2017. 02. 21. kedd
: 308 Ft   : 290 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

GE H85-ös turbólégcsavaros-gázturbinás hajtóművek kerülnek a CAIGA Primus 150-es gépeibe

JETfly  |  2012-11-14 15:05:41

A China Aviation Industry General Aircraft Co., Ltd. (CAIGA) a GE Aviation új H85-ös turbólégcsavaros-gázturbinás hajtóműveit építi be Primus 150-es gépeibe, az első kínai gyártású üzleti repülőgépekbe. Ez lesz a H85-ös hajtómű első kereskedelmi célú alkalmazása azt követően, hogy megkapja a típusalkalmassági bizonyítványt az Európai Repülésbiztonsági Ügynökségtől. A H85-ös hajtóművek a GE Aviation csehországi gyárában készülnek majd, ahol jelenleg a H80-as hajtóművek gyártásának felfuttatása folyik.

„A kínai régióban folyamatosan bővül az üzleti és az általános célú repülés piaca” – jelentette ki Brad Mottier, a GE Aviation üzleti és általános célú repülési részlegének alelnök-vezérigazgatója. „A H85-ös hajtómüvekkel ellátott Primus 150-es gépeknek köszönhetően a GE megerősítheti jelenlétét a régióban, és fontos részese lehet Kína tizenkettedik ötéves tervének.”

A Thrush 510G mezőgazdasági repülőgép mellett a H80-as hajtómü helyet kap még az Aircraft Industries L140-es ingázó repülőgépében is, amely várhatóan jövő év elején áll szolgálatba.

A CAIGA és a GE egy szerviz- és támogatási program közös kidolgozásáról is megállapodott a H85-ös hajtómüvekkel ellátott Primus 150-es gépek kínai szervizkapacitásának bővítése céljából.

A H85-ös hajtómü a leszármaztatott változata a GE H80-as hajtómüvének, amely a közelmúltban állt szolgálatba a Thrush 510G jelü gépeken. A H80-as turbólégcsavaros-gázturbinás hajtómücsalád a GE háromdimenziós aerodinamikai tervezési technikáit korszerü anyagokkal ötvözi, így az eredmény egy nagyteljesítményü, üzemanyag-takarékos, tartós hajtómü, amelynél nincs szükség időszaki üzemanyag-fúvóka vizsgálatra, továbbá nincs szükség a magas hőmérsékletü részek vizsgálatára sem. A H80-as hajtómü élettartama 3600 repülési óra, illetve 6600 ciklus két nagyjavítás között. A H80-as hajtómü ezen felül automatikus indító és korlátozó egységgel rendelkezik, mely leegyszerüsíti a hajtómü beindítását. A hajtómühöz többféle légcsavar állásszög-szabályzó választható, így az ügyfelek kiválaszthatják az igényeiknek megfelelő légcsavart.

A H85-ös hajtómü tengelyen mért maximális névleges teljesítménye 850 lóerő felszállásnál és folyamatos üzemnél.  A hajtómü célfelhasználói a turbólégcsavaros-gázturbinás üzleti repülőgépeket, a mezőgazdasági, az ingázó és a kisegítő repülőgépeket gyártó szegmensek lehetnek. Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség várhatóan még az idén kiadja a hajtómü típusalkalmassági bizonyítványát, az Amerikai Légügyi Hatóság (FAA) pedig jövő évben.

A CAIGA Primus 150-es gépe egy túlnyomásos utasterü, ötüléses, egyhajtómüves, turbólégcsavaros-gázturbinás, szénszálas kompozitvázas könnyü üzleti repülőgép, mely ebben a kategóriában az egyik leggyorsabb gép.

A CAIGA az Aviation Industry Corporation of China (AVIC) leányvállalata, jelenleg kétféle típusú nagyon könnyü sugárhajtású üzleti repülőgépet, és kétféle típusú nagyon könnyü turbólégcsavaros-gázturbinás üzleti repülőgépet gyárt. A CAIGA megvette az amerikai Cirrust, és világszínvonalú általános célú repülőgépgyártó lánccal rendelkezik, öt fő ipari bázissal Zhuhai, Guizhou, Shijiazhuang, Jingmen és Shenzhen városokban. A cég olyan átfogó üzleti modellt dolgoz ki, amely magában foglalja a kutatás-fejlesztést és a gyártást, az általános repülőipari tevékenységeket, valamint az ügyféltámogatást és a szerviztevékenységet. A CAIGA tevékenységi köre kiterjed az alkatrészek és tartozékok gyártására, a végső összeszerelésre és kiszállításra, pilóták oktatására, repülőklub müködtetésére, általános célú és üzleti repülési tevékenységekre, fix bázisú üzemeltetői, karbantartási és lízing szolgáltatások nyújtására több szektorra kiterjedően.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
2017-02-09 11:42:55
A Tunéziai Légierő a napokban átvehette az első 6 darab OH-58D Kiowa Warrior típusú forgószárnyasait. A ceremóniára 2017. február 4-én került sor a Gabes légibázison, melyen részt vett az ország miniszterelnöke, Youssef Chahed is.
2017-02-08 11:51:19
Az Egyesült Államok tengerészgyalogsága (USMC) várakozásai szerint 2019 végén a Bell Boeing V-22 Légi Utántöltő Rendszer (VARS) névvel illetett Osprey változat elérheti az ún. bevezető műveleti képességet (IOC), amely a hadrafoghatóság első lépcsőfoka.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 02. 20., 14:09

Riasztották a Német Légierő Typhoon-jait

Videó az éles riasztásról.
2017. 02. 20., 10:55
Visszatekintő a 2016-os NATO Days rendezvényre.
2017. 02. 17., 14:04
Hazatértek az Eltökélt Támogatás Művelet (Resolute Support Mission – RSM) hatodik váltásának egyéni tanácsadói beosztásokba vezényelt helikoptervezetői és repülő-műszaki szakemberei.
2017. 02. 16., 09:52
A hidegháború befejezését követően fokozatosan csökkent az USA fegyveres erőinek létszáma Európában, ezzel párhuzamosan számos bázist, repülőteret ürítettek ki.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az indiai HAL (Hindustan Aeronautics Limited) vállalat elsőként az Aero India 2017 szakkiállításon mutatta be, egyelőre még csak makett formájában az új, többcélú közepes kategóriájú IMRH forgószárnyast.