2017. 02. 20. hétfő
: 308 Ft   : 290 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Budapest 2.0: nemzetközi kutatás-fejlesztési programban vesz részt a HungaroControl

JETfly  |  2014-12-29 15:25:59

A legújabb technológiai fejlesztések eredményeit teszteli szimulációk és valós repülések segítségével a budapesti központú, nagy nemzetközi összefogással létrejött Budapest 2.0 projekt. A kétévesre tervezett program a budapesti közelkörzeti légtér érkezési és indulási eljárásait, a távoli toronyirányítási megoldást és a repülőgépek folyamatos süllyedését támogató megoldás kiterjesztését mutatja be a magyar légtérben. A projekt költségvetése közel 2,5 millió euró, amelynek 50 százalékát az Európai Unió az Egységes Európai Égbolt (Single European Sky, SES) program a SESAR Közös Vállalkozás (SESAR Joint Undertaking) pályázatán keresztül biztosítja.

A Budapest 2.0 projekt keretében egy hattagú nemzetközi konzorcium egy olyan demonstrációs környezetet alakít ki, ahol a SESAR kutatási-fejlesztési programhoz szorosan kapcsolódó léginavigációs fejlesztések tesztelését és bemutatását végzi majd. A program kifejezetten a kis és közepes forgalmú repülőterek és szolgáltatók müködését javító technológiai újítások és eljárások bemutatását tüzte ki céljául, amelyek segítségével hatékonyabban ütemezhető a légi jármüvek érkezése, mérsékelhető a járatkésések száma, gazdaságosabban üzemeltethetők a repülőgépek és kedvezően befolyásolhatók a környezeti hatások.  

A demonstrációt végző hattagú nemzetközi konzorcium a HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat és a spanyol Pildo Labs kezdeményezésére kezdte meg a közös munkát. Az együttmüködésben a Wizz Air légitársaság, a JetStream Légiforgalmi és Légiszolgáltató Kft., a SLOT Consulting repülőipari vállalkozás és a Katalán Politechnikai Egyetem fő tagként, az LPS szlovák légiforgalmi szolgáltató és a Vueling légitársaság támogató tagként vesz részt, míg a Budapest Airport Zrt. megfigyelőként kapcsolódik a programba. A Budapest 2.0 olyan demonstrációs környezetet biztosít a nemzetközi partnereknek, ahol a SESAR kutatási-fejlesztési programban kijelölt léginavigációs fejlesztések tesztelését és bemutatását komplex módon elvégezhetik.

A kétéves program során végrehajtott szimulációk és valós repülések során kimutatható előnyök alapján a SESAR programhoz kapcsolódó fejlesztési eredmények szélesebb körben is bevezethetők az európai légiforgalmi irányító rendszerekbe. A nagy szakértelmet és szoros együttmüködést igénylő program során a szakemberek elsőként a Budapest TMA érkezési és indulási eljárásait, majd a távoli toronyirányítást biztosító Remote Tower (rTWR) kialakítását és a HungaroControl munkavállalói által kifejlesztett, több európai légiforgalmi szolgáltató érdeklődését felkeltő, innovatív irányítói segédeszközt vizsgálják. A program tervezett záró időpontja: 2016. december 31.

„A Budapest 2.0 program kedvező elbírálása rendkívül fontos visszajelzés számunkra: azt mutatja, hogy az elmúlt évek kemény munkája sikeres volt, igazolja, hogy a HungaroControl képes érdemben hozzájárulni az európai légiközlekedés hatékonyságának növeléséhez, képes valódi értéket teremteni a légtérhasználók, az utasok számára. Fontos üzenet ez a jövőre nézve is: a HungaroControl-nak helye van az európai kutatás-fejlesztési erőfeszítésekben, további innovációra van szükség és mindent meg kell tennünk, hogy fenntartsuk és erősítsük azt a szakértelmet és tudást, amely nélkül mindez nem volna lehetséges.” – nyilatkozta Szepessy Kornél, a HungaroControl vezérigazgatója.

A Budapest 2.0 projekt teljes költségvetése meghaladja az 2,4 millió eurót (kb. 760 millió forint), amelynek 50 százalékát a konzorciumi tagok a demonstrációhoz kapcsolódó feladataik súlyának megfelelően finanszírozzák, míg a fennmaradó összeget az Európai Unió a SESAR Large Scale Demonstration elnevezésü pályázata keretében biztosítja. A budapesti központú SESAR demonstrációs környezet a továbbiakban is alkalmas lehet a kis és közepes forgalmú repülőterekre és az azokat körülvevő légtérre szánt SESAR fejlesztések tesztelésére, demonstrációjára. 

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
2017-02-09 11:42:55
A Tunéziai Légierő a napokban átvehette az első 6 darab OH-58D Kiowa Warrior típusú forgószárnyasait. A ceremóniára 2017. február 4-én került sor a Gabes légibázison, melyen részt vett az ország miniszterelnöke, Youssef Chahed is.
2017-02-08 11:51:19
Az Egyesült Államok tengerészgyalogsága (USMC) várakozásai szerint 2019 végén a Bell Boeing V-22 Légi Utántöltő Rendszer (VARS) névvel illetett Osprey változat elérheti az ún. bevezető műveleti képességet (IOC), amely a hadrafoghatóság első lépcsőfoka.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 02. 20., 14:09

Riasztották a Német Légierő Typhoon-jait

Videó az éles riasztásról.
2017. 02. 20., 10:55
Visszatekintő a 2016-os NATO Days rendezvényre.
2017. 02. 17., 14:04
Hazatértek az Eltökélt Támogatás Művelet (Resolute Support Mission – RSM) hatodik váltásának egyéni tanácsadói beosztásokba vezényelt helikoptervezetői és repülő-műszaki szakemberei.
2017. 02. 16., 09:52
A hidegháború befejezését követően fokozatosan csökkent az USA fegyveres erőinek létszáma Európában, ezzel párhuzamosan számos bázist, repülőteret ürítettek ki.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az indiai HAL (Hindustan Aeronautics Limited) vállalat elsőként az Aero India 2017 szakkiállításon mutatta be, egyelőre még csak makett formájában az új, többcélú közepes kategóriájú IMRH forgószárnyast.