2016. 12. 11.
Árpád
: 314 Ft   : 296 Ft Benzin: 352 Ft/l   Dízel: 365 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

103 tonnás ´´légipostai´´ küldemény!

JETfly  |  2013-05-09 09:41:42

Nem kevesebb, mint 103 tonnát nyomott az az energetikai berendezés, amelyet tegnap délben egy darabban szállítottak el a budapesti repülőtérről. A különleges szállítmányt egy ukrán Antonov AN-124-es típusú óriásgép vitte magával a ferihegyi repülőtérről.

A különleges légi szállítmány fuvarlevelén a tömeg megjelölésénél 103 tonna szerepelt. Ennyit nyomott az a turbina alkatrész, amit a General Electric magyarországi gyárában állítottak össze, és amelyet egy darabban kellett elszállítani a megrendelőhöz. Hasonló szállítmányokhoz általában az ukrán Antonov Design Bureau AN-124 Ruszlán típusú gépeit hívják segítségül, amelyekből ezen a héten még további kettő fordul meg Budapesten.

Ruszlán

A megrendelő Algériába, egy épülő hatalmas erőmühöz kérte a szállítmányt a Szahara szívében fekvő Ghardaia-Noumerate repülőterére. Ennek a sivatagi légikikötőnek is 3 kilométer hosszú a futópályája, így a hatalmas Antonov-gép itt is kényelmesen le tud szállni. Az elmúlt hónapokban már többször is megfordultak az Antonov óriásgépek Budapest és Ghardaia között, amikor erőmüvi berendezéseket kellett szállítani, hiszen tengeren és közúton bajosan lehetne egy ekkora berendezést eljuttatni a Szaharába. A mostani, 103 tonnás darab volt az eddig legnagyobb teherárú, amit a budapesti repülőtéren rakodtak.

Ruszlán

Az Antonov AN-124-es eredetileg a szovjet légierő stratégiai szállítógépeként állították hadrendbe, azonban a hidegháború elmúltával kiderült: nagyszerü üzleti lehetőség rejlik az AN-124-esekben. Mind az oroszok (Volga-Dnyepr), mind az ukrán Antonov Desgin Bureau AN-124-es gépei számos különlegesen nagy szállítmányt vettek már a fedélzetükre a világ legkülönbözőbb pontjain.

Ruszlán

Az Antonov AN-124-esből több, mint száz darab épülhetett 1982 óta, a pontos számot részben azért nem lehet ismerni, mert a gépet a mai napig is használja pl. az orosz légierő. Az óriásgép legnagyobb megengedett felszálló tömege 405 tonna, az AN-124-100M-150 változat maximális hasznos terhelése 150 tonna (!) lehet, amivel még mindig 3 200 kilométeres távolságra tud elrepülni. Fele ekkora tömegü terheléssel viszont a hatótávolság már eléri a 8 700 kilométert. Az óriásgépet párhuzamosan gyártják Oroszországban, a Volga-menti Uljanovszkban és Kijevben az Antonov Tervező Iroda ukrajnai gyárában.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 09., 14:46

A Boeing tárgyalásokat, az Antonov gépet ajánl Trumpnak!

Nincs elszabadult költségvetés, ha nincs még költségvetés. Mennyibe kerül egy 747-es? És ki tudja, mit adnának az ukránok?!
2016. 12. 06., 16:24

Orosz rulett a tengeren

A szíriai partok közelébe vezényelt orosz Admiral Kuznyecov repülőgép hordozó erősen korlátozott mértékben képes beavatkozni az Iszlám Állam és a szír kormányellenes erők elleni harcokba.
2016. 12. 05., 11:23

Repülés Kabulba, átszállás nélkül

Dr. Orosz Zoltán altábornagy: Jövőre elkezdődik a Magyar Honvédség légi szállítási képességének fejlesztése, új járműveket vesznek.
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin