2016. 12. 06. kedd
Miklós
: 314 Ft   : 295 Ft Benzin: 339 Ft/l   Dízel: 352 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A Titanic és egy űrrakéta együttes ereje a GE Guinness rekorder hajtóművében

JETfly  |  2013-03-19 14:19:25

A Boeing a GE-t választotta partnerül a jövőgenerációs 777-es repülőgép fejlesztéséhez. „Azért döntöttünk a GE mellett, mert a velük történő együttműködés jelenti a legjobb megoldást a fejlesztési program, az ütemterv és a repülőgép teljesítménye szempontjából egyaránt\" - jelentette ki Bob Feldmann, a Boeing 777X jelzésű gépek fejlesztésére irányuló projekt alelnök-vezérigazgatója. „Olyan fejlesztési lehetőségeket tanulmányozunk, amelyek segítségével az elkövetkező legalább két évtized távlatában növelni tudjuk a jelenlegi 777-es hatékonysági mutatóit és megbízhatóságát, és a hajtóművek igen fontos elemei ennek a munkának. Célunk az, hogy a legversenyképesebb ajánlatot nyújthassuk ügyfeleinknek a nagy ikerfolyosós repülőgépek piacán.”

A világ legnagyobb teljesítményü hajtómüve

A Boeing 777-es a világ legsikeresebb ikerhajtómüves, nagy hatótávolságú repülőgépe. A gépek legújabb generációja, így a 777-300ER, a 777-200LR, valamint a 777-es teherszállító gépek is kizárólag a GE90-115B hajtómüvét használják, mely a világ legnagyobb teljesítményü sugárhajtómüveként uralja a hajtómüvek piacát. A hajtómü 2002-ben 127 900 font tolóerőt ért el a GE tesztpadján az Ohio-állambéli Peebles-ben. Ez több, mint a Titanic (46 000 font) és az első amerikai ürhajós, Alan Shepard ürhajóját magasba juttató Redstone rakéta (76 000 font) összesített tolóereje. Ennek a bravúrnak köszönhetően a GE90-115B a Guinness Rekordok könyvébe is bekerült.

A hajtómü az innováció és az alkalmazott tervezés terén is iskolapéldának számít. Szénszálas kompozitanyagból készült, másodpercenként több ezer fontnyi levegőt beszívó légcsavarlapátjai annyira kecsesek, hogy a New York-i Modern Müvészetek Múzeuma is beválogatott egyet Építészeti és Tervezési Kollekciójába. 

A világ legnagyobb teljesítményü hajtómüve

A hajtómümag egyes részei a forradalmian új kerámia mátrixú kompozitanyagból készülnek majd. Az ezen anyagból készült alkatrészek a korszerü ötvözeteknél jóval magasabb hőmérsékleten, akár 2400 Fahrenheiten is müködőképesek. Az újításoknak köszönhetően a GE a jelenlegi GE90-es hajtómüvekhez képest 10 százalékos javulást tud elérni az üzemanyag-fogyasztás terén, és ezzel dollármilliókat takaríthat meg a légitársaságoknak.

 

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 05., 11:23

Repülés Kabulba, átszállás nélkül

Dr. Orosz Zoltán altábornagy: Jövőre elkezdődik a Magyar Honvédség légi szállítási képességének fejlesztése, új járműveket vesznek.
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!
2016. 12. 01., 10:54

Az utolsó Tu-144 utolsó repülései

Tupoljev–NASA repülő laboratórium, orosz gép amerikai műszerekkel. Emlékmű lesz a 77114-es? Akiket irritálnak bizonyos feliratok.
2016. 11. 30., 10:07

A kolumbiai katasztrófa lehetséges okai

El se indulhatott volna ez a gép erre az útvonalra? Amikor nincs kerozinszaga a roncsnak. A navigációs tartalék és a kötelező kitérő reptér.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A napokban az indonéz védelmi minisztérium egy delegációja Oroszországba látogatott a célból, hogy információkat szerezzenek a Mi-26-os nehéz szállítóhelikopter esetleges beszerzéséről és hadrendbe állításáról.