2016. 12. 04.
Barbara, Borbála
: 314 Ft   : 295 Ft Benzin: 339 Ft/l   Dízel: 352 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Fény derült a tavaly novemberi F-22 baleset okaira

JETfly  |  2013-08-23 11:00:17

Az Amerikai Légierő a közelmúltban közzétette a 2012 novemberében Floridában, kiképzési repülés közben lezuhant F-22-es balesetének vizsgálati jegyzőkönyvét. A vizsgálat során kiderült, hogy a baleset közvetlen kiváltó oka egy nagyfeszültségű elektromos kábel és egy hidraulikus vezeték érintkezése volt.

A repülőgépen egy felmelegedett elektromos kábel és egy hidraulikus vezeték érintkezése szivárgást okozott, amit a repülőgép szenzorai érzékeltek és leállították a hidraulikus rendszert. A pilóta megpróbálta újraindítani a rendszert, amely azonban elektromos szikrát okozott és ennek következtében begyulladt a szivárgó hidraulika folyadék. Mielőtt müködésbe léphetett volna a tüzoltó rendszer, már súlyos károsodásokat szenvedett a repülőgép irányító rendszere, melynek következtében a repülőgép irányíthatatlanná vált, így nem maradt más lehetőség a pilóta számára, mint a katapultálás. A balesetet követően a teljes F-22 flotta átvizsgáláson ment keresztül, mivel meg kellett bizonyosodni arról, hogy az elektromos kábelek sehol sem érintkeznek a hidraulikus rendszer vezetékeivel.

F-22

Ennyi maradt a tavaly novemberben lezuhant repülőgépből

Ez volt az ötödik megsemmisült példány az F-22-es történetében és 2 pilóta vesztette életét. Két darab repülőgép még a tesztrepülési fázisban semmisült meg. Az első veszteség 1992-ben következett be, mikor is az YF-22 első prototípusa szenvedett balesetet. Az első sorozatban gyártott F-22-es 2004-ben zuhant le, majd 2009-ben és 2010-ben semmisült meg egy-egy példány a típusból. Minden egyes gépveszteség komoly hatásokkal bírt az F-22 flottára nézve, hiszen ezek jelentős problémákat vetettek fel a típussal kapcsolatban. 

F-22

Az utolsó legyártott 10-4195 szériaszámú F-22-es

A 187., és egyben utolsó F-22-es repülőgépet 2012. május 2-án adták át az Amerikai Légierő részére. Ez a repülőgép az alaszkai 3. Repülőezred 525. Vadászrepülő Századához került, a 2010-ben lezuhant példány pótlására. Annak ellenére, hogy a gyártást leállították, a repülőgépet gyártó Lockheed Martin cég nem tervezi a gyártósor felszámolását és az előállításhoz használt eszközök értékesítését, bízva abban, hogy egyszer újraindul a termelés. A repülőgépből a 8 darab prototípussal együtt 195 példány épült. Jelenleg 182 darab áll hadrendben 15 repülőszázadnál (ebből 3 század kiképző).

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!
2016. 12. 01., 10:54

Az utolsó Tu-144 utolsó repülései

Tupoljev–NASA repülő laboratórium, orosz gép amerikai műszerekkel. Emlékmű lesz a 77114-es? Akiket irritálnak bizonyos feliratok.
2016. 11. 30., 10:07

A kolumbiai katasztrófa lehetséges okai

El se indulhatott volna ez a gép erre az útvonalra? Amikor nincs kerozinszaga a roncsnak. A navigációs tartalék és a kötelező kitérő reptér.
2016. 11. 30., 10:03

Fehér hattyú

35 éve repül a Tu-160-as nehézbombázó.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az idén 15 éves katonai toborzás Bács-Kiskun megyei történetét és eredményeit is megismerték azok, akik az MH Katonai Igazgatási és Központi Nyilvántartó Parancsnokság (MH KIKNYP) kecskeméti irodájának rendezvényén vettek részt a mai napon Kecskeméten, a Pallasz Athéné Egyetemen.