2024. 03. 28. csütörtök
Gedeon, Johanna
: 396 Ft   : 367 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A vasfüggöny mögött egy szovjet MiG-23-as

JETfly  |  2008. 08. 26., 08:13

1986 után már igencsak hézagos volt a \"vasfüggönyt\" őrző szovjet katonai rendészet ébersége. Ennek egyik jele volt, hogy a szovjet légierő napjának ünnepségén - amire az augusztus 18-a utáni vasárnap került sor -  a debreceni 727. Frontbombázó Gárdaezreddel amúgy is jó kapcsolatokat ápoló - hajdúszoboszlói repülőklub adta a műsort, ami leginkább motoros sárkányrepülőgépek bohóckodásából állt. Így nyílt lehetőségem a szovjet harci gépek közelébe jutni, sőt egy MiG-23-as pilótafülkéjébe is beülni. Dr. Varga György fotója és története egy két évtizeddel ezelőtti időutazásra csábítja Olvasóinkat.    

A fejlődés (vagy lazulás?) nyomon követhető volt azon is, hogy az 1987-es első "fellépés" idején az atombiztos fedezékek ajtaja még zárva volt, előtte őrkatona állt feltüzött szuronnyal. 1988-ban azonban, talán mivel az akkor még nagyon titkos Szu-24 Fencer gépeket egy nemhivatalos fegyverzetcsökkentési akció keretében kivonták, a helyükre érkezett MiG-27 vadászbombázók már közszemlére lettek bocsátva, sőt a típusátképzésre szolgáló MiG-23UB kétülésest közprédának tekinthette a szovjet tisztigyerekektől a magyar résztvevőkig mindenki, így e sorok és a kép elkövetője is.

A képre kattintva a felvétel nagy felbontásban is letölthető.

A felvétel a kor technikai színvonalán készült, diafilmre. Ez a fotó hü lenyomata egy azóta már letünt kornak, hiszen mind a vörös csillagos MiG-23-asok, mind a hazánkban állomásozó szovjet csapatok már csak emlékeinkben - és a hasonló felvételeken - élnek

Sztorizzon Ön is!

 

A JETfly szerkesztői várják a hasonló, polgári vagy katonai repülőeszközöket ábrázoló felvételeket és rövid kis történeteket, érdekességeket, melyek a kép készítése kapcsán megfogalmazódtak Önökben. Csak és kizárólag saját készítésü felvételeket lehet beküldeni e-mailben a temesvarip@jetfly.hu címre.

A JPG formátumú képek hosszabbik oldala pontosan 1024 pixel szélességü legyen, a kapcsolódó írás hossza pedig ne haladja meg az 1500 karaktert.

A beküldött anyagokat átnézzük, és kizárólag akkor közöljük le, ha mind a kép, mind a szöveg elér egy általunk kívánatosnak tartott színvonalat és megfelel a kiírás követelményeinek. A képek és az írások szürésének jogát fenntartjuk.

Kérjük az e-mailben megadni a szerző következő adatait:

- név, - postacím, - telefonszám,

illetve a beküldött kép és írás internetes közléséhez való hozzájáruló nyilatkozat

Legyen Ön is a fotósunk!

A sorozat eddigi képei és történetei:

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 18., 16:21
Az elmúlt napokban több friss hírt is olvashattunk az MH Kiss József 86. Helikopterdandárról, többek között arról is, hogy először ugrottak ejtőernyősök a H225M típusú közepes, többcélú forgószárnyasból.
2024. 03. 12., 13:39
A Pilatus svájci repülőgépgyártó a közelmúltban jelentette be, hogy a PC-21 típusú kiképző repülőgépekből álló globális flottája elérte és meghaladta az 500 000 repült órás történelmi mérföldkövet.
2024. 03. 06., 11:10
Ritka eset, amikor egy repülőgép-típus beszerzése világpolitikai jelentőségű alkudozások központi témája lesz. Márpedig pont ennek lehettünk szemtanúi, lassan több, mint egy esztendeje. A török taktika bevált, Svédország NATO-tagságának támogatásáért cserébe 23 milliárd dollárért 40 F-16V Block 70 Viper megvásárlására, és 79 Falcon felújítására kapnak lehetőséget.
2024. 03. 05., 12:25
Több évtizedes elmaradást pótolva a Honvédelmi Sportszövetség 2024-ben útjára indította a Honvéd Kadét Pilóta Programot, amelynek elsődleges célja a Magyar Honvédség légiereje számára a minőségi utánpótlás biztosítása.
2024-03-21 13:58:05
Modern helikopterek váltják a régi eszközöket a Magyar Honvédség kutató-mentő szolgálatában – jelentette be a honvédelmi miniszter. Szalay-Bobrovniczky Kristóf hozzátette: a napokban a régi típusú Mi-17-es helikoptereket a modern H145M forgószárnyasok váltották fel.
2024-03-21 09:15:14
2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  
2024-03-05 10:15:09
2024. március 4-én, hétfőn, Gróf Gergely ezredes, a kecskeméti MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnoka tartott tájékoztatót, melyben többek között a bázison jelenleg zajló elektronikai hadviselési gyakorlatokról, valamint a Magyar Légierő Gripen flottájának idei évre tervezett feladatairól is hallhattunk információkat.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 03. 25., 11:58
A magyar és a svéd kormány korszakos megállapodást kötött, ugyanis a már meglévő vadászgépek mellé négy új JAS-39 típusú vadászbombázóval bővül hazánk repülőgépflottája.
2024. 03. 25., 10:41
2024. 03. 22., 09:25
A máltai Universal Air március 26-ától hetente kétszer indít légijáratokat Pécs-Pogány reptérről a Málta–Pécs–München útvonalon.
2024. 03. 20., 09:21
A nyolcvanas évek második felében, a Tomcat üzemeltetés csúcspontján, az amerikai haditengerészet 22 elsővonalbeli (repülőgép-hordozós) százada repülte az F-14-est, megosztva a csendes-óceáni és az atlanti-óceáni flotta hordozói között.

  Legfrissebbek most

2022. október 28-án került sor Dani Zoltán székely származású nyugalmazott ezredes nagykanizsai előadására a Halis István Városi Könyvtárban. Az F-117-es lelövésének 25. jubileuma alkalmából idézzük most fel a prezentáció anyagát!

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin