2008. október 2-án, nem egészen nyolc hónappal az első (901-es oldalszámú) gép szűzfelszállása után, végrehajtotta első repülését a második Szu-35 prototípus is. Az új gép segít felgyorsítani a berepülési programot, mely által a tervek szerint a legújabb Szuhoj harci gép 2011-re készen állhat a sorozatgyártásra.
A második géppel szintén Szergej Bogdan emelkedett a magasba, a repülés során a kormányvezérlő rendszert és a hajtómüveket ellenőrizte, és semmi váratlan vagy rendkívüli esemény nem jelentkezett. A program jelenleg a 40. teljesített repülésnél tart, ez a szám az új gép bekapcsolódásával gyorsabb ütemben fog nőni, mint eddig.
Eközben a típussal kapcsolatos hír az is, hogy az oroszok kénytelenek voltak kilépni a brazil tenderből, ahonnan egyszer már kiestek a korábbi Szu-35-nek nevezett Szu-27M-el (holott ezért adták át a híres Ruszkije Vityazi mürepülőcsapatnak marketingcélból a Szu-27M két nullszéria és az összes, azaz három darab szériapéldányát, hogy népszerüsítse a gépet). A pályázatban továbbra is részt vesznek az amerikaiak a Super Hornettel, a franciák a Rafale-al a svédek pedig a Gripen NG-vel.
A Szu-35BM piaca egyébként is inkább Venezuela, Kína, a Közel-Kelet és néhány afrikai ország lehet, illetve elképzelhető, hogy az orosz légierő is rendel néhány tucatnyit az ígéretes konstrukcióból.
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Dánia - az F-35-ösök érkezésével - folyamatosan vonja ki a hadrendből F-16-os vadászbombázóit, melyek értékesítését már korábban meghirdették. A lehetséges vásárló kilétét a napokban hozták nyilvánosságra.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.