2016. 12. 06. kedd
Miklós
: 314 Ft   : 295 Ft Benzin: 339 Ft/l   Dízel: 352 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Typhoon, Rafale, Gripen - európai harci repülőgép jövőkép

JETfly  |  2012-09-12 16:10:30

Az IISS (International Institute for Strategic Studies) honlapján a napokban jelent meg egy elemzés, mely Európa harci repülőgépeinek gyártására, illetve ennek lehetséges jövőjére helyezi a hangsúlyt. Annak ellenére, hogy jelenleg még több európai típus gyártósora aktív, a jövőkép már nem a legfényesebb, hiszen a jelenlegi állás szerint nincs új, európai fejlesztésű pilóta által vezetett harci repülőgép kilátásban, továbbá a pilóta nélküli repülőgép rendszerek fejlesztése és gyártása is bizonytalan.

Napjainkban három harci repülőgép típus hat végszerelő gyára aktív: a Eurofighter Typhoon az Egyesült Királyságban, Németországban, Olaszországban és Spanyolországban, a Dassault Rafale Franciaországban, míg a Saab Gripen Svédországban. A Rafale és a Typhoon gyártása – legalábbis Európában – várhatóan 2020 körül fejeződik be, ugyanakkor a megépített gépek továbbfejlesztésére továbbra is nagy hangsúlyt fektetnek. A Gripennél kicsit jobb a helyzet, hiszen a svájci és a svéd Gripen NG vásárlásnak köszönhetően a típus gyártása várhatóan 2020 után is folytatódhat.

Typhoon

Európában új típus fejlesztéséről - mely legalább a gyártás kapacitását tekintve a három típus helyére léphetne – nincs új információ. Számos európai ország már következő generációs harci repülőgépet vásárolt, ami nem más, mint az F-35-ös. Az F-35 Lightning II Joint Strike Fighter programból a britek, az olaszok, a hollandok, a norvégok és a törökök is részt vállaltak, melyek közül a program finanszírozását tekintve Nagy-Britanniára hárul a legnagyobb összeg (8% - kb 2 milliárd dollár). Fontos azonban megjegyezni, hogy az F-35-ös programban az európai cégek szerepe továbbra is csupán alvállalkozóként merül ki.

Gripen NG

Ebben a szektorban új európai fejlesztések most a pilóta nélküli katonai repülőgépekre fókuszálnak. Ehhez kapcsolódóan fontos lépés volt 2012 júliusában Franciaország és Nagy-Britannia bejelentése, mely szerint a két ország megkezdte egy pilóta nélküli harci repülőgép rendszer (UCAS) lehetséges jövőbeni kifejlesztésének tanulmányozását. Egy ilyen projekt beindítása kétségkívül fontos lépés a fejlesztések területén, de még ha el is jut ez a projekt a gyártásig, akkor is sokkal kisebb mértékü lesz, mint az európai harci repülőgépek jelen generációjának gyártása.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 05., 11:23

Repülés Kabulba, átszállás nélkül

Dr. Orosz Zoltán altábornagy: Jövőre elkezdődik a Magyar Honvédség légi szállítási képességének fejlesztése, új járműveket vesznek.
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!
2016. 12. 01., 10:54

Az utolsó Tu-144 utolsó repülései

Tupoljev–NASA repülő laboratórium, orosz gép amerikai műszerekkel. Emlékmű lesz a 77114-es? Akiket irritálnak bizonyos feliratok.
2016. 11. 30., 10:07

A kolumbiai katasztrófa lehetséges okai

El se indulhatott volna ez a gép erre az útvonalra? Amikor nincs kerozinszaga a roncsnak. A navigációs tartalék és a kötelező kitérő reptér.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A napokban az indonéz védelmi minisztérium egy delegációja Oroszországba látogatott a célból, hogy információkat szerezzenek a Mi-26-os nehéz szállítóhelikopter esetleges beszerzéséről és hadrendbe állításáról.