2017. 03. 29. szerda
Auguszta
: 309 Ft   : 285 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A GE felvásárolja az Avio S.p.A. repüléstechnikai üzletágát

JETfly  |  2012-12-27 09:30:00

A GE 2012. december 21-én jelentette be, hogy 4,3 milliárd dollárért (3,3 milliárd euróért) felvásárolja az Avio S.p.A. repüléstechnikai üzletágát. Az olaszországi székhelyű cég polgári és hadi repülőgépekhez gyárt meghajtórendszereket és alkatrészeket. A bejelentést Milánóban tette meg David Joyce, a GE Aviation elnök-vezérigazgatója, és Nani Beccalli, a GE Europe elnök-vezérigazgatója.

A GE az Avio repüléstechnikai üzletágát az Aviót 2006 óta tulajdonló Cinven vezető európai magántőke-befektető cégtől, valamint az üriparban tevékenykedő olasz Finmeccanica csoporttól tervezi felvásárolni. Az ügylet az illetékes szabályozó hatósági és kormányzati jóváhagyások után válik véglegessé. Az Avio ürtechnikai részlegét nem vásárolja meg a GE.

A GE Aviationt (a GE repüléstechnikai üzletágát) és más hajtómügyártó cégeket alkatrészekkel ellátó Avio felvásárlásával a GE tovább növeli jelenlétét a sugárhajtású hajtómüvek szegmensében, mely a repüléstechnikai iparág egyik legvonzóbb szektora.

Az Avio a GE globális ellátási láncának lehetőségeit is kibővíti, ami azért előnyös, mert a cég hajtómügyártási volumene az egyre növekvő ügyféligények miatt folyamatosan nő. Az ügylet azzal az előnnyel jár az Avio és ügyfelei számára, hogy a GE beruházni tervez az Avio által kínált termékek és szolgáltatások körének bővítésébe. Emellett a GE az Avio felvásárlását kiváló lehetőségnek tekinti az árrés növelésére is.

Az 1908-ban alapított torinói székhelyü Avio négy kontinensen müködtet gyárakat, és mintegy 5300 alkalmazottat foglalkoztat, ezek közül 4500-at Olaszországban. Az alkalmazottak közül mintegy 800-an az ürtechnikai üzletágnál dolgoznak. Az Avio sugárhajtómü-gyártó iparágban végzett tevékenysége alacsony nyomású turbinarendszerek, áttételházak, erőátviteli rendszerek, égőterek és egyéb alkatrészek gyártására terjed ki.  Az Avio repüléstechnikai szektorban elért 2011. évi árbevétele 1,7 milliárd eurót (2,4 milliárd USD-t) tett ki. Az árbevétel több mint fele a GE és a GE vegyesvállalatai számára gyártott hajtómüalkatrészek értékesítéséből származott.

Az Avio repüléstechnikai üzletágáért a GE által fizetni tervezett vételár mintegy 8,5-szörös ár/nyereség szorzót jelent a becsült 2012. évi, a kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény alapján.

Az Avio 1984 óta szállít alkatrészeket a GE Aviation számára, kezdve az utasszállító gépekben használt nagy GE90-es és GEnx turbólégcsavaros-gázturbinás hajtómüvektől a polgári és hadi helikopterekben használt kisebb CT7/T700-as szabadtengelyes gázturbinás hajtómücsaládig. Ezek a GE-hajtómüvek a repülési ipar legkeresettebb hajtómüvei, melyek várhatóan hosszú távon is jövedelmező bevételi forrást biztosítanak a cég számára.

A felvásárlásnak köszönhetően arra is lehetőség nyílik, hogy az Avio termékeit és szolgáltatásait a repüléstechnikai iparágon kívül is értékesítsék. A GE új lehetőségeket tervez keresni az Avio számára az energiatermelési, az olajipari és a hajózási szektorban is.  Az Avio átviteli rendszerek terén meglévő szakértelme például több szektorban is potenciális növekedési lehetőséget jelent.

„Örömmel várjuk, hogy az Avio is csatlakozzon a GE közösségéhez” – jelentette ki David Joyce, a GE Aviation elnök-vezérigazgatója. „Már évtizedek óta dolgozunk szoros együttmüködésben az Avióval, ezért közös jövőnk is ragyogó lehet. A felvásárolt üzletág stratégiailag kiválóan illeszkedik jelenlegi portfoliónkba. Az Avio technológiái, szakértelme és kiváló mérnökei elősegítik üzletágunk növekedését. A GE Olaszország kiváló vállalati polgára, ezért nagy örömmel tekintünk kapcsolatunk elmélyítése elébe.”

„A GE-vel kötött ügylet az Avio kompetenciájának, technológiájának és fejlődésének elismerése” – fejtette ki Francesco Caio, az Avio vezérigazgatója. „Megteremti az alapokat cégünk fejlődésének következő szakaszához, így lehetővé válik, hogy csapataink és gyáraink az átviteli rendszerek és turbinák gyártása terén kiválósági központokká váljanak az iparág egyik vezető vállalatán belül. Ez számos új lehetőséget jelent olaszországi munkatársaink, kutatóközpontjaink és gyáraink számára.

Üripari divíziónk, melyre a közeljövőben nem vár tulajdonosváltás, szintén új szakaszba lép. A Cinven és a Finmeccanica együtt létrehozzák a legmegfelelőbb formájú ipari szövetséget a divízió hosszú távú versenyképességének biztosítása, illetve a nemzeti és az európai érdekeknek való megfelelés érdekében.”

A GE Aviation anyavállalata, a GE már jelentős jelenléttel rendelkezik Olaszországban: a cég hét üzletága több mint 7000 embert foglalkoztat több mint 20 helyszínen az országban, egy kutatás-fejlesztési és egy oktatási központot is beleértve. A GE csaknem 20 éve vásárolta fel a firenzei Nuovo Pignonét, mely azóta a GE olaj- és gázipari üzletágának globális központja lett. 

A GE Aviation bemutatása

A GE egyik üzletágaként müködő GE Aviation az utasszállító, hadi, üzleti és általános célú repülőgépekbe szánt sugárhajtómüvek, turbólégcsavaros-gázturbinás hajtómüvek, alkatrészek és integrált rendszerek piacvezető szállítója, mely globális szervizhálózattal is rendelkezik. A GE Aviation 2011. évi árbevétele 18,8 milliárd USD volt.

Az Ohio állambéli Cincinattiben székhellyel rendelkező üzletág mintegy 40 000 alkalmazottat foglalkoztat, és világszerte müködtet gyártó, karbantartó és szervizrészlegeket.  A légitársaságoknál jelenleg több mint 9500 GE által gyártott sugárhajtómü, valamint 16 000, a CFM International (a GE és a francia Snecma (SAFRAN) 50-50 %-os közös vállalata) által gyártott sugárhajtómü áll szolgálatban.  Két másodpercenként száll fel olyan repülőgép, amelyet a GE vagy a CFM hajtómüve emel a magasba.

Elkötelezettség a technológiafejlesztés iránt 

A GE Aviation évente több mint 1 milliárd USD-t invesztál sugárhajtómü-kutatási és fejlesztési programokba. Az új technológiák fejlesztése iránti hagyományos elkötelezettségünk komoly értéket teremtett ügyfeleink számára a világ minden táján. Büszkén állíthatjuk, hogy a sugárhajtómüvek területén mindig is az „elsők” voltunk, egészen 1942-ig, Amerika első sugárhajtású repülőgép-hajtómüvéig visszamenően.

Fontosabb gyártott vagy fejlesztés alatt álló hajtómüvek:

A GE Aviation rekordmennyiségben gyárt hajtómüveket az utasszállító gépekhez; ez az óriási gyártási volumen a 2006 óta folyamatosan kapott rekord mennyiségü megrendelésből ered. 2011-ben a GE Aviation mintegy 3000 hajtómüvet gyártott utasszállító és hadi gépekhez. A termelési volumen 2012-ben eléri a 3400 darabot, 2013-ban pedig 3600 hajtómüvet fogunk kiszállítani. A növekedés legnagyobb része a GE nagy GE90-es és GEnx hajtómüveire, valamint a népszerü CFM56-os hajtómüvekre szóló megrendeléseknek tulajdonítható.

A fontosabb hajtómü-fejlesztési programok és az Avio közremüködése

GEnx:  A Boeing 787 Dreamliner és a Boeing 747-8-as gépekhez fejlesztett GEnx a GE történetének legkeresettebb nagy hajtómüve. A GE90-es hajtómü szerkezetére épülő, kompozitanyagból készült légcsavarházzal és lapátokkal, valamint a sokkal kevesebb károsanyag-kibocsátást lehetővé tevő egyedi égési rendszerrel ellátott GEnx minden eddiginél hatékonyabb üzemeltetést tesz lehetővé.  A GEnx tavaly lépett szolgálatba a 747-8-ason, az idén pedig a 787-esen.Az Avio a GEnx alkatrészeinek 12%-át szállítottaTervezés és gyártás: Alacsony nyomású turbina modul (ház, fúvókák és burkolatok), áttételházak, olajszivattyú, érzékelő/kondicionáló idegen tárgyakat figyelő rendszerhez, áttételek, lengéscsillapító, szerelvények/kapcsolóelemek, csapágyak, tömítések (levegő/olaj, horony és anya), burkolatok, tengelyek, olajszivattyúk és olajszürők.Gyártás: Légcsavaragy modul.

GE90:  A világ legnagyobb teljesítményü hajtómüve, a GE90-es a GE ikerhajtómüves óriásgépek iránti elkötelezettségét testesíti meg. Ezzel a hajtómüvel a Boeing 777-es akkora távolságot tud megtenni leszállás nélkül, amekkora korábban egyetlen ikerhajtómüves gépnek sem sikerült.  A GE90-es az első olyan sugárhajtómü, amely kompozitanyagból készült légcsavarlapátokkal rendelkezik. Az Avio a GEnx alkatrészeinek 8%-át szállítottaTervezés és gyártás: Áttételházak.Gyártás: Alacsony nyomású fúvókák és tárcsák, tengelyek, áttételek, lengéscsillapítók, csapágyak/csapágybakok, tömítések (anya, levegő/olaj, szén), burkolatok, olajfúvókák, hőpajzs.

CFM56: A CFM International (a GE és a Snecma 50-50%-os közös vállalata) a sugárhajtómüvek történetének legsikeresebb közös vállalata.  A CFM csaknem 23 500 hajtómüvet gyártott már, amelyek utasszállító és hadi gépekben teljesítenek szolgálatot. A cég legújabb fejlesztése, a LEAP a COMAC C919-es, az Airbus A320neo és a Boeing 737 MAX gépeket emeli majd a levegőbe. Eddig már több mint 3200 hajtómüre kaptak megrendelést.

Az Avio a CFM alkatrészeinek 1%-át szállítottaGyártás: Tömítés és burkolattámasz CF6: A CF6 repíti magasba a különféle ikerfolyosós repülőgépeket, például az Airbus A300-at, A310-et és A330-at, valamint a Boeing 747-est és 767-est, és az MD-11-et. A hajtómücsalád, melyet a világ minden táján használnak az utasszállító gépekben, nemrégiben ünnepelte szolgálatba lépésének 40. évfordulóját.

Az Avio a CF6 alkatrészeinek 6%-át szállítottaGyártás: Áttételházak, alacsony nyomású fúvókák és tárcsák, tengelyek, áttételek, lengéscsillapítók, csapágyak/csapágybakok, tömítések (anya, levegő/olaj, szén), burkolatok, olajfúvókák és hőpajzs.

T700/CT7: A T700-as hajtómüből eddig több mint 15 000 darabot adtak el világszerte 21 forgó- és rögzített szárnyú repülőgéptípushoz.Az Avio a T700 alkatrészeinek 40%-át szállítottaTervezés és gyártás: Áttételházak, áttételek, adapterek, lengéscsillapítók, tömítések, burkolatok és burkolattámaszok, porlasztóház, beáramló levegőt irányító lapát támasz, pajzsok, keret (homlokzat, gázelvezető cső, IPS, csigaház, beömlőcsatorna és gyújtóvezeték-rendszerek).Gyártás: Alacsony nyomású turbinafúvókák és lapátok, tengelyek, csapágyak és csapágybakok, függesztőkengyelek, munkaturbina-ház, örvénytárcsák, üzemanyag-befecskendező és olajteknő-fedelek. 

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-03-23 13:41:00
2017. március 16-tól április közepéig hat darab Eurofighter Typhoon állomásozik az izlandi Keflavik repülőterén. A vadászrepülőgépek az Olasz Légierő alakulataitól érkeztek és a NATO észak-európai légvédelmi készültségi erőit fogják támogatni.
2017-03-23 10:44:35
Megkezdődtek az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis kettős célú hasznosításra történő átalakításának előkészületei. A tervek szerint 2018 végére kell megfelelnie a katonai és polgári gépeket fogadó repülőtérre vonatkozó civil szabályzóknak és elvárásoknak.
2017-03-22 16:35:07
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, a Malajziában megrendezett LIMA-2017 nemzetközi légiszalonon mutatkoznak be az Orosz Vitézek új gépeikkel, a Szu-30SzM típussal. Az orosz kötelék programja ráadásul új elemeket is tartalmaz.
2017-03-22 13:25:54
Az Iraki Légierő parancsnoka, Anwar Hamad Amin altábornagy a napokban arról számolt be, hogy a légierő átvehette az első T-50IQ típusú harci-kiképző repülőgépeket, melyeket a koreai KAI (Korea Aerospace Industries) vállalat szállított le.
2017-03-22 09:29:29
Megkezdődött a másodhelikopter-vezető jelöltek képzése Szolnokon. A Honvéd Vezérkar Személyzeti Csoportfőnöksége által kiírt belső pályázatra jelentkezők közül tizenheten feleltek meg a repülőorvosi alkalmassági vizsgálat szigorú követelményeinek.
2017-03-20 14:32:22
Március 15-én, a dél-ukrajnai Zaporizzsjában található Ivcsenko-Progressz hajtóműtervező irodában tett látogatása során Petro Porosenko ukrán elnök bejelentette, hogy Ukrajna saját, kéthajtóműves vadászrepülőgépet fog fejleszteni.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 03. 28., 14:37
Történelmi jelentőségű repülésnek is nevezhető az a felszállás, amelyet a napokban hajtott végre a kanadai Bombardier repülőgépgyár új CS100-as repülőgépe amikor nonstop átrepült London City repülőteréről a New York-i JFK-re.
2017. 03. 27., 10:39
Negyven éve ütközött a ködös repülőtéren a két 747-es. Humán faktor és technikai tanulságok.
2017. 03. 24., 13:02
A nagy kérdés az akkumulátor és a hatótávolság. A NASA tervei és a Long EZ rekordváltozata. Óceánrepülés elektromos géppel? Az easy is beszáll a fejlesztésbe.
2017. 03. 23., 16:49

Korszerű kiképzőgépekkel gyarapodik a Magyar Légierő

Elvégezték az utolsó simításokat azokon a Zlin Z−242L típusú repülőgépeken, amelyek március 24-én érkeznek hazai állomáshelyükre.

  Legfrissebbek most

Az elemzés, melyet a napokban a lengyel védelmi minisztérium a fegyveres erők vezetőivel, valamint a minisztérium szakértői csoportjával vizsgált meg, megállapította, hogy az légierő részére tervezett F-16A/B vadászgépek beszerzése és hadrendbe állítása nem lenne gazdaságos, hatékony döntés.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az Indiai Légierő parancsnoka, Birender Singh Dhanoa marsall a napokban arról számolt be, hogy a közeljövőben várhatóan megkezdik a tárgyalásokat 56 darab új C-295-ös teherszállító repülőgép beszerzéséről, melyekkel a már kiöregedő HS.748-asokat kívánják leváltani.