2017. 02. 21. kedd
: 308 Ft   : 290 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A tervezett időben nyílt meg a frankfurti repülőtér ´´A-Plus´´ terminálja

JETfly  |  2012-10-03 13:38:33

A frankfurti repülőtér új A-Plus terminálja – amely az 1-es Terminal épületének 800 méteres hosszúságú, nyugati irányba történő kibővítése – a körülbelül 4 évig tartó építési munkálatokat követően a tervezett időben nyitotta meg kapuit. Az új terminált október 10-től vehetik használatba a repülőgép társaságok, ettől kezdve Németország legnagyobb repülőterének utasforgalmi kapacitása több mint 6 millió utassal nő évente, ez éves szinten összesen kb. 65 millió utast jelent. A komplexumot, amelynek kialakítása 700 millió euróba került, kizárólag a Lufthansa és a Star Alliance partnerei használhatják. Az A-Plus terminál több olyan repülőgép parkolóhellyel is rendelkezik, melyek  a széles fesztávú repülőgépeket is ki tudják szolgálni, mint az A380 szuperjumbo vagy a Boeing B747 család.

“Meg vagyok győződve arról, hogy utasaink értékelni fogják az A-Plus terminált. Az öt új tranzit váró és a legújabb technológiák új sztenderdeket állítanak fel. Az A-Plus terminállal frankfurti bázisunk ismét Európa legnagyobb reptereinek élvonalába került, Frankfurt pedig Európa szívében van, és így megkerülhetetlen. Az átadás nagyszerü hír a német légiközlekedési iparág és a Frankfurt/Rajna-Majna régió számára, ez utóbbi pedig jelentősen profitálhat majd Németország legnagyobb repteréből” - mondta Christoph Franz, a Deutsche Lufthansa AG elnök-vezérigazgatója. Az A-Plus terminál 185 000 m² teljes használatban lévő alapterületével a legnagyobb föld feletti építkezés a frankfurti repülőtér életében, illetve a Terminal 2 1994-es megnyitása óta. A hosszabb távokra repülő gépek számára hét parkoló áll rendelkezésre, ebből négyet olyan emeletes repülők kiszolgálására készítettek fel, mint az A380 szuperjumbo, amelyet három teleszkópos utasfolyosó (egy a felső-, kettő pedig a főfedélzethez) szolgál ki. A további három parkoló két híddal várja a Boeing 747-8 és Airbus 340 típusú gépek érkezését. Egyéb esetekben az A-Plus terminálon egyszerre akár tizenegy keskenytörzsü gépet is képesek kiszolgálni, így biztosítva az optimális rugalmasságot.

Az új terminál lényegesen könnyebbé és gyorsabbá teszi a Lufthansa legnagyobb központjában az átszállást. A jövőben minden, az Amerikai Egyesült Államokból érkező repülőt a Terminal 1 “A” területén fogadnak és látnak majd el. Sok járat esetében a minimális csatlakozási idő a jelenlegi 60 percről várhatóan 40 percre csökken. Ezen felül az úgynevezett dokkolási arány látványosan magasabb lesz, ami azt jelenti, hogy több repülőgép képes közvetlenül leszállni és parkolni a Terminálon ahelyett, hogy a gépet külön parkoltatni kelljen, majd átirányítani a forgalmi előtérbe. Ez a megoldás az utasok számára is jóval kényelmesebb, mint a terminál buszokkal egyik pontból a másikba közlekedni, ráadásul ez a megoldás az irányítók munkáját is leegyszerüsíti.

A tervezett időben nyílt meg a frankfurti repülőtér ´´A-Plus´´ terminálja

Az A-Plus terminál 5 Lufthansa tranzit váróval rendelkezik: egyet tartanak fenn az első osztály utasai számára, kettőt a Senator és kettőt a Business osztályon utazóknak. A várókban az utasok pihenhetnek, dolgozhatnak vagy felfrissíthetik magukat. Ezek a létesítmények csaknem 50 százalékkal – több mint 14 000 négyzetméterrel - növelik meg a Lufthansa teljes váróterületét a frankfurti repülőtéren. A megnövelt területü terminálon további újítások is szolgálják az utasok kényelmét: a mozgójárdák hosszabbak és szélesebbek lettek, így kisebb távokon szükséges csak gyalogolni, és a sietősebb utasok számára is könnyebb így megkerülni azokat, akiknek kevésbé szempont a gyorsaság az utazásuk során. Mindezen felül a hatalmas váró területeken elhelyezett üléseket elektromos csatlakozókkal és USB portokkal is felszerelték, így a különböző elektromos eszközök töltése is könnyedén megoldható. A kibővített 1-es Terminal a repülőtér területén árusítók számára is sok előnyt nyújt. A teljes területből 12 000 négyzetmétert 60 üzletnek és étteremnek tartottak fenn, ezek főleg a két központi üzletterületen foglalnak helyet. A frankfurti repülőtér életében először a vámmentes Travel Value Shop üzleteket álmodták meg olyannak, amelyeken keresztül lehet sétálni. Az utasokat automatikusan ezeken az árusító területeken vezetik át, miután elhagyták a biztonsági ellenőrző pontokat. Az A-Plus terminál alapkő letételére 2008. decemberében került sor. Hatalmas kihívást jelentett az, hogy a munkálatok ideje alatt is zökkenőmentesen üzemelhessen a repülőtér a szomszédos Terminal 1-en, valamint a forgalmi előtérben. Bizonyos munkálatok kizárólag éjszaka haladhattak. 2012. júliusában a terminál első része, azaz az A-Plus úgynevezett “gyökere” avagy csomópontja és a már létező A Terminál már megnyitotta kapuit.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
2017-02-09 11:42:55
A Tunéziai Légierő a napokban átvehette az első 6 darab OH-58D Kiowa Warrior típusú forgószárnyasait. A ceremóniára 2017. február 4-én került sor a Gabes légibázison, melyen részt vett az ország miniszterelnöke, Youssef Chahed is.
2017-02-08 11:51:19
Az Egyesült Államok tengerészgyalogsága (USMC) várakozásai szerint 2019 végén a Bell Boeing V-22 Légi Utántöltő Rendszer (VARS) névvel illetett Osprey változat elérheti az ún. bevezető műveleti képességet (IOC), amely a hadrafoghatóság első lépcsőfoka.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 02. 20., 14:09

Riasztották a Német Légierő Typhoon-jait

Videó az éles riasztásról.
2017. 02. 20., 10:55
Visszatekintő a 2016-os NATO Days rendezvényre.
2017. 02. 17., 14:04
Hazatértek az Eltökélt Támogatás Művelet (Resolute Support Mission – RSM) hatodik váltásának egyéni tanácsadói beosztásokba vezényelt helikoptervezetői és repülő-műszaki szakemberei.
2017. 02. 16., 09:52
A hidegháború befejezését követően fokozatosan csökkent az USA fegyveres erőinek létszáma Európában, ezzel párhuzamosan számos bázist, repülőteret ürítettek ki.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az indiai HAL (Hindustan Aeronautics Limited) vállalat elsőként az Aero India 2017 szakkiállításon mutatta be, egyelőre még csak makett formájában az új, többcélú közepes kategóriájú IMRH forgószárnyast.