2024. 03. 28. csütörtök
Gedeon, Johanna
: 396 Ft   : 367 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Akikért izgulhatunk…

JETfly  |  2003. 06. 23., 11:49

Múlt hét folyamán megkezdte hivatalos külföldi repülőnap látogató körútját a Magyar Légierő két MiG-29-es bemutató pilótája Molnár Gábor (Bagira) és Szabó Zoltán (Topi).

Elérkezett az idő, hogy végre a magyar közvélemény is megismerje őket, ugyanis nem csak külföldön lehet majd velük találkozni, hanem az augusztus 16-17-én Kecskeméten megrendezésre kerülő nemzetközi repülőnapon is!

MiG-29-es bemutató pilótáink

Bagira

Molnár "Bagira" Gábor

Topi1985-ben ismerkedtem meg a repüléssel, konkrétan a légcsavaros formájával, miután \'84-ben az akkori MHSZ-es repülőoktatók sikeresen agitáltak a repülő-orvosi vizsgálatra, ami három nap lógást jelentett a szakközépiskolából. 1986-ban a felvételit és a bevonulást követően három héttel már utaztunk is ki az akkori Szovjetunióba az egyéves itthoni előképzés (orosz, ált.kat. ismeretek stb.) nélkül, mivel kiderült, hogy a már kint tartózkodó csoport létszáma a kelleténél alacsonyabb. Krasznodárban 100 óra orosz alapozóval kezdtük , és három évvel később sikeresen államvizsgával, valamint fejenként cirka 210 óra repidővel- ebből kb. 90 óra L-39 Albatroszon- fejeztük be kinti pályafutásunkat. Ebbe beleértve a MiG-21-es harci alkalmazást és az éjszakai repülést is. Taszárra kerültem, miután Szolnokon a "bizottság" kérdésére Kecskemét volt az első válaszom. Ezután közölték velem, hogy a második válaszom: Taszár.

Hat évig repültem ott, jó közösség, jó hangulat jellemezet Taszárt mind emberi, mint szakmai szempontból. 1996-ban kiképzési repülést már nem folytattunk ott, hetente átjártunk Pápára egy évig. 1997-ben kerültem Kecskemétre, ahol jelenleg repülöm a világ legjobb gépét, a MiG-29-est, amely típuson léptem át a 950. órát a repidőben a Dongó század kötelékében.

Szabó "Topi" Zoltán

Gyermekkoromat a határ mentén töltöttem (Zákány majd Csurgó), amely megadta a kezdeti lendületet a katonai pályára kerüléshez. Egerben, a katonai kollégium növendékeként és a Dobó István Gimnázium diákjaként 1980-ban kezdtem el a középiskolát. Lehetőségem volt 1983-ban háromnapos orvosi vizsgálatra Kecskeméten (a ROVKI-ban), melynek célja a "jelölt" egészségügyi vizsgálata repülési szempontból- és részemről egyfajta kíváncsiság. Sikeres felvételi után tanulmányaimat Szolnokon, a Repülő Müszaki Főiskolán folytattam, ahol egyéves felkészítés történt az orosz nyelvre és a tanári diploma megszerzésére. Kiváló hallgatóként fejeztem be az évet. 1985 őszén az akkori Szovjetunióba utaztunk L-39-es (Albatrosz) és MiG-21 BISZ elméleti és repülő képzésre a Krasznodari Repülőiskolába, ahol 1987 novemberében államvizsgáztam. 1987 decemberében volt a tisztavatás Szolnokon. 1988 elején három hetet töltöttem ejtőernyős táborban. 1988 tavaszán megkezdtem az itthoni átképzést MiG-21 MF-re, és 1994-ig repültem ezt a típust. Ezt követően átképzést kaptam MiG-29-esre 1998-ban Németországban három hónapos törzstiszti tanfolyamon vettem részt. 2001-ben Angliában négy hetes STANAG nyelvi felkészítéssel gyarapítottam az angol nyelv ismeretét.

Jelenleg is MiG-29 -esen repülők.

A teljes cikk az Aranysas magazin júliusi számának 78. oldalán lesz olvasható!

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 18., 16:21
Az elmúlt napokban több friss hírt is olvashattunk az MH Kiss József 86. Helikopterdandárról, többek között arról is, hogy először ugrottak ejtőernyősök a H225M típusú közepes, többcélú forgószárnyasból.
2024. 03. 12., 13:39
A Pilatus svájci repülőgépgyártó a közelmúltban jelentette be, hogy a PC-21 típusú kiképző repülőgépekből álló globális flottája elérte és meghaladta az 500 000 repült órás történelmi mérföldkövet.
2024. 03. 06., 11:10
Ritka eset, amikor egy repülőgép-típus beszerzése világpolitikai jelentőségű alkudozások központi témája lesz. Márpedig pont ennek lehettünk szemtanúi, lassan több, mint egy esztendeje. A török taktika bevált, Svédország NATO-tagságának támogatásáért cserébe 23 milliárd dollárért 40 F-16V Block 70 Viper megvásárlására, és 79 Falcon felújítására kapnak lehetőséget.
2024. 03. 05., 12:25
Több évtizedes elmaradást pótolva a Honvédelmi Sportszövetség 2024-ben útjára indította a Honvéd Kadét Pilóta Programot, amelynek elsődleges célja a Magyar Honvédség légiereje számára a minőségi utánpótlás biztosítása.
2024-03-21 13:58:05
Modern helikopterek váltják a régi eszközöket a Magyar Honvédség kutató-mentő szolgálatában – jelentette be a honvédelmi miniszter. Szalay-Bobrovniczky Kristóf hozzátette: a napokban a régi típusú Mi-17-es helikoptereket a modern H145M forgószárnyasok váltották fel.
2024-03-21 09:15:14
2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  
2024-03-05 10:15:09
2024. március 4-én, hétfőn, Gróf Gergely ezredes, a kecskeméti MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnoka tartott tájékoztatót, melyben többek között a bázison jelenleg zajló elektronikai hadviselési gyakorlatokról, valamint a Magyar Légierő Gripen flottájának idei évre tervezett feladatairól is hallhattunk információkat.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 03. 25., 11:58
A magyar és a svéd kormány korszakos megállapodást kötött, ugyanis a már meglévő vadászgépek mellé négy új JAS-39 típusú vadászbombázóval bővül hazánk repülőgépflottája.
2024. 03. 25., 10:41
2024. 03. 22., 09:25
A máltai Universal Air március 26-ától hetente kétszer indít légijáratokat Pécs-Pogány reptérről a Málta–Pécs–München útvonalon.
2024. 03. 20., 09:21
A nyolcvanas évek második felében, a Tomcat üzemeltetés csúcspontján, az amerikai haditengerészet 22 elsővonalbeli (repülőgép-hordozós) százada repülte az F-14-est, megosztva a csendes-óceáni és az atlanti-óceáni flotta hordozói között.

  Legfrissebbek most

Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Dánia - az F-35-ösök érkezésével - folyamatosan vonja ki a hadrendből F-16-os vadászbombázóit, melyek értékesítését már korábban meghirdették. A lehetséges vásárló kilétét a napokban hozták nyilvánosságra.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin