Az Emirates képviselői ünnepélyes keretek között vehették át Hamburgban az első Airbus A380-as utasszállítót. A mérföldkövet jelentő eseményen közel 500 vendég volt jelen, többek között olyan prominens személyiségek, mint Tom Enders, az Airbus elnöke, valamint Tim Clark, az Emirates légitársaság elnöke is. Az arab légitársaságok folyamatosan bővítik meglévő repülőgép flottájukat, annak ellenére, hogy a világ legtöbb légitársasága komoly problémákkal küzd az olaj világpiaci árának emelkedése miatt.
Az arab légitársaságok kapacitásának növekvő tendenciáját példázza a most átadott A380-as is, amely jelenleg a világ legnagyobb utasszállítója. Az Emirates illetékesei szerint légitársaságuk időben felismerte az A380 kiválóságát, ami azontúl, hogy igen kedvező üzemeltetési költségekkel rendelkezik, megfelel a 21.század környezetvédelmi előírásainak is. Ez a csendes és környezetbarát monstrum lehet az Emirates terjeszkedésének egyik kulcsa. Az átadási ünnepségen bemutatták a jelenlévőknek az óriás repülőgép utasterét, ami lenyügöző luxus kialakításának köszönhetően 489 utasnak biztosíthat kényelmes repülést. Az A380-as július 29-én érkezik meg a Dubai nemzetközi repülőterére, augusztus 1-jén pedig megkezdi kereskedelmi szolgálatát, melynek első célpontja New York lesz.
Mint arról már a Jetfly is beszámolt, nem kell különösebben meglepődnünk az arab légitársaságok (Emirates, Etihad) újabb és újabb repülőgép-megrendelésein. Míg más országok légitársaságainak komoly fejtörést okoz az olaj árának emelkedése, addig a gazdag arab államok profitálhatnak a kialakult helyzetből. Mivel a világ kőolajtermelésének döntő része erről a területről származik, olcsón juthatnak hozzá az üzemanyaghoz, korlátlan mértékü forgótőkéjüket pedig új repülőgépek vásárlásába fektethetik. A dubai székhelyü Emirates sem várt sokat az újabb megrendeléssel, hiszen az A380-as átadási ünnepségén szándéknyilatkozatot írt alá 30 darab Airbus A350XWB, továbbá 30 darab A330-300 típusú repülőgépre. Egy tavalyi megrendelés kiegészítésével az Emiratesnek így már 100 darab A350XWB-re van megrendelése.
Az A380-as az Emirates színeiben
Dubai fellendült turistaforgalma miatt 2012-től előreláthatólag évente 15 millió látogató érkezik majd a térségbe, ezért az Emirates folyamatosan kívánja bővíteni meglévő repülőgép-flottáját. A megnövekvő utasforgalom igényeinek kielégítésére tökéletes választásnak bizonyul az A350XWB, az A330 és az A380. A közepes távolságra tervezett utasszállítók közül kiemelkedik az A330-300, hiszen amellett, hogy költséghatékony és környezetkímélő, megközelítőleg 300 utast képes elszállítani.
A fejlesztés fázisában tartó A350XWB (Xtra Wide-Body) szintén emelni fogja az Emirates utasszállító kapacitásának színvonalát, hiszen kategóriájában a legszélesebb törzsü repülőgépnek számít. Ennek következtében a kényelmi funkciók kialakítására határtalan lehetőség nyílik. Az utasok számát tekintve 3 verziója fog megépülni: az A350-800 270 utas, az A350-900 314 utas, míg az A350-1000 350 utas szállítását teszi lehetővé.
Dubai, a 21. század turistaparadicsoma
Az arab országok folyamatosan növekvő utasforgalma kedvező az Airbus számára is, hiszen kínálatát olyan repülőgépek alkotják, melyek tökéletesen alkalmasak az Emirates – és a többi arab légitársaság – terjeszkedési terveinek megvalósítására. Az Airbus és az arab légitársaságok esetében tehát a kereslet és a kínálat tökéletes találkozása figyelhető meg.
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Dánia - az F-35-ösök érkezésével - folyamatosan vonja ki a hadrendből F-16-os vadászbombázóit, melyek értékesítését már korábban meghirdették. A lehetséges vásárló kilétét a napokban hozták nyilvánosságra.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.