2024. 03. 29. péntek
Auguszta
: 396 Ft   : 367 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A tervezett időben nyílt meg a frankfurti repülőtér ´´A-Plus´´ terminálja

JETfly  |  2012. 10. 03., 13:38

A frankfurti repülőtér új A-Plus terminálja – amely az 1-es Terminal épületének 800 méteres hosszúságú, nyugati irányba történő kibővítése – a körülbelül 4 évig tartó építési munkálatokat követően a tervezett időben nyitotta meg kapuit. Az új terminált október 10-től vehetik használatba a repülőgép társaságok, ettől kezdve Németország legnagyobb repülőterének utasforgalmi kapacitása több mint 6 millió utassal nő évente, ez éves szinten összesen kb. 65 millió utast jelent. A komplexumot, amelynek kialakítása 700 millió euróba került, kizárólag a Lufthansa és a Star Alliance partnerei használhatják. Az A-Plus terminál több olyan repülőgép parkolóhellyel is rendelkezik, melyek  a széles fesztávú repülőgépeket is ki tudják szolgálni, mint az A380 szuperjumbo vagy a Boeing B747 család.

“Meg vagyok győződve arról, hogy utasaink értékelni fogják az A-Plus terminált. Az öt új tranzit váró és a legújabb technológiák új sztenderdeket állítanak fel. Az A-Plus terminállal frankfurti bázisunk ismét Európa legnagyobb reptereinek élvonalába került, Frankfurt pedig Európa szívében van, és így megkerülhetetlen. Az átadás nagyszerü hír a német légiközlekedési iparág és a Frankfurt/Rajna-Majna régió számára, ez utóbbi pedig jelentősen profitálhat majd Németország legnagyobb repteréből” - mondta Christoph Franz, a Deutsche Lufthansa AG elnök-vezérigazgatója. Az A-Plus terminál 185 000 m² teljes használatban lévő alapterületével a legnagyobb föld feletti építkezés a frankfurti repülőtér életében, illetve a Terminal 2 1994-es megnyitása óta. A hosszabb távokra repülő gépek számára hét parkoló áll rendelkezésre, ebből négyet olyan emeletes repülők kiszolgálására készítettek fel, mint az A380 szuperjumbo, amelyet három teleszkópos utasfolyosó (egy a felső-, kettő pedig a főfedélzethez) szolgál ki. A további három parkoló két híddal várja a Boeing 747-8 és Airbus 340 típusú gépek érkezését. Egyéb esetekben az A-Plus terminálon egyszerre akár tizenegy keskenytörzsü gépet is képesek kiszolgálni, így biztosítva az optimális rugalmasságot.

Az új terminál lényegesen könnyebbé és gyorsabbá teszi a Lufthansa legnagyobb központjában az átszállást. A jövőben minden, az Amerikai Egyesült Államokból érkező repülőt a Terminal 1 “A” területén fogadnak és látnak majd el. Sok járat esetében a minimális csatlakozási idő a jelenlegi 60 percről várhatóan 40 percre csökken. Ezen felül az úgynevezett dokkolási arány látványosan magasabb lesz, ami azt jelenti, hogy több repülőgép képes közvetlenül leszállni és parkolni a Terminálon ahelyett, hogy a gépet külön parkoltatni kelljen, majd átirányítani a forgalmi előtérbe. Ez a megoldás az utasok számára is jóval kényelmesebb, mint a terminál buszokkal egyik pontból a másikba közlekedni, ráadásul ez a megoldás az irányítók munkáját is leegyszerüsíti.

A tervezett időben nyílt meg a frankfurti repülőtér ´´A-Plus´´ terminálja

Az A-Plus terminál 5 Lufthansa tranzit váróval rendelkezik: egyet tartanak fenn az első osztály utasai számára, kettőt a Senator és kettőt a Business osztályon utazóknak. A várókban az utasok pihenhetnek, dolgozhatnak vagy felfrissíthetik magukat. Ezek a létesítmények csaknem 50 százalékkal – több mint 14 000 négyzetméterrel - növelik meg a Lufthansa teljes váróterületét a frankfurti repülőtéren. A megnövelt területü terminálon további újítások is szolgálják az utasok kényelmét: a mozgójárdák hosszabbak és szélesebbek lettek, így kisebb távokon szükséges csak gyalogolni, és a sietősebb utasok számára is könnyebb így megkerülni azokat, akiknek kevésbé szempont a gyorsaság az utazásuk során. Mindezen felül a hatalmas váró területeken elhelyezett üléseket elektromos csatlakozókkal és USB portokkal is felszerelték, így a különböző elektromos eszközök töltése is könnyedén megoldható. A kibővített 1-es Terminal a repülőtér területén árusítók számára is sok előnyt nyújt. A teljes területből 12 000 négyzetmétert 60 üzletnek és étteremnek tartottak fenn, ezek főleg a két központi üzletterületen foglalnak helyet. A frankfurti repülőtér életében először a vámmentes Travel Value Shop üzleteket álmodták meg olyannak, amelyeken keresztül lehet sétálni. Az utasokat automatikusan ezeken az árusító területeken vezetik át, miután elhagyták a biztonsági ellenőrző pontokat. Az A-Plus terminál alapkő letételére 2008. decemberében került sor. Hatalmas kihívást jelentett az, hogy a munkálatok ideje alatt is zökkenőmentesen üzemelhessen a repülőtér a szomszédos Terminal 1-en, valamint a forgalmi előtérben. Bizonyos munkálatok kizárólag éjszaka haladhattak. 2012. júliusában a terminál első része, azaz az A-Plus úgynevezett “gyökere” avagy csomópontja és a már létező A Terminál már megnyitotta kapuit.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 18., 16:21
Az elmúlt napokban több friss hírt is olvashattunk az MH Kiss József 86. Helikopterdandárról, többek között arról is, hogy először ugrottak ejtőernyősök a H225M típusú közepes, többcélú forgószárnyasból.
2024. 03. 12., 13:39
A Pilatus svájci repülőgépgyártó a közelmúltban jelentette be, hogy a PC-21 típusú kiképző repülőgépekből álló globális flottája elérte és meghaladta az 500 000 repült órás történelmi mérföldkövet.
2024. 03. 06., 11:10
Ritka eset, amikor egy repülőgép-típus beszerzése világpolitikai jelentőségű alkudozások központi témája lesz. Márpedig pont ennek lehettünk szemtanúi, lassan több, mint egy esztendeje. A török taktika bevált, Svédország NATO-tagságának támogatásáért cserébe 23 milliárd dollárért 40 F-16V Block 70 Viper megvásárlására, és 79 Falcon felújítására kapnak lehetőséget.
2024. 03. 05., 12:25
Több évtizedes elmaradást pótolva a Honvédelmi Sportszövetség 2024-ben útjára indította a Honvéd Kadét Pilóta Programot, amelynek elsődleges célja a Magyar Honvédség légiereje számára a minőségi utánpótlás biztosítása.
2024-03-21 13:58:05
Modern helikopterek váltják a régi eszközöket a Magyar Honvédség kutató-mentő szolgálatában – jelentette be a honvédelmi miniszter. Szalay-Bobrovniczky Kristóf hozzátette: a napokban a régi típusú Mi-17-es helikoptereket a modern H145M forgószárnyasok váltották fel.
2024-03-21 09:15:14
2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  
2024-03-13 12:52:44
25 éve, 1999. március 12-én csatlakozott Magyarország az Észak-atlanti Szerződés Szervezetéhez: a jubileum kapcsán földi és légi bemutatókkal tarkított ünnepséget rendeztek Tatán, az MH Klapka György 1. Páncélosdandár alakulatánál, ahol beszédet mondott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter. Mutatjuk a helyszíni fotókat!
2024-03-11 14:35:49
A Magyar Légierő pilótái a legjobbak közül valók, és a veszélyek korában kiemelt erkölcsi és anyagi megbecsülést érdemelnek. Tudásuk, szolgálatuk kulcsfontosságú Magyarország biztonságának védelmében. Ezért jelentős – decemberig visszamenőleges – béremelésükről döntöttünk – jelentette be Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter.
2024-03-05 10:15:09
2024. március 4-én, hétfőn, Gróf Gergely ezredes, a kecskeméti MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnoka tartott tájékoztatót, melyben többek között a bázison jelenleg zajló elektronikai hadviselési gyakorlatokról, valamint a Magyar Légierő Gripen flottájának idei évre tervezett feladatairól is hallhattunk információkat.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 03. 25., 11:58
A magyar és a svéd kormány korszakos megállapodást kötött, ugyanis a már meglévő vadászgépek mellé négy új JAS-39 típusú vadászbombázóval bővül hazánk repülőgépflottája.
2024. 03. 25., 10:41
2024. 03. 22., 09:25
A máltai Universal Air március 26-ától hetente kétszer indít légijáratokat Pécs-Pogány reptérről a Málta–Pécs–München útvonalon.
2024. 03. 20., 09:21
A nyolcvanas évek második felében, a Tomcat üzemeltetés csúcspontján, az amerikai haditengerészet 22 elsővonalbeli (repülőgép-hordozós) százada repülte az F-14-est, megosztva a csendes-óceáni és az atlanti-óceáni flotta hordozói között.

  Legfrissebbek most

Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Dánia - az F-35-ösök érkezésével - folyamatosan vonja ki a hadrendből F-16-os vadászbombázóit, melyek értékesítését már korábban meghirdették. A lehetséges vásárló kilétét a napokban hozták nyilvánosságra.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin