2017. 05. 29. hétfő
Magdolna
: 308 Ft   : 275 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A Titanic és egy űrrakéta együttes ereje a GE Guinness rekorder hajtóművében

JETfly  |  2013-03-19 14:19:25

A Boeing a GE-t választotta partnerül a jövőgenerációs 777-es repülőgép fejlesztéséhez. „Azért döntöttünk a GE mellett, mert a velük történő együttműködés jelenti a legjobb megoldást a fejlesztési program, az ütemterv és a repülőgép teljesítménye szempontjából egyaránt\" - jelentette ki Bob Feldmann, a Boeing 777X jelzésű gépek fejlesztésére irányuló projekt alelnök-vezérigazgatója. „Olyan fejlesztési lehetőségeket tanulmányozunk, amelyek segítségével az elkövetkező legalább két évtized távlatában növelni tudjuk a jelenlegi 777-es hatékonysági mutatóit és megbízhatóságát, és a hajtóművek igen fontos elemei ennek a munkának. Célunk az, hogy a legversenyképesebb ajánlatot nyújthassuk ügyfeleinknek a nagy ikerfolyosós repülőgépek piacán.”

A világ legnagyobb teljesítményü hajtómüve

A Boeing 777-es a világ legsikeresebb ikerhajtómüves, nagy hatótávolságú repülőgépe. A gépek legújabb generációja, így a 777-300ER, a 777-200LR, valamint a 777-es teherszállító gépek is kizárólag a GE90-115B hajtómüvét használják, mely a világ legnagyobb teljesítményü sugárhajtómüveként uralja a hajtómüvek piacát. A hajtómü 2002-ben 127 900 font tolóerőt ért el a GE tesztpadján az Ohio-állambéli Peebles-ben. Ez több, mint a Titanic (46 000 font) és az első amerikai ürhajós, Alan Shepard ürhajóját magasba juttató Redstone rakéta (76 000 font) összesített tolóereje. Ennek a bravúrnak köszönhetően a GE90-115B a Guinness Rekordok könyvébe is bekerült.

A hajtómü az innováció és az alkalmazott tervezés terén is iskolapéldának számít. Szénszálas kompozitanyagból készült, másodpercenként több ezer fontnyi levegőt beszívó légcsavarlapátjai annyira kecsesek, hogy a New York-i Modern Müvészetek Múzeuma is beválogatott egyet Építészeti és Tervezési Kollekciójába. 

A világ legnagyobb teljesítményü hajtómüve

A hajtómümag egyes részei a forradalmian új kerámia mátrixú kompozitanyagból készülnek majd. Az ezen anyagból készült alkatrészek a korszerü ötvözeteknél jóval magasabb hőmérsékleten, akár 2400 Fahrenheiten is müködőképesek. Az újításoknak köszönhetően a GE a jelenlegi GE90-es hajtómüvekhez képest 10 százalékos javulást tud elérni az üzemanyag-fogyasztás terén, és ezzel dollármilliókat takaríthat meg a légitársaságoknak.

 

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-05-19 12:06:56
Ma 13 éve emelkedett a levegőbe a Wizz Air első menetrend szerinti járata. Az elmúlt években a Wizz Air Közép- és Kelet-Európa legnagyobb diszkont légitársaságává fejlődött, miközben figyelemreméltó eredményeket ért el.
2017-05-17 09:20:11
A múlt hét végén ért véget a helikopteres fegyvernem kiemelt, Fire Blade 2017 elnevezésű többnemzeti gyakorlata, ugyanakkor a hazai helikopteresek nem csupán a gyakorlat keretein belül álltak ez időben helyt.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 05. 29., 14:02
Akit a rotor szele megcsapott. Gyermekek, gyermeknap, repülés! Ancsa, Nagyvas, meg az óránkénti áldás a tűzoltóktól.
A Load Diffuser 2017 elnevezésű nemzetközi gyakorlat május 22-i hivatalos megnyitója után, az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázisra települt állomány megkezdte a feladatok végrehajtását.
2017. 05. 26., 15:37
Fotók a május 22-én indult Load Diffuser 2017 hadgyakorlatról.
2017. 05. 26., 09:05
A 2017. május 25-i üzemnap galériája.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A napokban fotók jelentek meg arról, miszerint az Egyesült Államokban megkezdődött az első, Indonézia hadserege számára készült Boeing AH-64E Apache Guardian (TNI-AD jelzéssel ellátott) berepülési programja.