2017. 02. 20. hétfő
: 308 Ft   : 290 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Budapesten találkoznak egymással az Európai Unió és a balkáni államok légügyi szakemberei

JETfly  |  2013-04-12 15:01:52

Az Európai Unió új, közös szabályozással kívánja egységesíteni a légiforgalmi irányítók szakszolgálati engedélyeinek kiadását, a légi navigációs oktatási intézmények színvonalát és a hatósági ellenőrzések rendszerét.  Az európai méretű konzultációs folyamat fontos állomása volt 2013. április 11-12-én Budapest, mert a HungaroControl székházában rendezett nemzetközi szemináriumon találkoztak egymással az integrációs folyamatot lebonyolító Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) és a nem uniós államok képviselői. A magyar légiforgalmi szolgálat nemcsak az integrációt segítette közreműködésével, hanem nemzetközi oktatási akadémiájával sikeres példát is mutatott a résztvevőknek.

Az Egységes Európai Égbolt program keretében megújul a kontinens légiforgalmi irányítási rendszere, összehangoltabbá téve a légi navigációs szolgáltatók müködését. A folyamat részeként az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség egységesíti a légiforgalmi irányításhoz szükséges szakszolgálati engedélyek kiadásának szabályait és az oktatási intézményekkel szemben támasztott követelményeket. Az egységes szabályozás nemcsak a repülésbiztonságot erősít, hanem segíti az átjárhatóságot a tagállamok és légiforgalmi szolgáltatók között. A konzultációs folyamatba a még nem uniós balkáni államok a HungaroControl közvetítésével tudtak bekapcsolódni: a montenegrói légügyi hivatal kezdeményezésére a magyar légiforgalmi szolgálat az Entry Point Central léginavigációs akadémiával közösen Budapesten szervezett kétnapos szakmai szemináriumot, amelyen a résztvevő államok alaposabban megismerhették és véleményezhették az uniós tervezetet. A tíz ország részvételével tartott fórumon a légiforgalmi irányítók oktatásának jövőbeli lehetőségeit és a határokon átívelő oktatási tapasztalatokat is bemutatták, és tárgyaltak a következő évek kutatás-fejlesztési irányairól. „A légi forgalom növekedése és az integráció Európa-szerte fokozza az oktatási és szimulációs lehetőségek iránti keresletet, de csak korlátozott számban vannak olyan létesítmények, amelyek megfelelnek a magas technológiai követelményeknek. Ráadásul hiába dolgoznak hasonlóan a légiforgalmi irányítók a különböző országokban, a részletekben még ma is sok a különbség, miközben a szakszolgálati engedélyek mögött álló tudásnak ugyanolyannak kell lennie, bárhol szerzi meg azt az irányító az unión belül” – mondta Szepessy Kornél, a HungaroControl vezérigazgatója. Szepessy kiemelte: „A HungaroControl leányvállalata, az Entry Point Central légi navigációs akadémiája segíti az uniós célokat, mert infrastruktúrájának és skandináv partnereinek köszönhetően nemzetközileg elismert metódus szerint képzi a légiforgalmi irányítókat, ami már most megfelel az elvárásoknak, szolgáltatásait pedig 2013-tól külföldi üzleti partereink is igénybe vehetik”. A vezérigazgató hangsúlyozta, hogy a HungaroControl a kétnapos rendezvénnyel is támogatja a balkáni országok légi közlekedési integrációját. A szemináriumon előadást tartott Michael Standar, az európai légiforgalmi kutatás-fejlesztési program (SESAR) stratégiai vezetője, aki megfogalmazta, hogy a légi közlekedés technológiai fejlődésével az oktatási programoknak és tréningeknek is lépést kell tartaniuk, hogy az irányítók jól fogadják az újdonságokat, tudásuk aktív és friss maradjon. Kitért arra is, hogy a SESAR támogatja az innovatív megoldásokat, akár a képzés, akár az aktív irányítói munka megújítását és fejlesztését szolgálják. Az oktatást és a szakszolgálati engedélyek kiadását is érintő egységes európai szabályozás 2016-tól léphet érvénybe, miután lezárul az egyeztetési folyamat. Az uniós és unión kívüli államok közötti konzultációnak azért a HungaroControl adott otthont, mert a magyar légiforgalmi szolgálat EPC akadémiája sikeres példája a nemzetközi együttmüködéssel megvalósuló képzési projekteknek, ezen kívül Budapestről irányíthatják majd a hamarosan újra megnyíló koszovói magas légtér forgalmát, így a magyar szolgáltató összekötő szerepet játszat a régió légiforgalmi integrációjában.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
2017-02-09 11:42:55
A Tunéziai Légierő a napokban átvehette az első 6 darab OH-58D Kiowa Warrior típusú forgószárnyasait. A ceremóniára 2017. február 4-én került sor a Gabes légibázison, melyen részt vett az ország miniszterelnöke, Youssef Chahed is.
2017-02-08 11:51:19
Az Egyesült Államok tengerészgyalogsága (USMC) várakozásai szerint 2019 végén a Bell Boeing V-22 Légi Utántöltő Rendszer (VARS) névvel illetett Osprey változat elérheti az ún. bevezető műveleti képességet (IOC), amely a hadrafoghatóság első lépcsőfoka.
2017-02-06 09:54:26
A Nellis légibázis 83-3014 oldalszámú F-15C Eagle vadászrepülőgépe 2017. január 25-én komoly mérföldkőhöz érkezett, ugyanis összesítve ezen a napon érte el a 10 000 repült órát.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 02. 20., 10:55
Visszatekintő a 2016-os NATO Days rendezvényre.
2017. 02. 17., 14:04
Hazatértek az Eltökélt Támogatás Művelet (Resolute Support Mission – RSM) hatodik váltásának egyéni tanácsadói beosztásokba vezényelt helikoptervezetői és repülő-műszaki szakemberei.
2017. 02. 16., 09:52
A hidegháború befejezését követően fokozatosan csökkent az USA fegyveres erőinek létszáma Európában, ezzel párhuzamosan számos bázist, repülőteret ürítettek ki.
2017. 02. 15., 15:07
Idén ünnepli az ukrán Antonov repülőgépgyár az első saját tervezésű repülőgépének, az An–2-esnek a megszületését.

  Legfrissebbek most

2017. február 14-18. között rendezik meg Bangalorban az Aero India 2017 légi és űrtechnológiai szakkiállítást. Az eseményen számos nemzetközi cég képviselteti magát újabb üzletek reményében: jelen van például a Saab is dinamikus Gripen programmal.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az indiai HAL (Hindustan Aeronautics Limited) vállalat elsőként az Aero India 2017 szakkiállításon mutatta be, egyelőre még csak makett formájában az új, többcélú közepes kategóriájú IMRH forgószárnyast.