Sikeresen végrehajtotta első repülését a Korea Aerospace Industries (KAI) és a Eurocopter közös fejlesztésű Surion típusú helikopter prototípusa, amely hét hónappal ezelőtt gördült le a gyártósorról, – jelentette be a dél-koreai védelmi beszerzési hivatal (Defense Acquisition Program Administration, DAPA) illetékese.
A harminc percig tartó repülést, amely a fővárostól, Szöultól megközelítőleg 430 km-re dél-keletre fekvő Sacheon légi bázison került végrehajtásra, mintegy 160 érdeklődő kísérte figyelemmel. A tesztrepülés időtartama alatt a 8,7 tonna összsúlyú helikoptert két berepülő pilóta és egy fedélzeti mérnök irányította, amellyel gurulást, függeszkedést és függeszkedésből való fordulást hajtottak végre a program részeként. Az előzetes tervek szerint hátra van még a forgószárnyas megközelítőleg 600 méteren, valamint 260 km/h utazósebességgel történő berepülése, amelyre áprilisban kerülhet sor. A helikopter rendszereinek teljes berepülése májusban kezdődhet meg, majd ezt követően, ha minden a terveknek megfelelően zajlik, indulhat meg a forgószárnyasok sorozatgyártása 2010 év végén.
A 2006-ban indított Korea Utility Helicopter (KUH) programban Dél-Korea célul tüzte ki, hogy legyárt 245 db csapatszállító helikoptert annak érdekében, hogy lecserélje a már kiöregedő UH-1H, valamint MD 500-as forgószárnyasait. A 2006 júniusában a KAI és a Eurocopter által aláírt 1,1 milliárd dollár értékü kutatási-fejlesztési megállapodás Dél-Korea valaha megkötött legnagyobb volumenü fegyverzeti megállapodása, amelyet nem az Amerikai Egyesült Államok valamelyik nagy repülőgépgyárával kötött. A helikopterek gyártásáról szóló, megközelítőleg 3,7 milliárd dolláros szerződést várhatóan 2011 körül írják alá a felek. A KAI és a Eurocopter távlati tervei között szerepel egy közös vállalkozás alapítása, amelynek segítségével értékesítésre kínálnák az általuk tervezett és gyártott helikoptert a KUH program keretében az egész világra kiterjedően.
A Surion maximális sebessége 240 km/h, csúcsmagassága 2821 m, amelyet mintegy 152 m/perc függőleges sebességgel képes elérni. A helikopter a kétfőnyi személyzet mellett 11 fő szállítására alkalmas. Alapfeltöltéssel több mint két órát képes a levegőben tölteni. A helikoptert többek között egy négytengelyü digitális automata repülésvezérlő rendszerrel, a pilótafülkét pedig többfunkciós, folyadékkristályos kijelzőkkel is felszerelték. A forgószárnyas modern, a kornak megfelelő biztonsági és túlélési berendezésekkel rendelkezik, így ellátták lézeres befogás érzékelőkkel, támadó rakéták elleni figyelmeztető rendszerrel, lokátor zavaró berendezéssel, valamint elektronikus hadviselési rendszerekkel.
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Dánia - az F-35-ösök érkezésével - folyamatosan vonja ki a hadrendből F-16-os vadászbombázóit, melyek értékesítését már korábban meghirdették. A lehetséges vásárló kilétét a napokban hozták nyilvánosságra.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.