Teljesítette első légi utántöltési feladatát a Wyle csoport kijelölt személyzete az F-35B Lightning II változatú repülőgépekkel a Lockheed Martin Texas állambeli Forth Worth-i gyárának pályájáról felszállva.
A Wyle kijelölt személyzete első légi utántöltési feladatainak végrehajtásához az üzemanyagot biztosító KC-130-as repülőgépet, az Egyesült Államok Patuxent River haditengerészeti bázisán szolgálatot teljesítő Air Test and Evaluation Squadron Twenty (VX-20) százada biztosította. A feladat végrehajtását, számos előkészületi munka előzte meg, ahol a Wyle KC-130-as tanker személyzete együttmüködött a JSF program szakértő csapatával, hogy megtervezzék a közös tesztrepülési terveket, valamint végrehajtsák a szükséges módosításokat a tankeren.
A tesztrepülések végrehajtására, az első öt legyártott F-35B-ből kettő vadászrepülőgépet jelöltek ki, amelyek már az elmúlt év utolsó negyedévében megérkeztek a Maryland állambeli Patuxent River haditengerészeti bázisra, ahol a Wyle KC-130-as kijelölt személyzete hajtja végre a repülőgépek légi üzemanyag utántöltését a tesztprogram keretében.
A légi utántöltési feladatokat az előzetes terveknek megfelelően, megközelítőleg 3000, 4500 és 6100 méteren hajtották végre, 370 km/h-s és 460 km/h-s sebesség tartományokban.
A Wyle csapat egyik szakembere a következőket nyilatkozta a feladat végrehajtása után: „Mivel ez volt az első légi üzemanyag utántöltésünk az F-35B repülőgépbe, így nem tudtuk biztosan, hogyan fog viselkedni a repülőgép, valamint arról sem volt információnk, hogy mekkora nyomásra lesz szükség töltés közben. Mérnöki szempontból nézve, nekünk folyamatosan nyomon kellett követni az üzemanyag kijelző panelt a teszt során.”
A Wyle rendelkezik a világon a legnagyobb önálló kísérleti-tesztrepülési, főleg a levegőben végrehajtott ellenőrzésekre specializálódott csoporttal, amely több mint 70 főt számol, beleértve 53 pilótát, akik 20-nál több légi jármüvet repülnek. Ezek közé tartoznak úgy a szuperszonikus vadászrepülőgépek és helikopterek, mint a pilóta nélküli repülőeszközök is. Ilyenek az F/A-18 Hornet vadászrepülőgép, V-22 Osprey billenőrotoros, E-2D Hawkeye, P-3 Orion, KC-130 tanker repülőgép, valamint az AH-64D Longbow helikopter is.
A „hajlékony csöves” légi utántöltési módszert az Egyesült Államok haditengerészete, tengerészgyalogsága, továbbá számos NATO ország légiereje használja. Létezik azonban egy másik változata is a légi utántöltési technológiának, az úgynevezett merev csöves módszer, amelyet az Egyesült Államok légiereje használ, és ugyancsak használják az F-35A modifikációjú repülőgépek is.
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Dánia - az F-35-ösök érkezésével - folyamatosan vonja ki a hadrendből F-16-os vadászbombázóit, melyek értékesítését már korábban meghirdették. A lehetséges vásárló kilétét a napokban hozták nyilvánosságra.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.