2017. 05. 25. csütörtök
Orbán
: 308 Ft   : 274 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Exercise Ample Train gyakorlatok története

JETfly  |  2003-05-15 07:59:00

A magyar terminológiában „Átfogó Gyakorlás” néven szerepelő gyakorlatsorozat feladata, hogy a résztvevő NATO tagországok elsajátítsák egymás repülőgép típusainak kiszolgálását. A gyakorlat során az egyik nemzet földi repülőműszaki személyzete egy másik nemzet repülő személyzetével, és repülőgépével dolgozik együtt. Az Egyesült Államok bár korábban részese volt a programnak, jelenleg nem vesz részt a gyakorlásokban.

1997. május 12 – 16. között a NATO déli régiójában a spanyolországi Torrejon Légibázis adott otthont a rendezvénynek. Az Ample Train 97-1 gyakorlaton Belgium, Dánia, Franciaország, Németország, Görögország, Olaszország, Hollandia, Spanyolország, Törökország, az Egyesült Királyság és az Egyesült Államok légierői vettek részt. Az az évi gyakorlatra megfigyelőként meghívták a PfP országokat is azt remélve, hogy a következőn, 1998-ban, már azok is résztvevőként lehetnek jelen. Természetesen az EXAT 97-1-nek is az volt a célja, hogy a résztvevők begyakorolják egymás repülőgépeinek földi kiszolgálását. A gyakorlat fontos bizonyítéka a NATO együttmüködési képességének, és lehetővé teszi az új repülőgépek és kiszolgáló eszközök interoperabilitásának kipróbálását, valamint a jelenleg alkalmazott eljárások továbbfejlesztését, erősítve a kölcsönös megértést, bizalmat és együttmüködést. Az EXAT 97-1 volt az első kétfázisú gyakorlat, amelynek második szakaszát 1997. szeptemberében a Királyi légierő St. mawgani bázisán, az Egyesült Királyságban rendezték. Az Ample Train 97-1 gyakorlatot a Dél-európai Szövetséges Légierők Parancsnoksága szervezte a NATO európai főparancsnoka (SACEUR) irányításával és koordinálásával.

Az 1998. szeptember 7 – 11. között, a németországi Jever Légibázison megrendezett EXAT 98-2 gyakorlatot a Közép-európai Szövetséges Légierők Parancsnoksága szervezte. Ezen Belgium, Németország, Görögország, Hollandia, Törökország, az Egyesült Királyság és az Egyesült Államok légierői vettek részt.

2000. március 27 – 31. között, Franciaországban 10 NATO tagország képviselői voltak jelen a gyakorlaton. A korzikai Solenzara légibázisán megrendezett EXAT 00-1 célja a résztvevő belga, francia, görög, német, olasz, holland, spanyol, török és brit repülőgépek kiszolgálásának gyakorlása volt (Magyarország repülőgépek nélkül, csak müszaki személyzettel vett részt). Bár Franciaország nem tagja a NATO integrált katonai szervezetének, más NATO tagországokhoz hasonlóan részt vesz a gyakorlásokon. Ez a gyakorlat lehetővé tette, hogy ellenőrizék a résztvevő gyorsreagálású erőinek kompatibilitási fokát és lehetőséget biztosított egy eltérő bázisról történő üzemelés gyakorlására (a repüléseket a tenger felett hajtották végre). Az az évre tervezett második belgiumi és a következő évi görögországi gyakorlatok elmaradtak.

2002-ben a dániai Alborg adott otthont az EXAT 2002-nek. A gyakorlatot a Ramsteinben székelő Észak-európai Szövetséges Légierők Parancsnoksága szervezte a Szövetséges Hatalmak Európai Legfelsőbb Parancsnoksága (SHAPE) alárendeltségében. A gyakorlaton a belga, a cseh, a dán, a francia, a lengyel, a magyar, a német, a norvég, az olasz a török és a brit légierő szakemberei és repülőgépei vettek részt.

Az idei EXAT 2003 ismételten a Dél-európai Szövetséges Légierők Parancsnoksága szervezésében Magyarországon, Kecskeméten kerül végrehajtásra május 26- 30. között. A gyakorlaton 10 ország (Belgium, Csehország, Franciaország, Görögország, Magyarország, Németország, Norvégia, Olaszország, Svédország és az Egyesült Királyság) 9 típusa (AMX, F-4, E-3A, F-16, Tornado, Mirage-2000, Harrier, Gripen és MiG-29) részvételével.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-05-17 09:20:11
A múlt hét végén ért véget a helikopteres fegyvernem kiemelt, Fire Blade 2017 elnevezésű többnemzeti gyakorlata, ugyanakkor a hazai helikopteresek nem csupán a gyakorlat keretein belül álltak ez időben helyt.
2017-05-12 10:50:55
39 év szolgálat után befejeződött az RF-4E aktív szolgálata a Görög Légierőben. A Phantomokat üzemeltető 348. Taktikai Felderítő Század története 1953-ig nyúlik vissza, ekkor alakítottak át néhány F-84G-t felderítő feladatokra.
2017-05-15 13:50:53
A Roszoboronexport a napokban szerződést kötött a Bangladesi Légierővel 8 darab Szu-30SzME típusú vadászbombázó vásárlásáról, illetve további 4 példányra pedig opciót jelentettek – írja a BDmilitary.com.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 05. 25., 10:40
Az a bizonyos tizenöt centi, ami most nagyon sokat számított. A főfutók rendszere bonyolult, mégis az orrfutó szorult be már többször.
Galéria a május 22-én indult Load Diffuser 2017 hadgyakorlatról.
2017. 05. 22., 15:49
Hét ország részvételével hétfőn elkezdődött a kecskeméti repülőbázison a Load Diffuser 2017 nemzetközi légierő-gyakorlat.
2017. 05. 22., 13:13

Galéria a Load Diffuser 2017 gyakorlat nyitányáról

2017. május 22-én kezdetét vette a Load Diffuser 2017 hadgyakorlat a Kecskeméti Repülőbázison.

  Legfrissebbek most

Május 22-én megkezdődött a Magyar Honvédség légierejének idei legnagyobb méretű gyakorlata. A hét ország részvételével, június 9-ig tartó Load Diffuser 2017 igazgatója Szűcs Pál ezredes, az MH Összhaderőnemi Parancsnokság megbízott légierő haderőnem főnöke.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az Orosz Föderáció sarkvidéki területeire szánt Pancir-SzA légvédelmi harcjármű (NATO-kódja SA-22 Greyhound) tesztjeit júniusban kezdik el – tájékoztatta a sajtót az orosz védelmi ipar illetékese.