2017. 05. 25. csütörtök
Orbán
: 309 Ft   : 276 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Budapest Airport: jó ütemben halad az 1. futópálya felújítása

JETfly  |  2014-05-14 12:52:41

Az időnként lecsapó ítéletidő ellenére eddig a kitűzött ütemterv szerint halad a Budapest Airportnál a 3 000 m hosszú 1. futópálya felújítása. A repülőteret üzemeltető vállalat célja az, hogy a nyári forgalmi csúcsidőszak előtt, május végére teljes mértékben visszaadhassák a forgalomnak a futópályát.

Minden kis repedést a betonban alaposan körül kell vágni, majd egy speciális, mügyanta alapú kötőanyaggal bevonni és utána kell feltölteni betonnal. A javításokkal szemben nagyon magas az elvárás, hiszen a betonnak nemcsak a szélsőségesen magas és alacsony hőmérsékleteknek kell ellenállnia (a nyári melegben akár 50-55° Celsiusra melegszik fel, míg télen mélyen fagypont alá is hülhet), hanem az óriás teherszállítógépek leszállása közben keletkező hatalmas nyomást is el kell viselnie. A Budapest Airport 1. futópályája (ún. 13R/31L) 3 kilométer hosszú és 45 méter széles, felülete 135 000 m² azaz mintegy 19 futballpálya nagyságú. A jelenlegi felújítás során az 1. futópálya melletti gurulóutakat is karbantartják.

Budapest Airport: jó ütemben halad az 1. futópálya felújítása

A Budapest Airport és partnereinek szakemberei először a 3,7 kilométer hosszú 2. futópályát újították fel áprilisban, a repülőtér forgalma jelenleg ezen a futópályán zajlik. A beton felületek hibáinak kijavítása mellet a szakemberek kicserélik a futópálya-világítás acélburkolatú lámpatesteit, az elektromos kábeleket, végrehajtják a müszeres leszállító berendezések (ILS) karbantartását, megtisztítják a vízelvezető árkokat. A futópályákkal szemben rendkívül magasak a müszaki követelmények, hiszen a letöredezett betonszélek nemcsak azért veszélyesek, mert télen a megfagyó víz tovább repesztheti a betontáblákat, hanem mert a törmelék a repülőgépek hajtómüveibe kerülve súlyos balesetet okozhatna. A repülőtéri futópályáknak emiatt ping-pong asztal simaságúaknak kell lenniük. A két futópálya felújításának teljes költsége eléri a 2,65 millió eurót vagyis mintegy 800 millió forintot.

„Nagyon elégedett vagyok a futópálya felújításban résztvevő cégekkel, különösen fontos a számunkra, hogy igényes, megbízható munkát végeznek a szoros határidők ellenére.” jelentette ki Stephan Schattney, a Budapest Airport Müszaki Központjának igazgatója. Hozzátette: „Példaértékü, ahogy a speciális betonjavítást végző német-osztrák-szlovák-lengyel OAT-cég szakemberei együttmüködnek a gurulóutak aszfaltozását végző Strabaggal és a pályafények beszerelését végző Budapest Airportos müszaki szakemberekkel. Bár az előttünk álló napok időjárása nem sok jót tartogat a számunkra, biztos vagyok abban, hogy a kitüzött határidőre, vagyis május 27.-re vissza tudjuk adni a forgalomnak az 1- futópályát.”

Budapest Airport: jó ütemben halad az 1. futópálya felújítása

A Budapest Airport a szomszédos XVII. kerület lakosságának nyugalma és zavartalan pihenése érdekében a hétvégeken szünetelteti a pályafelújítást, vagyis péntek délután 18.00 órától hétfőn reggel 8.00 óráig minden alkalommal kétpályás üzemben müködik a repülőtér. Bár a 2. pályáról felszálló gépek egy bal fordulóval kitérnek a XVII. kerület érintett negyedei fölül, dél-keleti szélirány esetén (13L pályavég) a leszálló gépek zaja zavarhatná a rákoshegyi lakosokat, ezért szünetelnek a karbantartási munkák a hétvégéken. A hétköznapokon esetleg megnövekedett zajterhelésről a Budapest Airport a XVII. kerületi önkormányzaton és a helyi médián keresztül tájékoztatta a környék lakosságát, a leginkább érintett közösségeket tömörítő civil szervezet képviselőivel pedig személyes konzultációt folytatott.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-05-17 09:20:11
A múlt hét végén ért véget a helikopteres fegyvernem kiemelt, Fire Blade 2017 elnevezésű többnemzeti gyakorlata, ugyanakkor a hazai helikopteresek nem csupán a gyakorlat keretein belül álltak ez időben helyt.
2017-05-12 10:50:55
39 év szolgálat után befejeződött az RF-4E aktív szolgálata a Görög Légierőben. A Phantomokat üzemeltető 348. Taktikai Felderítő Század története 1953-ig nyúlik vissza, ekkor alakítottak át néhány F-84G-t felderítő feladatokra.
2017-05-15 13:50:53
A Roszoboronexport a napokban szerződést kötött a Bangladesi Légierővel 8 darab Szu-30SzME típusú vadászbombázó vásárlásáról, illetve további 4 példányra pedig opciót jelentettek – írja a BDmilitary.com.
2017-05-11 12:24:12
4 millió dollár kártérítést fizetett a Boeing az Egyesült Államok kormányának, miután a cég három repülőgép szerelője sérüléseket okozott egy VC-25A, vagy más néven Air Force One oxigén rendszerében.
2017-05-10 11:41:10
Mindössze két héttel azután, hogy bejelentették, az F-35-ös az idei évben nem vesz részt külföldi marketing eseményen, a USAF mégis hivatalossá tette, hogy jövő hónapban a párizsi légiszalonra küldi legújabb gépét.
   MÁSOK ÍRTÁK
Galéria a május 22-én indult Load Diffuser 2017 hadgyakorlatról.
2017. 05. 22., 15:49
Hét ország részvételével hétfőn elkezdődött a kecskeméti repülőbázison a Load Diffuser 2017 nemzetközi légierő-gyakorlat.
2017. 05. 22., 13:13

Galéria a Load Diffuser 2017 gyakorlat nyitányáról

2017. május 22-én kezdetét vette a Load Diffuser 2017 hadgyakorlat a Kecskeméti Repülőbázison.
2017. 05. 22., 12:55
Amerikai, szlovák, szlovén, horvát, cseh és magyar pilóták gyakorlatoznak 3 héten keresztül Kecskeméten.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az Orosz Föderáció sarkvidéki területeire szánt Pancir-SzA légvédelmi harcjármű (NATO-kódja SA-22 Greyhound) tesztjeit júniusban kezdik el – tájékoztatta a sajtót az orosz védelmi ipar illetékese.