2017. 01. 23. hétfő
Rajmund, Zelma
: 310 Ft   : 289 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A repülésmeteorológia központja: Veszprém

JETfly  |  2011-11-23 10:50:00

Az MH Légi Vezetési és Irányítási Központ (MH LVIK) meteorológiai központja november 28-tól átveszi a repülésmeteorológiai feladatokat az MH Geoinformációs Szolgálattól. Az erről szóló jegyzőkönyvet, ünnepélyes keretek között, november 22-én írták alá. Ezzel Veszprém országos szintű repülésmeteorológiai központtá válik, mivel a továbbiakban a repülőterek számára innen biztosítják a szükséges meteorológiai információt.

A rendezvényen Tóth László okleveles mérnök ezredes, az MH Geoinformációs Szolgálat (MH GEOSZ) szolgálatfőnöke rövid beszédében felidézte azt a folyamatot, amely a néhány évvel ezelőtti elhatározástól egészen a mostani megvalósításig tartott. Hangsúlyozta: a feladatok átadásával a szolgálat további erőforrásokat tud mozgósítani a meteorológiai támogatás fejlesztésének érdekében. Hozzátette: Veszprémben szakmailag jól képzett állomány kezdi meg a munkát, és a központ az eddigieknél hatékonyabbá teszi a haderő repülésmeteorológiai támogatását.

A repülésmeteorológia központja: Veszprém

Szücs József mérnök ezredes, az MH LVIK parancsnoka elmondta: a központ állománytáblájának feltöltését követően a technikai feltételeket is meg kellett teremteni ahhoz, hogy a szervezet létrejöhessen. Kiemelte: noha a feladatok átadás-átvétele „valaminek a végét” is jelentheti, valójában az MH GEOSZ, az új központ és a repülőterek közötti kölcsönös együttmüködés fog folytatódni, amelybe mindenképpen szeretnék aktívan bevonni az Országos Meteorológiai Szolgálatot (OMSZ) is.

Dr. Bonta Imre, az Országos Meteorológiai Szolgálat (OMSZ) előrejelzési főosztályvezetője bejelentette: megújul az OMSZ és a Honvédelmi Minisztérium közti együttmüködés. Ennek keretében az OMSZ az újonnan kifejlesztett meteorológiai modelljével is segíti a haderő meteorológiai szakágának munkáját. A másik újdonság, hogy a közeljövőben a szolgálat által kifejlesztett, új, modern megjelenítő rendszerbe − közös fejlesztés keretében − szeretnék beintegrálni a NATO meteorológiai információs rendszerének adatait is.

A rendezvényen jelen lévő Sáfár Albert dandártábornok, az MH Összhaderőnemi Parancsnokság légierő haderőnem főnöke újságírói kérdésre válaszolva elmondta: a meteorológiai központban tizenhét fő dolgozik, huszonnégy órás szolgálatot ellátva. Az állomány összegyüjti és feldolgozza a NATO illetékes szervezeteitől, az OMSZ-től érkező, illetve a katonai repülőtereken mért adatokat; elemzi, majd továbbítja azokat.

Az átadás-átvételt követően a résztvevők megtekintették a Sziklában található meteorológiai központot.

A repülésmeteorológia központja: Veszprém

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
2017-01-18 15:38:12
A Francia Légierő vezetése 2017. január 6-án megerősítette, hogy a franciaországi Orléans-Bricy légibázisra megérkezett a 11. A400M Atlas típusú katonai teherszállító repülőgép, melyet az európai Airbus Defence and Space vállalat szállított le.
2017-01-16 10:44:24
2017. január 14-én szombaton, helyi idő szerint 9:27-kor a Hat Yai-ban megrendezett gyereknapi rendezvényen lezuhant a Thai Királyi Légierő egyik JAS-39 Gripen típusú vadászrepülőgépe.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 01. 23., 10:33
Kiváló magyar helyezések szabad osztályban, Szabó az utolsó napot másodikként zárta. Az ausztrál égbolt végig kék maradt.
2017. 01. 20., 15:21
Start Abu Dhabiban, zárás Indianapolisban, Budapest mellett két meg nem nevezett európai helyszín, plusz Kazany. Két új teljes jogú Master-versenyző.
2017. 01. 20., 10:36
Részletes képgaléria az Ukrán Állami Repülési Múzeumból.
2017. 01. 19., 10:19
Megkezdődött a Magyar Honvédség kiképző pilótáinak felkészítése a honvédség új típusú kiképző repülőgépeire.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Gépjárműveik futásteljesítménye alapján eljuthattak volna a Holdig és vissza, vagy akár hússzor megkerülhették volna a Földet. Nincs misszió nélkülük, de az itthoni és a külföldi gyakorlatokon, társadalmi rendezvényeken is megbízható „háttérmunkások”, vagy éppen főszereplők.