2017. 01. 18. szerda
Piroska
: 308 Ft   : 288 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Repülőgép jövőkép a U.S. Navy-nél

JETfly  |  2012-01-20 14:55:00

Az Amerikai Haditengerészet tervei szerint néhány évtizeden belül jelentős változások történhetnek a repülőegységeken belül, melyek nagyban átalakítják majd a mostani képet. Mindezt egy „Naval Aviation Vision 2012” nevű dokumentumban fejtették ki bővebben, ahol leírták azt is, hogy a jelenlegi repülőegységek gerincét alkotó F/A-18E/F Super Hornet és az EA-18G Growler gépeket 2032-re már el kell kezdeni leváltani újabb típusokkal.

A Super Hornetek leváltására a haditengerészet különböző lehetőségeket mérlegel, így a váltótípus lehet akár pilóta nélküli gép, vagy esetleg olyan, mely opcionálisan üzemelhetne pilótával is. A gépek 2025 környékén érik el az élettartamuk végét, az új típusnak addigra kell üzemképessé válnia. Az EA-18G helyzetéről a dokumentumban kevesebb szó esik, mindössze annyi tudható, hogy 20 év múlva ez a gép is cserére érett lesz, de hogy milyen típus repül majd a jövőben a Growler szerepkörében, azt nem részletezik.

Ezeken felül, tervben van egy új, repülőgép-hordozóról üzemeltethető, pilóta nélküli felderítő és csapásmérő (röviden: UCLASS) repülőgép integrálása is a hajófedélzetre. Ennek 2018 környékére kéne megvalósulnia, és hordozónként 4-6 gépről lenne szó, melyek a korábbi X-47B programban alkalmazott elemeket és technológiákat is használhatnák.

X-47B

X-47B

A felsorolásból természetesen nem hagyható ki az F-35C sem, ezekkel a gépekkel is számol a jövőben a haditengerészet, azonban a merevszárnyú típusok mellett a forgószárnyasok is jelentős vérfrissítésen esnének át.

Az MH-60 típus helyét a jövőben egy teljesen új gép venné át, csakúgy, mint a Fire Scout pilóta nélküli helikopterekét és az MH-53E Sea Dragonokét is, utóbbi esetében a dokumentum szerint a váltótípusnak 2026 kell készen állnia.

A tengerészgyalogság 2032-ig tervez szolgálatba állítani egy pilóta nélküli, utánpótlást biztosító repülőgépet, emellett pedig a teljes távolról irányított drón állományát lecserélné. A Navy a Global Hawk-okat még 2032-ben is üzemeltetné.

A kiképzőegységeknél kisebb lenne a változás, ugyanis a T-6 és T-45C gépek továbbra is üzemelnének a TH-57 helikopterekkel egyetemben, de a T-44 és TC-12B turboprop kiképzőgépek leváltásra kerülnek. A tengerészgyalogság a C-20, a haditengerészet a C-26D és az UC-12 flottát is lecserélné a jövőben, illetve a C-2 Greyhound gépek helyét is egy új típus venné át 2026-tól.

Végül nem feledkeztek meg a Navy-nél szolgáló agresszorokról sem. Az F-5-ösök és F-16-osok helyét a tervek szerint 2025-től venné át a váltótípus.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
2017-01-09 12:44:50
A horvát katonai vezetés tenderért felelős bizottsága a napokban tájékoztatta az ország védelmi minisztériumát arról, hogy az új vadászrepülőgépek vásárlása ügyében két típus közül válasszanak, az egyik a svéd JAS-39C/D Gripen, a másik pedig a dél-koreai FA-50.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 01. 17., 09:48
Harci repülőgépekkel balesetek, katasztrófák sajnos előfordulnak még a legkorszerűbb technológiák mellett is.
2017. 01. 16., 16:25
A tavalyi esztendőben számtalan híresség hagyott el bennünket. Voltak köztük azonban olyanok is, akik halálhírét nem kapta fel a média.
2017. 01. 13., 14:45
Trump a program ellen, a minisztere mellette. Az első áttelepülő alakulat: irány Japán. Helyettesítheti a Villámot a Lódarázs? Elképesztő manőverek.
2017. 01. 12., 09:26
Visszatekintő a 2016-os szliácsi repülőnapra.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A francia védelmi minisztérium a napokban átvette a soron következő újabb 2 MQ-9 Reaper típusú pilóta nélkül drónt, melyeket rögtön Nigerbe küldtek.