2017. 06. 29. csütörtök
Péter, Pál
: 310 Ft   : 271 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A tervezett időben nyílt meg a frankfurti repülőtér ´´A-Plus´´ terminálja

JETfly  |  2012-10-03 13:38:33

A frankfurti repülőtér új A-Plus terminálja – amely az 1-es Terminal épületének 800 méteres hosszúságú, nyugati irányba történő kibővítése – a körülbelül 4 évig tartó építési munkálatokat követően a tervezett időben nyitotta meg kapuit. Az új terminált október 10-től vehetik használatba a repülőgép társaságok, ettől kezdve Németország legnagyobb repülőterének utasforgalmi kapacitása több mint 6 millió utassal nő évente, ez éves szinten összesen kb. 65 millió utast jelent. A komplexumot, amelynek kialakítása 700 millió euróba került, kizárólag a Lufthansa és a Star Alliance partnerei használhatják. Az A-Plus terminál több olyan repülőgép parkolóhellyel is rendelkezik, melyek  a széles fesztávú repülőgépeket is ki tudják szolgálni, mint az A380 szuperjumbo vagy a Boeing B747 család.

“Meg vagyok győződve arról, hogy utasaink értékelni fogják az A-Plus terminált. Az öt új tranzit váró és a legújabb technológiák új sztenderdeket állítanak fel. Az A-Plus terminállal frankfurti bázisunk ismét Európa legnagyobb reptereinek élvonalába került, Frankfurt pedig Európa szívében van, és így megkerülhetetlen. Az átadás nagyszerü hír a német légiközlekedési iparág és a Frankfurt/Rajna-Majna régió számára, ez utóbbi pedig jelentősen profitálhat majd Németország legnagyobb repteréből” - mondta Christoph Franz, a Deutsche Lufthansa AG elnök-vezérigazgatója. Az A-Plus terminál 185 000 m² teljes használatban lévő alapterületével a legnagyobb föld feletti építkezés a frankfurti repülőtér életében, illetve a Terminal 2 1994-es megnyitása óta. A hosszabb távokra repülő gépek számára hét parkoló áll rendelkezésre, ebből négyet olyan emeletes repülők kiszolgálására készítettek fel, mint az A380 szuperjumbo, amelyet három teleszkópos utasfolyosó (egy a felső-, kettő pedig a főfedélzethez) szolgál ki. A további három parkoló két híddal várja a Boeing 747-8 és Airbus 340 típusú gépek érkezését. Egyéb esetekben az A-Plus terminálon egyszerre akár tizenegy keskenytörzsü gépet is képesek kiszolgálni, így biztosítva az optimális rugalmasságot.

Az új terminál lényegesen könnyebbé és gyorsabbá teszi a Lufthansa legnagyobb központjában az átszállást. A jövőben minden, az Amerikai Egyesült Államokból érkező repülőt a Terminal 1 “A” területén fogadnak és látnak majd el. Sok járat esetében a minimális csatlakozási idő a jelenlegi 60 percről várhatóan 40 percre csökken. Ezen felül az úgynevezett dokkolási arány látványosan magasabb lesz, ami azt jelenti, hogy több repülőgép képes közvetlenül leszállni és parkolni a Terminálon ahelyett, hogy a gépet külön parkoltatni kelljen, majd átirányítani a forgalmi előtérbe. Ez a megoldás az utasok számára is jóval kényelmesebb, mint a terminál buszokkal egyik pontból a másikba közlekedni, ráadásul ez a megoldás az irányítók munkáját is leegyszerüsíti.

A tervezett időben nyílt meg a frankfurti repülőtér ´´A-Plus´´ terminálja

Az A-Plus terminál 5 Lufthansa tranzit váróval rendelkezik: egyet tartanak fenn az első osztály utasai számára, kettőt a Senator és kettőt a Business osztályon utazóknak. A várókban az utasok pihenhetnek, dolgozhatnak vagy felfrissíthetik magukat. Ezek a létesítmények csaknem 50 százalékkal – több mint 14 000 négyzetméterrel - növelik meg a Lufthansa teljes váróterületét a frankfurti repülőtéren. A megnövelt területü terminálon további újítások is szolgálják az utasok kényelmét: a mozgójárdák hosszabbak és szélesebbek lettek, így kisebb távokon szükséges csak gyalogolni, és a sietősebb utasok számára is könnyebb így megkerülni azokat, akiknek kevésbé szempont a gyorsaság az utazásuk során. Mindezen felül a hatalmas váró területeken elhelyezett üléseket elektromos csatlakozókkal és USB portokkal is felszerelték, így a különböző elektromos eszközök töltése is könnyedén megoldható. A kibővített 1-es Terminal a repülőtér területén árusítók számára is sok előnyt nyújt. A teljes területből 12 000 négyzetmétert 60 üzletnek és étteremnek tartottak fenn, ezek főleg a két központi üzletterületen foglalnak helyet. A frankfurti repülőtér életében először a vámmentes Travel Value Shop üzleteket álmodták meg olyannak, amelyeken keresztül lehet sétálni. Az utasokat automatikusan ezeken az árusító területeken vezetik át, miután elhagyták a biztonsági ellenőrző pontokat. Az A-Plus terminál alapkő letételére 2008. decemberében került sor. Hatalmas kihívást jelentett az, hogy a munkálatok ideje alatt is zökkenőmentesen üzemelhessen a repülőtér a szomszédos Terminal 1-en, valamint a forgalmi előtérben. Bizonyos munkálatok kizárólag éjszaka haladhattak. 2012. júliusában a terminál első része, azaz az A-Plus úgynevezett “gyökere” avagy csomópontja és a már létező A Terminál már megnyitotta kapuit.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-06-27 09:55:41
Szatmári „Szatyi” László őrnagy és Gottschall András százados személyében két új bemutatópilóta képviseli a Magyar Honvédséget idén a nemzetközi repülőnapokon. Nyolcperces programjukat a tervek szerint az angliai Royal International Air Tattoo nézői is láthatják.
2017-06-22 16:10:18
2017. június 21-én, szerdán, ünnepélyes keretek között érkezett meg az első Gulfstream G550 kormánygép Varsó nemzetközi repülőterére, melyet várhatóan júliusban követhet a második példány, leváltva ezzel a korábban szolgáló Tu-154M és Jak-40 VIP repülőgépeket.
2017-06-23 10:07:33
Befejeződött a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 1. futópályájának 3 hónapig tartó rekonstrukciója, így a terveknek megfelelően ma délután a repülőtér visszaálltak a megszokott, kétpályás üzemelésre. A 3 kilométer hosszú futópálya 900 méteres szakaszának beton burkolatcseréjére félmilliárd forintot költött el a Budapest Airport.
2017-06-22 12:26:06
Az Egyesült Államok és Katar védelmi minisztere a napokban Washingtonban aláírták a szerződést, miszerint az arab emírség összesen 36 F-15QA-t vásárol mintegy 12 milliárd dollár értékben.
2017-06-22 12:06:35
A napokban több kínai hírportálon fotók jelentek meg arról, hogy a kínai Chengdu Aircraft Industry Corporation (CAC) vállalat területén megkezdődött az első, Mianmarnak szánt JF-17 Thunder berepülési programja.
2017-06-20 16:35:52
Kellemes nyári hétvégére készült mindenki. Tervezgettük mivel is teljenek az elkövetkező napok. Volt, aki a strandolást favorizálta, más egy közös focimeccs nézésre invitálta barátait és páran a borutcában szerettek volna bort kóstolni. Már előre éreztük a finom vörös bor izét, mikor csörgött a telefon. A telefon most nem a jó barát szerepét játszotta. Rossz hírt közölt. Fehérgyarmat közelében lezuhant a Magyar Honvédség L-39 Albatros típusú repülőgépe és a fedélzetén repülők életüket vesztették. A gondolatban kortyolt bor íze rögtön megkeseredett és az eltávozott pilótákra, barátokra, Janicsek Andrásra és Ignácz Zoltánra gondoltunk.
2017-06-16 12:38:24
Speciális festést kapott egy E-3A Sentry légtérellenőrző (AWACS) repülőgép abból az alkalomból, hogy 35 éve áll az Észak-atlanti Szerződés Szervezete szolgálatában.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 06. 28., 14:21
Besenyei is repül versenyen kívül, a Mestereknél Muroya és Sonka az élen, a Challenger kategóriában jól szerepelt eddig Genevey.
2017. 06. 27., 09:30
A gép tömege kettő orrfutó keréken és kettő főfutó keréken oszlik el, és noha könnyű kategóriájú típusról van szó, amely a póttartályokon kívül sohasem cipel más nagy tömegű függesztményt, mégis rendszeresek a "lábfájások".
2017. 06. 26., 10:20
Wittmundi bázislátogatás fotói.
2017. 06. 26., 10:07
Június 23-án kiképzési repülés alatt a Magyar Honvédség egyik Gripen-pilótája rendellenességet észlelt, amit még a levegőben elhárított és biztonságosan leszállt a géppel.

  Legfrissebbek most

2017. június 26-án, hétfőn egy régen várt lakóval bővült a RepTár kiállítása: a 05-ös oldalszámú MiG-29B a kora délutáni órákban, közúti szállítással indult el Kecskemétről Szolnokra.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Megérkezett Szlovákiába az első két UH-60M Black Hawk típusú, többcélú szállítóhelikopter. A 9 forgószárnyas megvásárlásáról még 2015 tavaszán döntött Szlovákia, a 261 millió dollár értékű beszerzés a szlovák haderő egyik legnagyobb fejlesztési programja.