2017. 06. 28. szerda
Irén, Levente
: 309 Ft   : 275 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Budapesten találkoznak egymással az Európai Unió és a balkáni államok légügyi szakemberei

JETfly  |  2013-04-12 15:01:52

Az Európai Unió új, közös szabályozással kívánja egységesíteni a légiforgalmi irányítók szakszolgálati engedélyeinek kiadását, a légi navigációs oktatási intézmények színvonalát és a hatósági ellenőrzések rendszerét.  Az európai méretű konzultációs folyamat fontos állomása volt 2013. április 11-12-én Budapest, mert a HungaroControl székházában rendezett nemzetközi szemináriumon találkoztak egymással az integrációs folyamatot lebonyolító Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) és a nem uniós államok képviselői. A magyar légiforgalmi szolgálat nemcsak az integrációt segítette közreműködésével, hanem nemzetközi oktatási akadémiájával sikeres példát is mutatott a résztvevőknek.

Az Egységes Európai Égbolt program keretében megújul a kontinens légiforgalmi irányítási rendszere, összehangoltabbá téve a légi navigációs szolgáltatók müködését. A folyamat részeként az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség egységesíti a légiforgalmi irányításhoz szükséges szakszolgálati engedélyek kiadásának szabályait és az oktatási intézményekkel szemben támasztott követelményeket. Az egységes szabályozás nemcsak a repülésbiztonságot erősít, hanem segíti az átjárhatóságot a tagállamok és légiforgalmi szolgáltatók között. A konzultációs folyamatba a még nem uniós balkáni államok a HungaroControl közvetítésével tudtak bekapcsolódni: a montenegrói légügyi hivatal kezdeményezésére a magyar légiforgalmi szolgálat az Entry Point Central léginavigációs akadémiával közösen Budapesten szervezett kétnapos szakmai szemináriumot, amelyen a résztvevő államok alaposabban megismerhették és véleményezhették az uniós tervezetet. A tíz ország részvételével tartott fórumon a légiforgalmi irányítók oktatásának jövőbeli lehetőségeit és a határokon átívelő oktatási tapasztalatokat is bemutatták, és tárgyaltak a következő évek kutatás-fejlesztési irányairól. „A légi forgalom növekedése és az integráció Európa-szerte fokozza az oktatási és szimulációs lehetőségek iránti keresletet, de csak korlátozott számban vannak olyan létesítmények, amelyek megfelelnek a magas technológiai követelményeknek. Ráadásul hiába dolgoznak hasonlóan a légiforgalmi irányítók a különböző országokban, a részletekben még ma is sok a különbség, miközben a szakszolgálati engedélyek mögött álló tudásnak ugyanolyannak kell lennie, bárhol szerzi meg azt az irányító az unión belül” – mondta Szepessy Kornél, a HungaroControl vezérigazgatója. Szepessy kiemelte: „A HungaroControl leányvállalata, az Entry Point Central légi navigációs akadémiája segíti az uniós célokat, mert infrastruktúrájának és skandináv partnereinek köszönhetően nemzetközileg elismert metódus szerint képzi a légiforgalmi irányítókat, ami már most megfelel az elvárásoknak, szolgáltatásait pedig 2013-tól külföldi üzleti partereink is igénybe vehetik”. A vezérigazgató hangsúlyozta, hogy a HungaroControl a kétnapos rendezvénnyel is támogatja a balkáni országok légi közlekedési integrációját. A szemináriumon előadást tartott Michael Standar, az európai légiforgalmi kutatás-fejlesztési program (SESAR) stratégiai vezetője, aki megfogalmazta, hogy a légi közlekedés technológiai fejlődésével az oktatási programoknak és tréningeknek is lépést kell tartaniuk, hogy az irányítók jól fogadják az újdonságokat, tudásuk aktív és friss maradjon. Kitért arra is, hogy a SESAR támogatja az innovatív megoldásokat, akár a képzés, akár az aktív irányítói munka megújítását és fejlesztését szolgálják. Az oktatást és a szakszolgálati engedélyek kiadását is érintő egységes európai szabályozás 2016-tól léphet érvénybe, miután lezárul az egyeztetési folyamat. Az uniós és unión kívüli államok közötti konzultációnak azért a HungaroControl adott otthont, mert a magyar légiforgalmi szolgálat EPC akadémiája sikeres példája a nemzetközi együttmüködéssel megvalósuló képzési projekteknek, ezen kívül Budapestről irányíthatják majd a hamarosan újra megnyíló koszovói magas légtér forgalmát, így a magyar szolgáltató összekötő szerepet játszat a régió légiforgalmi integrációjában.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-06-23 10:07:33
Befejeződött a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 1. futópályájának 3 hónapig tartó rekonstrukciója, így a terveknek megfelelően ma délután a repülőtér visszaálltak a megszokott, kétpályás üzemelésre. A 3 kilométer hosszú futópálya 900 méteres szakaszának beton burkolatcseréjére félmilliárd forintot költött el a Budapest Airport.
2017-06-22 12:26:06
Az Egyesült Államok és Katar védelmi minisztere a napokban Washingtonban aláírták a szerződést, miszerint az arab emírség összesen 36 F-15QA-t vásárol mintegy 12 milliárd dollár értékben.
2017-06-22 12:06:35
A napokban több kínai hírportálon fotók jelentek meg arról, hogy a kínai Chengdu Aircraft Industry Corporation (CAC) vállalat területén megkezdődött az első, Mianmarnak szánt JF-17 Thunder berepülési programja.
2017-06-21 13:59:19
A Lufthansát választották Európa legjobb légitársaságának (Best Airline in Europe). A díj átadására a Paris Air Show alkalmából, 2017. június 20-án, Le Bourget-ban került sor. A Skytrax légiipari piackutató intézet mintegy 18 millió utast kérdezett meg a témában több, mint 160 országból.
2017-06-16 15:30:30
Mostantól a hét minden egyes napján közlekedik a Ukraine International Airlines Boeing 737-es típusú repülőgépe Kijev Boriszpil repülőtere és a budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér között. Az új járatot, amelynek első gépe máris majdnem telt házzal érkezett Kijevből, ünnepélyes keretek között fogadták a budapesti repülőtéren.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 06. 27., 09:30
A gép tömege kettő orrfutó keréken és kettő főfutó keréken oszlik el, és noha könnyű kategóriájú típusról van szó, amely a póttartályokon kívül sohasem cipel más nagy tömegű függesztményt, mégis rendszeresek a "lábfájások".
2017. 06. 26., 10:20
Wittmundi bázislátogatás fotói.
2017. 06. 26., 10:07
Június 23-án kiképzési repülés alatt a Magyar Honvédség egyik Gripen-pilótája rendellenességet észlelt, amit még a levegőben elhárított és biztonságosan leszállt a géppel.
2017. 06. 22., 10:31
Kevés jellemzőbb mozzanata van a hazai örökségvédelemnek, mint a Budaörsi Repülőtér nyolcvanadik születésnapja.

  Legfrissebbek most

2017. június 26-án, hétfőn egy régen várt lakóval bővült a RepTár kiállítása: a 05-ös oldalszámú MiG-29B a kora délutáni órákban, közúti szállítással indult el Kecskemétről Szolnokra.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Megérkezett Szlovákiába az első két UH-60M Black Hawk típusú, többcélú szállítóhelikopter. A 9 forgószárnyas megvásárlásáról még 2015 tavaszán döntött Szlovákia, a 261 millió dollár értékű beszerzés a szlovák haderő egyik legnagyobb fejlesztési programja.