2017. 07. 28. péntek
Szabolcs
: 305 Ft   : 261 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Az NFTC program problémái miatt az Egyesült Államokban tanultak a kanadai vadászpilóták

JETfly  |  2014-07-31 09:57:35

Egyes források szerint Kanada az Egyesült Államokba küldte fiatal vadászpilótáit a hazai kiképzési program problémái miatt. Kanadában a magyarok számára is jól ismert NATO Flying Training in Canada, vagyis az NFTC program működik a Moose Jaw, illetve Cold Lake repülőbázisokon. A képzést a honvédelmi minisztérium felügyeli, a szervezés és a lebonyolítás pedig a Bombardier hatáskörébe tartozik, amely cég azonban 2011-ben költségcsökkentési programot léptetett életbe.

Ennek következtében csökkent a repülőgépek rendelkezésre állása, kevesebb pilóta végezheti el a képzési programot, és ők is csak késéssel. Ebből kifolyólag a légierő vezetése a szomszédos Egyesült Államokba küldte hallgatóit, amely program 2011 és 2013 között müködött. Arról nincsen információ, hogy mennyibe került ez a kanadaiaknak, illetve, hogy az NFTC külföldi résztvevői is megfordultak-e az USA-ban.

Gondot jelent, hogy nem kerülik el a müszaki problémák a Hawk gépeket. A repülőgépek élettartama jelentősen lecsökkent, mivel a sárkányszerkezet a vártnál nagyobb terhelést kapott, illetve hajtómühiba miatt két gépet is veszítettek, melyek szintén hátráltatták a képzés menetét. Ezt több lépésben oldották meg. Először, a 2011. júniusi balesetet követően korlátozták a hajtómüvek üzemidejét, elejét véve ezzel a meghibásodásoknak. Azóta a problémás rész áttervezésre került, így a korlátozást is feloldották. A sárkányszerkezetet érintő problémákat folyamatosan nyomon követik, a jelenlegi álláspont szerint nem jelentenek repülésbiztonsági kockázatot.

Hawk

Peter Boniface, a Bombardier részéről a program általános igazgatója elmondta, hogy csak nemrég érkezett a Moose Jaw légibázisra, ezért ő személyesen nem ismeri az okokat, amiért a kanadai pilótáknak az Egyesült Államokba kellett menniük, azonban állítása szerint az NFTC jelenleg nagyon sikeres, a tavalyi évben rekord mennyiségü repülést hajtottak végre.

A Bombardier még 1998-ban nyerte el a pilótaképzésre vonatkozó szerződést 3,5 milliárd dollár értékben. Jelenleg a külföldi hallgatók oktatása is folyik, a dán, magyar, olasz, szingapúri és szaúdi növendékek finn, német, amerikai, brit és kanadai oktatóktól is tanulhatnak. Kanada azonban a jövőben új képzést indítana, melynek költsége 1,5 milliárd dollár fölött lehet, és 2019-ben hirdethetnek győztest, azonban fontos feltétel, hogy az átállás problémamentesen történhessen meg.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-07-24 15:40:18
A cseh Aero Vodochody repülőgépgyártó vállalat a napokban jelentette be, hogy megkezdődött az ígéretes L-39NG kiképzőgép gyártása. Első körben négy példány épülhet meg.
2017-07-18 16:35:29
Két turnusban, kilencvenhárom tanuló vett részt a nyár első hónapjaiban a kecskeméti repülőbázison szervezett honvédelmi táborokban. Többen közülük ismerősként üdvözölték a kiképzőiket – ők már tavaly is táboroztak a bázison.
2017-07-14 12:04:36
A napokban látott napvilágot a hír, miszerint Oroszország védelmi minisztériuma 2017. július 5-én szerződést kötött az Oroszország Helikopterei Holdinggal - annak is a kazanyi helikoptergyárával, további 10 darab Ansat-U típusú könnyű kiképző forgószárnyas vásárlásáról.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 07. 27., 12:31
Egy Budapest központú regionális cég homályos képe rajzolódik ki, ATR-ekkel, de egyelőre konkrét gépeknek nincs nyoma.
2017. 07. 26., 11:53
Polgári feladatokra is alkalmazhatók a katonai szállítóhelikopterek− mondta a Honvéd Vezérkar főnökhelyettes az M1 aktuális csatornán július 26-án, szerdán.
2017. 07. 25., 10:59

Ejtőernyős ugrás Szolnok felett

Körülbelül háromezer méterről ugrottak ki egy amerikai repülőgépből és egy magyar helikopterből a Black Swan 2017 többnemzeti gyakorlat részeként az MH 2. vitéz Bertalan Árpád Különleges Rendeltetésű Ezred katonái. Az MH 86. Szolnok Helikopter Bázis felett végrehajtott feladat több szempontból is különleges volt.
2017. 07. 24., 09:51
Hetvenöt éve dolgozik a világ legidősebb, 92 éves repülőgépszerelője, akinek esze ágában sincs nyugdíjba vonulni, annyira szereti a szakmáját.

  Legfrissebbek most

Kevés olyan komoly katonai vagy biztonságpolitikai feladat van, melynek kezelésében nem vesz részt az amerikai légierő a maga sajátos eszközeivel, módszereivel. Bár a levegőből valóban nem lehet megnyerni egyetlen háborút sem, de az idén 70 éves haderőnem nélkül nincs kivívott győzelem, sem sikeres NATO-művelet.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az alakulat Szomódon található helyőrségi lőterén ünnepelték fegyvernemi napjukat a tatai MH 25. Klapka György Lövészdandár 11. Harckocsi Zászlóaljának katonái július 25-én, kedden.