2017. 05. 25. csütörtök
Orbán
: 309 Ft   : 276 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Kivizsgálták a Nevadában lezuhant F-16-os katasztrófáját

JETfly  |  2011-11-17 12:05:00

A közelmúltban nyilvánosságra hozták a június végén, a Nevada-sivatagban katasztrófát szenvedett F-16-os lezuhanása után folytatott vizsgálat eredményeit. Eric Ziegler századost (30 éves) repülőgépe ülésében előrebukva találták meg a június 28-i lezuhanását követően, ami azt bizonyítja, hogy a tapasztalt oktató pilóta nem volt magánál a becsapódás idején. A kivizsgáló bizottság nem talált műszaki hibát, vagy egyéb rendellenességet, ami a katasztrófát okozhatta volna.

A szerencsétlenség bekövetkezésekor tiszta volt az égbolt. Ziegler és egy másik pilóta közel 6 000 méter magasan szimulált légi harcot hajtottak végre Nevada egén. Ez a feladat lett volna az utolsó mielőtt Ziegler elkezdte volna az elit Egyesült Államok Légierő Fegyverzeti Iskoláját.

A kivizsgálók szerint túl sok figyelmet fordított az előléptetésére, és arra hogy tökéletes teljesítményt nyújtson, így nem maradt kapacitása, hogy reagáljon a túlterhelésre. Ilyen esetben a pilóták megfeszítik izmaikat és egy speciális lélegzési technikát alkalmaznak, amivel visszapumpálják a vért a szemükbe és a fejükbe, hogy ezzel megtartsák eszméletüket és látásukat.Ziegler 26 percnél járt a feladatában, amikor szemtanúk látták, hogy vadászgépe zuhanásba megy át egy tervezett nagysebességü fordulóból, ami egy nehéz, de elvégezhető manőver. Nem volt arra utaló jel, hogy Ziegler próbált volna katapultálni, vagy manőverezni a repülőgéppel a becsapódás előtt. A kivizsgáló bizottság szerint képes lett volna végrehajtani a manővert, de „kisebb fáradsága” közremüködhetett a végzetes hibában.

Ziegler és a másik pilóta a repülési feladat negyedik felállásában voltak, amikor társa egy fényes villanást látott maga alatt. A pilóta próbálta hívni a rádión Zieglert, de nem volt válasz. A boncolás kimutatta, hogy Ziegler a becsapódás okozta sérülésekbe azonnal belehalt. Nagy valószínüséggel a lezuhanás pillanatában még mindig eszméletlen volt.

Ziegler egy tapasztalt oktató pilóta volt, a 422. Teszt és Kiértékelő Repülőszázadnál a Nellis Légi Bázison. Az Egyesült Államok Légierő Akadémiáján végzett 2003-ban, majd 2010-ben mesterdiplomát szerzett. Dél-Koreában majd Németországban szolgált, és 1 300 órát repült karrierje során.

Ziegler egy nappal a baleset előtt értesült nagyapja haláláról. Ettől annyira feldúlt volt, hogy eltévesztette a lefordulást az autópályáról munkába menet. A nagyapja halála nem volt váratlan, de Ziegler lemondta aznapi repülését, mert aggódott, hogy gyásza befolyásolhatja a döntéshozatalában és koncentrációjában. Ennek ellenére teljes mértékben felkészült a szimulált légi harcra. Táblára írta fel a feladat fő elemeit és a várható időjárást. Átvizsgálta a gépet a feladat előtt és nem talált semmi hibát, de aznap már nem repült.

Ziegler másnap reggel kipihenve és egészségesen ment dolgozni. Barátai szerint összeszedett volt és készen állt a repülésre. Felesége szerint is kipihent volt azon a reggelen. A kivizsgáló bizottság megállapítása szerint érzelmi állapota csak minimális mértékben befolyásolhatta a baleset körülményeit.

A Nellis Repülőbázis, ahol pilótákat képeznek katonai repülésre és légi harcra, rendszeresen küld vadászrepülőgépeket a Nevada-sivatag fölé. Ziegler egy olyan géppel zuhant le, melyet az Amerikai Légierő bemutató köteléke, a Thunderbirds is használ. A megsemmisült F-16C értéke 21,3 millió dollár.

Ziegler feleségét és kislányát hagyta hátra, velük lakott West Fargo nevü városban, Észak-Dakotában. 1999-ben megválasztották középiskolájában az osztály vezetőjének, és hozzásegítette az iskolai rögbi csapatot, hogy megnyerje a Dakota állami bajnokságot abban az évben.2008-ban is meghalt egy pilóta a Nellis Légi Bázisról felszállva, F-15-ös vadászrepülőgépével dugóhúzóba esett, miközben egy egyszerü fordulót hajtott végre 650 km/h-ás sebességgel.     

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-05-17 09:20:11
A múlt hét végén ért véget a helikopteres fegyvernem kiemelt, Fire Blade 2017 elnevezésű többnemzeti gyakorlata, ugyanakkor a hazai helikopteresek nem csupán a gyakorlat keretein belül álltak ez időben helyt.
2017-05-12 10:50:55
39 év szolgálat után befejeződött az RF-4E aktív szolgálata a Görög Légierőben. A Phantomokat üzemeltető 348. Taktikai Felderítő Század története 1953-ig nyúlik vissza, ekkor alakítottak át néhány F-84G-t felderítő feladatokra.
2017-05-15 13:50:53
A Roszoboronexport a napokban szerződést kötött a Bangladesi Légierővel 8 darab Szu-30SzME típusú vadászbombázó vásárlásáról, illetve további 4 példányra pedig opciót jelentettek – írja a BDmilitary.com.
2017-05-11 14:52:19
Rekordforgalom jellemezte a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2017. első negyedéves légi teheráru forgalmát: három hónap alatt nem kevesebb, mint 30 060 tonna cargot mozgattak meg a repülőtéren, ami 32,3 %-os növekedés az előző év első negyedévéhez képest.
2017-05-10 11:41:10
Mindössze két héttel azután, hogy bejelentették, az F-35-ös az idei évben nem vesz részt külföldi marketing eseményen, a USAF mégis hivatalossá tette, hogy jövő hónapban a párizsi légiszalonra küldi legújabb gépét.
   MÁSOK ÍRTÁK
Galéria a május 22-én indult Load Diffuser 2017 hadgyakorlatról.
2017. 05. 22., 15:49
Hét ország részvételével hétfőn elkezdődött a kecskeméti repülőbázison a Load Diffuser 2017 nemzetközi légierő-gyakorlat.
2017. 05. 22., 13:13

Galéria a Load Diffuser 2017 gyakorlat nyitányáról

2017. május 22-én kezdetét vette a Load Diffuser 2017 hadgyakorlat a Kecskeméti Repülőbázison.
2017. 05. 22., 12:55
Amerikai, szlovák, szlovén, horvát, cseh és magyar pilóták gyakorlatoznak 3 héten keresztül Kecskeméten.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az Orosz Föderáció sarkvidéki területeire szánt Pancir-SzA légvédelmi harcjármű (NATO-kódja SA-22 Greyhound) tesztjeit júniusban kezdik el – tájékoztatta a sajtót az orosz védelmi ipar illetékese.