2016. 12. 09. péntek
Natália
: 314 Ft   : 290 Ft Benzin: 352 Ft/l   Dízel: 365 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Szélcsatornában tesztelik az orosz „repülő szárnyat”

JETfly  |  2013-06-05 14:24:25

A Zsukovszkijban található Központi Aero- és Hidrodinamikai Intézet (CAGI) repülőgép- és rakéta aerodinamikai szakemberei befejezték a „repülő szárny” (csupaszárny) modelljével végzett kísérletek első fázisát. A modellt a T-106 szuperszonikus csatornában tesztelték 0,88 Mach (kb. 1010 km/h) „utazósebességen” és kritikus Reynolds* értékeken. A tesztek célja a távlati repülőgép aerodinamikai jellemzőinek meghatározása volt.

A 2011-ben indított „repülő szárny” projekt modelljének

kísérletei 2012-ben kezdődtek meg, különböző hajtómü-elhelyezési és

farokstabilizátor geometriai kialakítással. A tesztsorozat a T-102 és T-107

aerodinamikai csatornákban kezdődött, hangsebesség alatti tartományban.

„Kellemes meglepetésként ért bennünket a magassági kormány magas hatásfoka

minden állásszögön végrehajtott kísérlet során. Ugyanakkor a létrejövő

interferencia, amely a hajtómügondolák felső elhelyezéséből adódott rosszabb

értékeket mutatott a vártnál”, - mondta Anatolj Bolszunovszkij, a CAGI

repülőgép- és rakéta aerodinamikai részlegének vezetője.

A Központi Aero- és Hidrodinamikai Intézet közleményében

többek között emlékeztet arra, hogy a CAGI több mint 25 éve foglalkozik a

„repülő szárny” projekttel.

2010-es beszámoló a "törzsnélküli repülőgépről"

Az elképzelések szerint ezt a tervet kívánják

alkalmazni a nagytávolságú utasszállító repülőgép fejlesztésénél, illetve a

kutatási eredményeket felhasználják a Távolsági Repülők Perspektivikus

Repülő-komplexuma (PAK DA) tervezési munkáinál is, amelyek az Orosz Légierő

Távolsági Repülőerői kötelékében rendszerben álló, „kiöregedett” Tu-95 MSz és

Tu-160 típusokat fogják váltani.

* A Reynolds-szám egyike az áramlástan és a hőátadás

számításaiban használt hasonlósági dimenziómentes számoknak. Ha egy áramlástani

elven müködő gép (repülőgép, hajó, szivattyú, vízturbina, csővezeték) kimért,

ismert jellemzőiből egy tőle eltérő méretü, hasonló gép jellemzőire akarunk következtetni,

a hasonlósági törvényeket kell követni. Ilyen eset fordulhat elő például

repülőgép tervezésénél, ahol a tervezés előrehaladtával elkészítik a gép

léptékhelyes modelljét, majd annak légellenállását, a szárnyfelhajtóerejét és

egyéb aerodinamikai jellemzőit szélcsatornában kimérik és a kapott adatokat

átszámítják a végleges méretü repülőgépre. De hasonló a feladat akkor is, ha

egy repülőgép-modellező elkészíti egy nagy repülőgép kicsinyített mását és

annak ismert adataiból kívánja meghatározni a modell tulajdonságait. (wikipedia.org)

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 06., 16:24

Orosz rulett a tengeren

A szíriai partok közelébe vezényelt orosz Admiral Kuznyecov repülőgép hordozó erősen korlátozott mértékben képes beavatkozni az Iszlám Állam és a szír kormányellenes erők elleni harcokba.
2016. 12. 05., 11:23

Repülés Kabulba, átszállás nélkül

Dr. Orosz Zoltán altábornagy: Jövőre elkezdődik a Magyar Honvédség légi szállítási képességének fejlesztése, új járműveket vesznek.
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!
2016. 12. 01., 10:54

Az utolsó Tu-144 utolsó repülései

Tupoljev–NASA repülő laboratórium, orosz gép amerikai műszerekkel. Emlékmű lesz a 77114-es? Akiket irritálnak bizonyos feliratok.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin