2016. 12. 07. szerda
Ambrus
: 313 Ft   : 292 Ft Benzin: 352 Ft/l   Dízel: 365 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Tízezer repült óránál tartanak a pápai Globemasterek

JETfly  |  2013-04-03 12:40:55

2013. április 2-án jelentős mérföldkőhöz érkezett a Pápán települő NATO Stratégiai Légiszállítási Képesség (SAC) ‑ Nehéz Légiszállító Ezred (Heavy Airlift Wing – HAW). A SAC (Strategic Airlift Capability) három Boeing C-17 Globemaster III típusú repülőgépből álló flottája elérte a 10 000 repült órát. A tízezredik órát a Pápa Bázisrepülőtérről kiképzési repülésre felszálló, SAC-2 lajstromjelű C-17érte el.

A Nehéz Légiszállító Ezred parancsnoka, Frank Rombouts ezredes ebből az alkalomból őszinte elismerését fejezte ki a SAC teljes személyzetének, beleértve a Nehéz Légiszállító Ezred, a NATO Légiszállítást Kezelő Programiroda (NAMPO), valamint a Boeing alkalmazottainak. Az ezredes köszönetét fejezte ki a Pápa Bázisrepülőteret müködtető és fenntartó Magyar Honvédségnek is, amely napról-napra biztosítja a C-17-esek repüléseit.

 

 

A NATO Stratégiai Légiszállítási Program keretében Pápán települő Nehéz Légiszállító Ezred 12 nemzet közös kezdeményezésére jött létre. A SAC nemzetek közé tartoznak: Magyarország, Bulgária, Észtország, Litvánia, Hollandia, Norvégia, Lengyelország, Románia, Szlovénia és az Egyesült Államok – mint NATO tagállamok, valamint Finnország és Svédország – mint NATO PfP országok.

 

Fotók: heavyairliftwing.org

 

A 12 nemzet finanszírozza a programot, biztosítja a személyzetet és a megállapodás szerint használja fel a repült órákat. Magyarország a befogadó nemzet a HAW számára, a Pápa Bázisrepülőtér pedig a repülőezred bázisaként szolgál. A SAC C-17 repülőgépeinek nyilvántartásba vétele Magyarországon történt, tehát magyar felségjelzéssel repülnek.

 

A C-17 Globemasterek gyártója, a Boeing Company felelős a repülőgépek „csíkon” történő kiszolgálásáért, a müszaki és technikai támogatásért, valamint a C-17 tartalék alkatrészek biztosításáért.

Megalakulása óta a HAW C-17-esei a több mint 600 küldetés alatt célba juttattak több mint 29 000 tonna rakományt, és mintegy 38 000 utast szállítottak.

 

Heavy Airlift Wing (HAW) logóA HAW repülési óraszám mérföldkövei:

 

1.000 óra: 2010. február 12.

2.000 óra: 2010. augusztus 21.

3.000 óra: 2010. december 7.

4.000 óra: 2011. április 1.

5.000 óra: 2011.szeptember 9.

6.000 óra: 2011. december 9.

7.000 óra: 2012. április 1.

8.000 óra: 2012. augusztus 16.

9.000 óra: 2012. december 7.

10.000 óra: 2013. április 2.

 

 

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 06., 16:24

Orosz rulett a tengeren

A szíriai partok közelébe vezényelt orosz Admiral Kuznyecov repülőgép hordozó erősen korlátozott mértékben képes beavatkozni az Iszlám Állam és a szír kormányellenes erők elleni harcokba.
2016. 12. 05., 11:23

Repülés Kabulba, átszállás nélkül

Dr. Orosz Zoltán altábornagy: Jövőre elkezdődik a Magyar Honvédség légi szállítási képességének fejlesztése, új járműveket vesznek.
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!
2016. 12. 01., 10:54

Az utolsó Tu-144 utolsó repülései

Tupoljev–NASA repülő laboratórium, orosz gép amerikai műszerekkel. Emlékmű lesz a 77114-es? Akiket irritálnak bizonyos feliratok.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin