A Mihail Leontyevics nevét viselő moszkvai Mil helikoptergyárban megkezdték egy nehéz szállítóhelikopter fejlesztési munkáit, amelyhez a világ jelenlegi legnagyobb, többcélú szállítóhelikoptere, a Mi-26 nyújt megfelelő alapot. Az új, Mi-46 típusjelű helikopter technikai adatait egyelőre nem ismertek. Az új helikopter fejlesztése mellett a Mil gyár folyamatosan végzi a Mi-26 típusú helikopterek modernizációját is.
Meg kell jegyezni, hogy a Mi-46 fejlesztésével már a 90-es években is próbálkoztak, azonban leállították a projektet, mivel úgy ítélték meg, hogy az nem kivitelezhető. Az orosz polgári légiközlekedési minisztérium technikai elvárásainak megfelelően a Mi-46 típusnak egyesítenie kellene a szállítóhelikopter és a daruhelikopter funkcióit.
Az új helikopternek 270 km/h sebesség elérésére kellene képesnek lennie, és hatótávolsága nem lehet kevesebb, mint 750 km. A fejlesztés során a Mil tervezőirodánál arra a következtetésre jutottak, hogy eredményesebb lenne két gépet alkotni az egy helyett – egy szállító- és egy daruhelikoptert.
Életükben először szálltak fel önállóan a Nemzeti Közszolgálati Egyetem harmadéves, állami légijármű-vezető képzésen résztvevő honvéd tisztjelöltjei nemrégiben az egyetem szolnoki kampuszán, Zlin-143, valamint Zlin-242 típusú repülőgépekkel.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.