A svájci Pilatus cég sikeresen végrehajtotta az első repülési tesztet a legújabb PC–21 típusú kiképző-oktató repülőgépével. A repülőgépet a Szingapúri Légierő megrendelésére gyártja a svájci repülőgépgyár. Szingapúr még 2006 novemberében állapodott meg a Lockheed Martinnal, melynek értelmében 20 éven keresztül segíti az országot a légi kiképzésben. A program 2008 júniusában veszi kezdetét. Az illetékesek bejelentették, hogy ezzel a megállapodással kívánják modernizálni Szingapúr légierejét, ami ezáltal lehetőséget kap arra, hogy pilótáinak világszínvonalú kiképzést és gyakorlati lehetőséget biztosítson.
A BWC (Basic Wings Course) kiképzési programban a Lockheed Martin feladata a repülőgépek, a karbantartási munkálatok, a szimulátorok, a taneszközök és a szükséges oktatók biztosítása A svájci központú Pilatus Aircraft Ltd. biztosítja a korszerü PC-21 repülőgépet és a logisztikát, a Hawker Pacific Ltd. pedig a karbantartásért felelős.
Az új svájci gépeknek a Szingapúrban jelenleg rendszerben álló S.211 típusú kiképző repülőgépeket kell leváltaniuk. Várhatóan 2008 júniusában helyezik hadrendbe az első gépeket.
Az új repülőtechnika a Szingapúri Légierő 130. századához kerül, amely az Ausztrál Légierő (RAAF – Royal Australian Air Force) Pearce-ben található légibázisán állomásozik. Ez a bázis ad otthont a Szingapúri Légierő Repülőkiképző Iskolájának is.
PC–21
A Pilatus cég 1999 januárjában indította egy teljesen új kiképzőrendszernek, a PC–21 típusú repülőgépnek a fejlesztését. A fejlesztés, a tervezés során elsődleges cél volt, hogy a „végtermék” találkozzon a modern légierők 30 évre szóló elvárásaival.
Az elvárások tekintetében a PC–21 fejlesztése során három fő célra koncentráltak:
– Fejlettebb aerodinamikai jellemzők, mint bármely más, a piacon jelen lévő kiképző repülőgép esetében;– Költséghatékonyabb integrált kiképzőrendszer, mint bármely más turbólégcsavaros vagy sugárhajtású kiképző repülőgép esetében;
– Hosszú távú müszaki támogatás, amelynek következményeként nem emelkednek az üzemeltetési költségek.Technikai adatok:
Felszállási út hossza: 725 m
Kifutási út hossza: 900 m
Maximális sebesség: 685 km/h
Maximális túlterhelési értékek: +8 G és –4 G
Hatósugár: 1333 km
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Dánia - az F-35-ösök érkezésével - folyamatosan vonja ki a hadrendből F-16-os vadászbombázóit, melyek értékesítését már korábban meghirdették. A lehetséges vásárló kilétét a napokban hozták nyilvánosságra.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.