Az orosz perspektivikus ötödik generációs vadászrepülőgép – a PAK FA - Front Légierő Perspektivikus Repülő-komplexuma -, más néven a T-50 – a repülőgépgyár, egy magát megnevezni nem kívánó képviselőjétől származó információ szerint végrehajtotta első gurulását a Komszomolszka-na-Amure repülőgépgyár területén található repülőtéren. A kísérleti gurulás dátumát valamint a pontos időtartamát nem hozták nyilvánosságra.
A gép kivontatása után a repülőgép pilótája beindította a hajtómüveket, és a repülőgép megkezdte a gurulást a le- és felszállópályán. A PAK FA gurulása közben több alkalommal használták a fékrendszert. Első alkalommal két gurulást hajtottak végre. A tesztet kizárólag a Komszomolszka-na-Amure repülőgépgyár dolgozói követhették figyelemmel. 2009 végéig a PAK FA várhatóan még további gurulási teszteket fog végrehajtani, és a tervek szerint 2010 januárjában kerülhet sor az első repülésre.
Korábban Szergej Ivanov, miniszterelnök-helyettes azt mondta, hogy az orosz ötödik generációs vadászrepülőgép tesztjei 2009 végén – 2010 elején kezdődhetnek meg. 2009 szeptember közepén Vlagyimir Popovkin védelmi miniszter helyettes bejelentette, hogy a PAK FA 2015-től kezdődően kerülhet az orosz légierő állományába.
Hivatalos technikai adatok a PAK FA képességeit illetően ezidáig nem kerültek nyilvánosságra. Az új, ötödik generációs vadászrepülőgép feltehetően 2100 km/órás sebességre lesz képes, míg hatósugara elérheti az 5500 km-t. A gép fegyverzetéhez valószínüleg egy 30 mm-es fedélzeti gépágyú fog tartozni a 16 függesztési pont mellett, amelyek fele a gép törzsén fog elhelyezkedni.
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Dánia - az F-35-ösök érkezésével - folyamatosan vonja ki a hadrendből F-16-os vadászbombázóit, melyek értékesítését már korábban meghirdették. A lehetséges vásárló kilétét a napokban hozták nyilvánosságra.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.