, hogy ez az új útvonal támogatni fogja Magyarország azon törekvését, hogy szorosabb gazdasági kapcsolatokat alakítson ki a keleti régióval, és a kereskedelem és a turizmus terén a további növekedés motorja lesz” – nyilatkozta Thierry Antinori, az Emirates kereskedelmi vezérigazgató-helyettese és alelnöke. „Biztos vagyok abban, hogy az Emirates által nyújtott kiváló terméket és díjnyertes kiszolgálást magyar ügyfeleink is nagyra fogják értékelni. Új, napi járatunk további légi összeköttetéseket teremt, amelyek javítják az átszállási lehetőségeket a Budapestről induló utasok számára. Nagy öröm számunkra, hogy ezentúl a magyar utazók is hozzáférhetnek az Emirates globális járathálózatához, és élvezhetik országunk, a pezsgő és izgalmas Dubaj híres vendégszeretetét, világszínvonalú látványosságait, meleg időjárását és gyönyörü, homokos tengerpartjait.”

„A Budapest Airport számára igen nagy öröm, hogy a magyar légiközlekedés történetének újabb mérföldkövét ünnepelhetjük. A Budapesthez hasonló, gyorsan növekedő piacok esetében kiemelten fontos, hogy világszínvonalú légitársaságok járatait tudjuk ajánlani utasainknak. Ezért is nagy boldogság számunkra, hogy az Emirates napi rendszerességü, széles törzsü gépekkel üzemeltetett járatot indított Budapest és Dubaj között. Ennek révén utasaink kiváló átszállási lehetőségekhez jutnak az Emirates dubaji elosztó-központján keresztül.” – mondta Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója. „A Budapestre irányuló külföldi turizmus az európai piacok átlagát meghaladó módon növekszik, a magyar GDP-előrejelzések pedig egyre biztatóbbak, ezért úgy véljük, ez az ideális időpont ennek a járatnak az elindítására. Bízunk benne, hogy az útvonalon használt gépeket az Emirates hamarosan még nagyobb kapacitásúakra cserélheti az növekvő igények miatt.”

Az Emirates budapesti járatának megnyitása egybeesik a légitársaság új Ügyfélszolgálati Központjának holnapi megnyitójával, amely további 300 munkahelyet teremt a magyar fővárosban. Ez több millió dolláros, hosszú távú beruházást jelent a magyar gazdaságba, amely az új járatnak köszönhetően létrejövő új munkahelyeken felül további, jelentős gazdasági előnyökkel jár. A Dubaj és Budapest közötti prémium kategóriás repülőjárat az előrejelzések alapján évente mintegy 200.000 utast hozhat a Budapest Airport számára, és további 250 munkahelyet teremt a repülőtéren, illetve a magyar idegenforgalomban.

Az Emirates Dubajba közlekedő, Airbus A330-200 típusú repülőgépeinek fedélzetén az első osztályon (Business Class) 27, a turistaosztályon (Economy Class) pedig 251 ülés található. A téli menetrendi időszak során az EK 111 számú járat reggel 8:20-kor száll fel Dubajból, és délelőtt 11:35-kor érkezik meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre. Az EK 112 számú járat délután 3:05-kor indul Budapestről, és este 23:30-kor landol a Dubaji Nemzetközi Repülőtéren (az összes időpont helyi idő szerint van megadva). Az Airbus A330-200 rakterében 12 tonna légi áru szállítására is lehetőség van, az Emirates SkyCargo révén.

Galéria: Az Emirates napi dubaji járatát ünnepli a Budapest Airport - Képgaléria

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 18., 16:21
Az elmúlt napokban több friss hírt is olvashattunk az MH Kiss József 86. Helikopterdandárról, többek között arról is, hogy először ugrottak ejtőernyősök a H225M típusú közepes, többcélú forgószárnyasból.
2024. 03. 12., 13:39
A Pilatus svájci repülőgépgyártó a közelmúltban jelentette be, hogy a PC-21 típusú kiképző repülőgépekből álló globális flottája elérte és meghaladta az 500 000 repült órás történelmi mérföldkövet.
2024. 03. 06., 11:10
Ritka eset, amikor egy repülőgép-típus beszerzése világpolitikai jelentőségű alkudozások központi témája lesz. Márpedig pont ennek lehettünk szemtanúi, lassan több, mint egy esztendeje. A török taktika bevált, Svédország NATO-tagságának támogatásáért cserébe 23 milliárd dollárért 40 F-16V Block 70 Viper megvásárlására, és 79 Falcon felújítására kapnak lehetőséget.
2024. 03. 05., 12:25
Több évtizedes elmaradást pótolva a Honvédelmi Sportszövetség 2024-ben útjára indította a Honvéd Kadét Pilóta Programot, amelynek elsődleges célja a Magyar Honvédség légiereje számára a minőségi utánpótlás biztosítása.
2024-03-21 13:58:05
Modern helikopterek váltják a régi eszközöket a Magyar Honvédség kutató-mentő szolgálatában – jelentette be a honvédelmi miniszter. Szalay-Bobrovniczky Kristóf hozzátette: a napokban a régi típusú Mi-17-es helikoptereket a modern H145M forgószárnyasok váltották fel.
2024-03-21 09:15:14
2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  
2024-03-13 12:52:44
25 éve, 1999. március 12-én csatlakozott Magyarország az Észak-atlanti Szerződés Szervezetéhez: a jubileum kapcsán földi és légi bemutatókkal tarkított ünnepséget rendeztek Tatán, az MH Klapka György 1. Páncélosdandár alakulatánál, ahol beszédet mondott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter. Mutatjuk a helyszíni fotókat!
2024-03-11 14:35:49
A Magyar Légierő pilótái a legjobbak közül valók, és a veszélyek korában kiemelt erkölcsi és anyagi megbecsülést érdemelnek. Tudásuk, szolgálatuk kulcsfontosságú Magyarország biztonságának védelmében. Ezért jelentős – decemberig visszamenőleges – béremelésükről döntöttünk – jelentette be Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter.
2024-03-05 10:15:09
2024. március 4-én, hétfőn, Gróf Gergely ezredes, a kecskeméti MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnoka tartott tájékoztatót, melyben többek között a bázison jelenleg zajló elektronikai hadviselési gyakorlatokról, valamint a Magyar Légierő Gripen flottájának idei évre tervezett feladatairól is hallhattunk információkat.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 03. 25., 11:58
A magyar és a svéd kormány korszakos megállapodást kötött, ugyanis a már meglévő vadászgépek mellé négy új JAS-39 típusú vadászbombázóval bővül hazánk repülőgépflottája.
2024. 03. 25., 10:41
2024. 03. 22., 09:25
A máltai Universal Air március 26-ától hetente kétszer indít légijáratokat Pécs-Pogány reptérről a Málta–Pécs–München útvonalon.
2024. 03. 20., 09:21
A nyolcvanas évek második felében, a Tomcat üzemeltetés csúcspontján, az amerikai haditengerészet 22 elsővonalbeli (repülőgép-hordozós) százada repülte az F-14-est, megosztva a csendes-óceáni és az atlanti-óceáni flotta hordozói között.

  Legfrissebbek most

Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Dánia - az F-35-ösök érkezésével - folyamatosan vonja ki a hadrendből F-16-os vadászbombázóit, melyek értékesítését már korábban meghirdették. A lehetséges vásárló kilétét a napokban hozták nyilvánosságra.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin