2016. 12. 04.
Barbara, Borbála
: 314 Ft   : 295 Ft Benzin: 339 Ft/l   Dízel: 352 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Felavatták Európa egyik legkorszerűbb légiforgalmi irányító központját

JETfly  |  2013-02-27 16:07:43

2013. február 27-én, Budapesten felavatták Magyarország új légiforgalmi irányító központját, amivel célegyenesébe érkezett a magyar légiforgalmi szolgálat összesen 13 milliárd forintos beruházási programja. A csúcstechnológiával felszerelt új légi navigációs központ Magyarország, s egyben Közép-Európa légi közlekedési infrastruktúráját is tovább fejleszti, és hozzájárul a magyar légiforgalmi irányítás versenyképességének és hosszú távú önállóságának megőrzéséhez. A megnyitó az Európai Bizottság, az EUROCONTROL, valamint az EU Transzeurópai Közlekedési Hálózat Végrehajtó Hivatala képviselőinek jelenlétében zajlott.

A HungaroControl Zrt. ANS III elnevezésü, komplex fejlesztési programjának egyik eleme az új irányító központ megnyitása, ami erősíti az irányítás hatékonyságát, továbbá biztosítja, hogy a magyar légiforgalmi szolgálat hosszú távon is képes legyen megfelelni az uniós teljesítménycéloknak. Az új központot olyan magas színvonalú, innovatív eszközökkel és szoftverekkel szerelték fel, mint a világszerte elismert, a magyar irányítók igényei szerint fejlesztett MATIAS navigációs rendszer. Az ANS III megnyitása lehetőséget teremt arra, hogy a HungaroControl egy helyre telepítse innovációs vállalkozásait, létrehozva egy légiforgalmi K+F és szimulációs tudáscentrumot. A magyar irányítók a NATO felkérésére a tervek szerint már az új központból irányíthatják Koszovó magas légterének forgalmát, valamennyi feltétel teljesülése esetén.

A megnyitón Németh Lászlóné, nemzeti fejlesztési miniszter kiemelte: az ANS III program hosszú évekre előre megalapozhatja Magyarország és a HungaroControl szerepét a kontinens légi közlekedésének integrációs folyamataiban. „Mivel Magyarország a közép-európai térség fontos közlekedési csomópontja, ezért infrastruktúra-fejlesztése nemcsak magyar, hanem térségi és európai érdek is” – fogalmazott a miniszter, hozzátéve, hogy a közlekedésfejlesztés az Európai Unió és Magyarország számára is prioritás. A megnyitón a tárcavezető közremüködésével ünnepélyesen leállították a korábbi irányító központot, amelynek minden korábbi funkcióját sikeresen és zökkenőmentesen vette át a vadonatúj, világszínvonalú ANS III központ: az átállás nem okozott késést a légitársaságoknak.

Frank Brenner, az európai légiforgalmi szolgálatokat összefogó kormányközi szervezet (EUROCONTROL) főigazgatója példaértékünek nevezte az ANS III beruházást, és a nemzetközi összehasonlításban is kiemelkedően precíz technikai átállást. Brenner megerősítette, hogy az ANS III teljes kapacitással üzemel, és az átállás nem okozott késést a légitársaságoknak.

Szepessy Kornél, a HungaroControl vezérigazgatója hangsúlyozta: „a most megnyitott új irányító központ és a létrejövő budapesti tudáscentrum a térség légi navigációs fejlesztésén kívül ahhoz is hozzájárul, hogy a HungaroControl több lábon álló szolgáltató legyen, amelyik képes hosszú távon megőrizni önállóságát Európában, kiszolgálva a régió és a kontinens más szolgáltatóinak piaci igényeit is.”

A 13 milliárd forintból megvalósuló, közel tízezer négyzetméter alapterületü, háromszintes légi navigációs központ kivitelezéséhez az Európai Unió 6 millió euró értékü támogatást nyújtott a Transzeurópai Hálózatfejlesztési Terv (TEN-T) keretében, a források több mint 85 százalékát a költségvetési támogatásban nem részesülő HungaroControl önerőből finanszírozza.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!
2016. 12. 01., 10:54

Az utolsó Tu-144 utolsó repülései

Tupoljev–NASA repülő laboratórium, orosz gép amerikai műszerekkel. Emlékmű lesz a 77114-es? Akiket irritálnak bizonyos feliratok.
2016. 11. 30., 10:07

A kolumbiai katasztrófa lehetséges okai

El se indulhatott volna ez a gép erre az útvonalra? Amikor nincs kerozinszaga a roncsnak. A navigációs tartalék és a kötelező kitérő reptér.
2016. 11. 30., 10:03

Fehér hattyú

35 éve repül a Tu-160-as nehézbombázó.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az idén 15 éves katonai toborzás Bács-Kiskun megyei történetét és eredményeit is megismerték azok, akik az MH Katonai Igazgatási és Központi Nyilvántartó Parancsnokság (MH KIKNYP) kecskeméti irodájának rendezvényén vettek részt a mai napon Kecskeméten, a Pallasz Athéné Egyetemen.