2017. 02. 22. szerda
: 307 Ft   : 292 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Akikért izgulhatunk…

JETfly  |  2003-06-23 11:49:00

Múlt hét folyamán megkezdte hivatalos külföldi repülőnap látogató körútját a Magyar Légierő két MiG-29-es bemutató pilótája Molnár Gábor (Bagira) és Szabó Zoltán (Topi).

Elérkezett az idő, hogy végre a magyar közvélemény is megismerje őket, ugyanis nem csak külföldön lehet majd velük találkozni, hanem az augusztus 16-17-én Kecskeméten megrendezésre kerülő nemzetközi repülőnapon is!

MiG-29-es bemutató pilótáink

Bagira

Molnár "Bagira" Gábor

Topi1985-ben ismerkedtem meg a repüléssel, konkrétan a légcsavaros formájával, miután \'84-ben az akkori MHSZ-es repülőoktatók sikeresen agitáltak a repülő-orvosi vizsgálatra, ami három nap lógást jelentett a szakközépiskolából. 1986-ban a felvételit és a bevonulást követően három héttel már utaztunk is ki az akkori Szovjetunióba az egyéves itthoni előképzés (orosz, ált.kat. ismeretek stb.) nélkül, mivel kiderült, hogy a már kint tartózkodó csoport létszáma a kelleténél alacsonyabb. Krasznodárban 100 óra orosz alapozóval kezdtük , és három évvel később sikeresen államvizsgával, valamint fejenként cirka 210 óra repidővel- ebből kb. 90 óra L-39 Albatroszon- fejeztük be kinti pályafutásunkat. Ebbe beleértve a MiG-21-es harci alkalmazást és az éjszakai repülést is. Taszárra kerültem, miután Szolnokon a "bizottság" kérdésére Kecskemét volt az első válaszom. Ezután közölték velem, hogy a második válaszom: Taszár.

Hat évig repültem ott, jó közösség, jó hangulat jellemezet Taszárt mind emberi, mint szakmai szempontból. 1996-ban kiképzési repülést már nem folytattunk ott, hetente átjártunk Pápára egy évig. 1997-ben kerültem Kecskemétre, ahol jelenleg repülöm a világ legjobb gépét, a MiG-29-est, amely típuson léptem át a 950. órát a repidőben a Dongó század kötelékében.

Szabó "Topi" Zoltán

Gyermekkoromat a határ mentén töltöttem (Zákány majd Csurgó), amely megadta a kezdeti lendületet a katonai pályára kerüléshez. Egerben, a katonai kollégium növendékeként és a Dobó István Gimnázium diákjaként 1980-ban kezdtem el a középiskolát. Lehetőségem volt 1983-ban háromnapos orvosi vizsgálatra Kecskeméten (a ROVKI-ban), melynek célja a "jelölt" egészségügyi vizsgálata repülési szempontból- és részemről egyfajta kíváncsiság. Sikeres felvételi után tanulmányaimat Szolnokon, a Repülő Müszaki Főiskolán folytattam, ahol egyéves felkészítés történt az orosz nyelvre és a tanári diploma megszerzésére. Kiváló hallgatóként fejeztem be az évet. 1985 őszén az akkori Szovjetunióba utaztunk L-39-es (Albatrosz) és MiG-21 BISZ elméleti és repülő képzésre a Krasznodari Repülőiskolába, ahol 1987 novemberében államvizsgáztam. 1987 decemberében volt a tisztavatás Szolnokon. 1988 elején három hetet töltöttem ejtőernyős táborban. 1988 tavaszán megkezdtem az itthoni átképzést MiG-21 MF-re, és 1994-ig repültem ezt a típust. Ezt követően átképzést kaptam MiG-29-esre 1998-ban Németországban három hónapos törzstiszti tanfolyamon vettem részt. 2001-ben Angliában négy hetes STANAG nyelvi felkészítéssel gyarapítottam az angol nyelv ismeretét.

Jelenleg is MiG-29 -esen repülők.

A teljes cikk az Aranysas magazin júliusi számának 78. oldalán lesz olvasható!

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
2017-02-15 12:07:20
2017. február 9-én, az amerikai Lockheed Martin vállalat mariettai üzemének területén ünnepélyes keretek között bemutatta az első Lockheed Martin LM-100J Super Herculest (Model L-382J), mely nem más, mint a C-130J Hercules katonai szállítógép polgári verziója.
2017-02-15 10:34:41
A Japán Légi Önvédelmi Erő (JASDF) pilótája, Nakano alezredes az első japán repülőgépvezető, aki több hónapos elméleti képzést követően február 7-én levegőbe emelkedhetett az F-35A repülőgéppel.
2017-02-16 14:44:28
2017. február 14-18. között rendezik meg Bangalorban az Aero India 2017 légi és űrtechnológiai szakkiállítást. Az eseményen számos nemzetközi cég képviselteti magát újabb üzletek reményében: jelen van például a Saab is dinamikus Gripen programmal.
2017-02-09 11:42:55
A Tunéziai Légierő a napokban átvehette az első 6 darab OH-58D Kiowa Warrior típusú forgószárnyasait. A ceremóniára 2017. február 4-én került sor a Gabes légibázison, melyen részt vett az ország miniszterelnöke, Youssef Chahed is.
2017-02-08 11:51:19
Az Egyesült Államok tengerészgyalogsága (USMC) várakozásai szerint 2019 végén a Bell Boeing V-22 Légi Utántöltő Rendszer (VARS) névvel illetett Osprey változat elérheti az ún. bevezető műveleti képességet (IOC), amely a hadrafoghatóság első lépcsőfoka.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 02. 22., 15:39
A horvátok idén döntenek, Szlovénia nem akar új gépeket, a románok és szerbek minőségi és mennyiségi fölénybe kerülnek, ha a magyar légierő nem fejleszt.
2017. 02. 22., 10:52
Az osztrák kormány feljelentést tesz az Airbus repülőgépgyártó vállalat ellen.
2017. 02. 21., 13:16
Akár már idén charterjáratok használhatják a kecskeméti repülőbázist, ahol pilótaképzés – és átképzés is beindulhat.
2017. 02. 21., 12:48
Kéthajtóműves gép zuhant a bevásárlóközpontra Melbourne-ben, nyitás előtt még üres volt az épület.

  Legfrissebbek most

A Rosztech állami vállalat vezérigazgatója, Szergej Csemezov a napokban arról számolt be, hogy az Egyesült Arab Emirátusok szándéknyilatkozatot írt alá Oroszországgal Szu-35-ös vadászbombázók esetleges eladása ügyében.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin