2024. 03. 28. csütörtök
Gedeon, Johanna
: 396 Ft   : 367 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Az NFTC program problémái miatt az Egyesült Államokban tanultak a kanadai vadászpilóták

JETfly  |  2014. 07. 31., 09:57

Egyes források szerint Kanada az Egyesült Államokba küldte fiatal vadászpilótáit a hazai kiképzési program problémái miatt. Kanadában a magyarok számára is jól ismert NATO Flying Training in Canada, vagyis az NFTC program működik a Moose Jaw, illetve Cold Lake repülőbázisokon. A képzést a honvédelmi minisztérium felügyeli, a szervezés és a lebonyolítás pedig a Bombardier hatáskörébe tartozik, amely cég azonban 2011-ben költségcsökkentési programot léptetett életbe.

Ennek következtében csökkent a repülőgépek rendelkezésre állása, kevesebb pilóta végezheti el a képzési programot, és ők is csak késéssel. Ebből kifolyólag a légierő vezetése a szomszédos Egyesült Államokba küldte hallgatóit, amely program 2011 és 2013 között müködött. Arról nincsen információ, hogy mennyibe került ez a kanadaiaknak, illetve, hogy az NFTC külföldi résztvevői is megfordultak-e az USA-ban.

Gondot jelent, hogy nem kerülik el a müszaki problémák a Hawk gépeket. A repülőgépek élettartama jelentősen lecsökkent, mivel a sárkányszerkezet a vártnál nagyobb terhelést kapott, illetve hajtómühiba miatt két gépet is veszítettek, melyek szintén hátráltatták a képzés menetét. Ezt több lépésben oldották meg. Először, a 2011. júniusi balesetet követően korlátozták a hajtómüvek üzemidejét, elejét véve ezzel a meghibásodásoknak. Azóta a problémás rész áttervezésre került, így a korlátozást is feloldották. A sárkányszerkezetet érintő problémákat folyamatosan nyomon követik, a jelenlegi álláspont szerint nem jelentenek repülésbiztonsági kockázatot.

Hawk

Peter Boniface, a Bombardier részéről a program általános igazgatója elmondta, hogy csak nemrég érkezett a Moose Jaw légibázisra, ezért ő személyesen nem ismeri az okokat, amiért a kanadai pilótáknak az Egyesült Államokba kellett menniük, azonban állítása szerint az NFTC jelenleg nagyon sikeres, a tavalyi évben rekord mennyiségü repülést hajtottak végre.

A Bombardier még 1998-ban nyerte el a pilótaképzésre vonatkozó szerződést 3,5 milliárd dollár értékben. Jelenleg a külföldi hallgatók oktatása is folyik, a dán, magyar, olasz, szingapúri és szaúdi növendékek finn, német, amerikai, brit és kanadai oktatóktól is tanulhatnak. Kanada azonban a jövőben új képzést indítana, melynek költsége 1,5 milliárd dollár fölött lehet, és 2019-ben hirdethetnek győztest, azonban fontos feltétel, hogy az átállás problémamentesen történhessen meg.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 18., 16:21
Az elmúlt napokban több friss hírt is olvashattunk az MH Kiss József 86. Helikopterdandárról, többek között arról is, hogy először ugrottak ejtőernyősök a H225M típusú közepes, többcélú forgószárnyasból.
2024. 03. 12., 13:39
A Pilatus svájci repülőgépgyártó a közelmúltban jelentette be, hogy a PC-21 típusú kiképző repülőgépekből álló globális flottája elérte és meghaladta az 500 000 repült órás történelmi mérföldkövet.
2024. 03. 06., 11:10
Ritka eset, amikor egy repülőgép-típus beszerzése világpolitikai jelentőségű alkudozások központi témája lesz. Márpedig pont ennek lehettünk szemtanúi, lassan több, mint egy esztendeje. A török taktika bevált, Svédország NATO-tagságának támogatásáért cserébe 23 milliárd dollárért 40 F-16V Block 70 Viper megvásárlására, és 79 Falcon felújítására kapnak lehetőséget.
2024. 03. 05., 12:25
Több évtizedes elmaradást pótolva a Honvédelmi Sportszövetség 2024-ben útjára indította a Honvéd Kadét Pilóta Programot, amelynek elsődleges célja a Magyar Honvédség légiereje számára a minőségi utánpótlás biztosítása.
2024-03-21 13:58:05
Modern helikopterek váltják a régi eszközöket a Magyar Honvédség kutató-mentő szolgálatában – jelentette be a honvédelmi miniszter. Szalay-Bobrovniczky Kristóf hozzátette: a napokban a régi típusú Mi-17-es helikoptereket a modern H145M forgószárnyasok váltották fel.
2024-03-21 09:15:14
2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  
2024-03-05 10:15:09
2024. március 4-én, hétfőn, Gróf Gergely ezredes, a kecskeméti MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnoka tartott tájékoztatót, melyben többek között a bázison jelenleg zajló elektronikai hadviselési gyakorlatokról, valamint a Magyar Légierő Gripen flottájának idei évre tervezett feladatairól is hallhattunk információkat.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 03. 25., 11:58
A magyar és a svéd kormány korszakos megállapodást kötött, ugyanis a már meglévő vadászgépek mellé négy új JAS-39 típusú vadászbombázóval bővül hazánk repülőgépflottája.
2024. 03. 25., 10:41
2024. 03. 22., 09:25
A máltai Universal Air március 26-ától hetente kétszer indít légijáratokat Pécs-Pogány reptérről a Málta–Pécs–München útvonalon.
2024. 03. 20., 09:21
A nyolcvanas évek második felében, a Tomcat üzemeltetés csúcspontján, az amerikai haditengerészet 22 elsővonalbeli (repülőgép-hordozós) százada repülte az F-14-est, megosztva a csendes-óceáni és az atlanti-óceáni flotta hordozói között.

  Legfrissebbek most

Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Dánia - az F-35-ösök érkezésével - folyamatosan vonja ki a hadrendből F-16-os vadászbombázóit, melyek értékesítését már korábban meghirdették. A lehetséges vásárló kilétét a napokban hozták nyilvánosságra.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin