2017. 05. 30. kedd
Janka, Zsanett
: 308 Ft   : 275 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Vadászpilóta-képzés Szolnokon

JETfly  |  2003-04-29 23:24:00

Szolnokon a Vegyes Szállítórepülő-ezred kiképző repülőszázada oktatói állománya közreműködésével az ezredhez tartozó JAK-52-es repülőgépekkel folyik hét hajózójelölt - Gróf Gergely főhadnagy, Beke András főhadnagy, Beller Balázs hadnagy, Deák Zsolt hadnagy, Péter Zoltán hadnagy, Szabó Pál hadnagy és Tóth Máté hadnagy - oktatása.

Veszprémben a Vezetési és Radarezred légi irányító központjában szolgált légi irányítóként Beke András főhadnagy. Innen jelentkezett a hajózóképzésre, mivel a főiskolán is hajózóként végzett, de akkor nem kapott beosztást. Pápára került vadászirányítónak, és a repülőezred megszünését követően került Veszprémbe. Ha most sikerül eredményesen elvégeznie a tanfolyamot, esélye van rá, hogy pilótaként folytathatja katonai pályafutását. Budapesten, a Kossuth Lajos Müszaki Szakközépiskolában végzett mint repülőgép-szerelő s itt alakult ki benne az elhatározás, hogy egyszer hajózó lesz. Jelentkezett a Szolnoki Repülőtiszti Főiskolára, ahol közel hetven órát repült is, de a továbblépésre akkor nem volt lehetőség. Most reméli, hogy eredményesen végzi el a tanfolyamot, és ha eljön az ideje, vadászpilótaként folytathatja pályafutását.

Semsei László alezredes, a Magyar Honvédség Légierő Parancsnokság szolnoki repülőfelkészítési osztályának kiképzési főtisztje elmondta, hogy a múlt év október elsejével kezdődött el az elméleti oktatás, majd idén kora tavasszal került sor a gyakorlati képzés beindítására. Nemrég volt az első szürővizsga, amelyen mind a hét jelölt átment. Akik már korábban repültek, azok pluszfeladat nélkül vették az akadályt, akik pedig itt kezdtek repülni, azok kaptak plusz repülési feladatot is. A kiképzés tehát folytatódik, a jelöltek naponta egy-két feladatot hajtanak végre. Ezek általában ötvenperces, esetenként egyórás feladatokból állnak. Tartalmaznak egy útvonalrepülést, egy légtérfeladatot és a bejövetelt, majd leszállást, ami minden repülésnél talán az egyik legnehezebb feladat. Jelenleg tíz óra repülési időnél tartanak, és csak harminc óra repülés után, várhatóan május végén, lesz egy nagyobb szürő, ahol a vizsgabizottság kiválasztja azt a négy jelöltet, akik ezt követően még részt vesznek egy tizenöt órás képzésen, amelyen már a földközeli repülést, a kötelékrepülést és a különböző bonyolult mürepülési figurákat sajátítják el. Ezt követően ha a légierő-parancsnok jóváhagyja, már Kanadában folytathatják a harcászati kiképzést, amelynek befejezése után ők is és a többi, Kanadában végzett magyar pilóta is a NATO-harceljárásokban már járatosak lesznek. Itthon még vár rájuk egy típusátképzés, ezt követően pedig már NATO-feladatokban is részt tudnak venni.

A nyelvi képzés tekintetében a hajózójelölteknél nincs gond. Akik idekerülnek, már minimálisan középfokú angol nyelvismerettel rendelkeznek, amihez megtanulják a speciális szakmai nyelvet, miközben már az oktatás is angol nyelvü rádiózással folyik.

A kiképzéshez minden feltétel adott, a gépek üzemképesek, a megfelelő mennyiségü üzemanyag is rendelkezésre áll. A kiképzés eddigi tapasztalatai alapján elmondható, hogy a már említett hét fiatal tiszt megfelelő motiváltsággal rendelkezik a repülés iránt, igyekeznek a kiképzési feladatokat maradéktalanul elsajátítani. Az is fontos, hogy az a három fiatal tiszt, akik első menetben nem jutnak el Kanadába, eséllyel tanulhatnak tovább, hogy egy később kiutazó csoportba ők is bekerülhessenek.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-05-19 12:06:56
Ma 13 éve emelkedett a levegőbe a Wizz Air első menetrend szerinti járata. Az elmúlt években a Wizz Air Közép- és Kelet-Európa legnagyobb diszkont légitársaságává fejlődött, miközben figyelemreméltó eredményeket ért el.
2017-05-17 09:20:11
A múlt hét végén ért véget a helikopteres fegyvernem kiemelt, Fire Blade 2017 elnevezésű többnemzeti gyakorlata, ugyanakkor a hazai helikopteresek nem csupán a gyakorlat keretein belül álltak ez időben helyt.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 05. 29., 14:02
Akit a rotor szele megcsapott. Gyermekek, gyermeknap, repülés! Ancsa, Nagyvas, meg az óránkénti áldás a tűzoltóktól.
A Load Diffuser 2017 elnevezésű nemzetközi gyakorlat május 22-i hivatalos megnyitója után, az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázisra települt állomány megkezdte a feladatok végrehajtását.
2017. 05. 26., 15:37
Fotók a május 22-én indult Load Diffuser 2017 hadgyakorlatról.
2017. 05. 26., 09:05
A 2017. május 25-i üzemnap galériája.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A napokban fotók jelentek meg arról, miszerint az Egyesült Államokban megkezdődött az első, Indonézia hadserege számára készült Boeing AH-64E Apache Guardian (TNI-AD jelzéssel ellátott) berepülési programja.