A Marokkó által megrendelt 24 darabos F-16-os flotta teljessé vált, hiszen a három utolsó példány 2012. augusztus 22-én felsorakozott a Fort Worth-i betonon, ezt követően pedig a gépeket átrepülték az afrikai országba. Marokkó már a 25. nemzet a sorban, mely az F-16-os mellett tette le a voksát. Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, a Marokkói Királyi Légierő részére gyártott utolsó példány 2012. március 15-én teljesítette első felszállását.
A marokkói vadászgép tender 2007 nyarán érkezett fordulópontjához, ekkor hozták nyilvánosságra, hogy az amerikai F-16-os vagy a francia Rafale kerülhet ki győztesként. A védelmi minisztérium végül a Lockheed Martinnal állapodott meg, melynek értelmében 24 darab (18 együléses és 6 kétüléses) Block 50/52 változatú, P&W F100-229 típusú hajtómüvekkel szerelt F-16-ost vásároltak. A harci repülőgépek beszerzésének összértéke - a hozzá tartozó földi kiszolgáló berendezések, a fegyverzet, a sisakcélzók és a különféle felderítő és célmegjelölő konténerekkel együtt - eléri a 2,6 milliárd dollárt.
Indulásra készen Marokkó három utolsó F-16-osa
Az első együléses marokkói F-16-os 2010. október 12-én, míg az első kétüléses gép november 10-én repült először. A marokkói pilóták az arizonai Tucson légibázison, a 162. Vadászrepülő Ezred állományától sajátították el a szükséges ismereteket. A Marokkói Királyi Légierő új F-16-os flottája Marrakesh-től 58 kilométerre, délre, a Ben Guerir légibázison állomásozik majd. Az F-16-osok mellett 24 darab T-6C kiképző gép vásárlása is folyamatban van Marokkó légierejénél.
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Dánia - az F-35-ösök érkezésével - folyamatosan vonja ki a hadrendből F-16-os vadászbombázóit, melyek értékesítését már korábban meghirdették. A lehetséges vásárló kilétét a napokban hozták nyilvánosságra.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.