2016. 12. 05. hétfő
Vilma
: 314 Ft   : 295 Ft Benzin: 339 Ft/l   Dízel: 352 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Pumák a Rallye Másodosztályban is?

JETfly  |  2003-04-24 17:28:00

A Hajas testvérek, Gábor és Barnabás 2002-ben mutatkoztak be a Rali Másodosztályú Magyar Bajnokságban egy N-csoportos (szériaközeli) Suzuki Swift Gti típusú versenyautóval. Gábor a rallye mellett hegyiversenyeken és a Hungaroringen is kipróbálta magát, melynek eredményeként a Autós Gyorsasági Magyar Bajnokságban az N-1400-as kategóriában az éves értékelés első, a I/2 kategória N csoport 5. helyét szerezte meg. A fiúk idén tavasszal furcsa kéréssel keresték meg a MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis 1.harcászati repülőszázadát.

A régi és a mai Pumák előtti tisztelgés sajátos módját választották: a versenyautó tetejére szeretnék feltenni a Puma század jelvényét. Gábort és Barnabást arról kérdeztük, honnan jött a hétköznapinak egyáltalán nem nevezhető ötlet.

Van valamilyen repülő múltatok?

H.B.:Korábban gondolkodás nélkül rávágtuk volna, hogy nincs. Ha csak az nem, hogy tavaly nyáron a Savaria Rallye Dozma-Nárai út közötti gyorsasági szakaszán mürepülő bemutatót tartottunk, repülő szakmai nyelven nulla méteren sikeresen abszolváltunk egy legyezőből félorsót, azaz hosszan csúsztunk keresztben, majd valamiben megakadt az autó, így a tetőn álltunk meg az út melleti árokban. (Attól kezdve lett fehér a versenyautó) Esetleg repülő múlthoz számíthatjuk, hogy a fényképek tanúsága szerint előfordul, hogy négy kerékkel a levegőben autózunk.

A nagyapai örökségRallye és harcirepülés. Nem álnak túl messze egymástól? Hogy jutott eszetekbe, hogy megkeressétek a Pumákat?

Az Öreg Puma aláírása

Több szálon futó történet a miénk. Apai nagyapám hagyatékából előkerült néhány számunkra addig ismeretlen fénykép. Néhányon repülőgépek-azóta tudjuk CR-ek voltak, az oldalukon egy érdekes rajzzal. Volt ott egy csoportkép is, melyen felismertük a nagyapánkat:tiszti és legénységi állomány egy hangár előtt puma fejekkel. Ezt követően kérdeztem meg egy barátomat, Dr. Gál Attilát, aki régi pécsi zrínyis volt, hogy mi lehet ez. Másnap kaptam tőle egy könyvet. Belevetettem magam Tobak Tibor:Pumák földön, égen címü könyvébe. Finoman szólva meglepődtem: a nálunk megtalált fotón Heppes Aladár, az Öreg Puma aláírását azonosítottuk be és könyv szereplői közül többeket felismertünk a ránk hagyott fotókon. Nagyon büszkék lettünk nagyapánkra, Hajas Bélára, akiről azóta megtudtuk, baráti szálak füzték Szentgyörgyi Dezsőhöz is.

H.G.:Amikor Barnabás hazahozta a könyvet, kicsit túlzott lelkesedéssel beszélt rá, hogy elolvassam. Pár oldal után nem tudtam letenni. Elkezdtünk kérdezősködni, hogy miért nem beszél senki a hős Pumákról, miért nincs emlékmüvük, miért nem neveztek el utcát a Drótkefe, Retek, Zongora századokról, miért nem tudunk a mi ászainkról szinte semmit. A könyv olvasása közben számunkra is ismerős helyekkel találkoztunk:szombathelyi repülőtér, Jutaspuszta, Börgönd. Ezeken a helyeken már klaszikusnak számító gyorsasági szakaszokat rendeznek. Mi is versenyeztünk Szombathelyen és Jutason. Úgy gondoljuk, van ebben valami sorsszerüség. Mi a magunk módján, így tudunk tisztelegni a régiek előtt.

Hogyan kerültetek kapcsolatban a Pumákkal?

Egyszer gondoltam egy merészet, felhívtam a kecskeméti bázist. Hegedüs 'Gege' Ernő alezredes úrral beszéltem. Kiderült, hogy a mai fiúk a nagyközönség előtt ugyanolyan ismeretlenek, mint manapság a régiek. Úgy gondoltam, hogy a tisztelgés mellett esetleg az ő hírüket is eljuttathatnánk olyanokhoz, akik még nem foglalkoztak a harcirepüléssel. Kölcsönösen segíteni szeretnénk egymást abban, hogy a lehető legszélesebb körben megismerhessenek mindanyiunkat.

Milyen tervekkel vágtok neki az idei szezonnak?

Szponzorainknak, a Metall Techno Kft-nek, a Transdanubio 96' Kft-nek, az Unicentrál Kft-nek, a Geo Zimmer Kft-nek, a Neuzer Kerékpár Kft-nek és nem kis részben Szilágyi János magyar bajnok autóversenyző barátunknak köszönhetően idén egs Peugeot 106-os versenyautóval fogunk versenyezni. Valamennyi másodosztályú rallye futamon rajthoz állunk, és én két vagy három hegyiversenyen is harcba szállok a bajnoki pontokért. Szerintem a Puma és a kis oroszlán jól kijönnek egymással.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 05., 11:23

Repülés Kabulba, átszállás nélkül

Dr. Orosz Zoltán altábornagy: Jövőre elkezdődik a Magyar Honvédség légi szállítási képességének fejlesztése, új járműveket vesznek.
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!
2016. 12. 01., 10:54

Az utolsó Tu-144 utolsó repülései

Tupoljev–NASA repülő laboratórium, orosz gép amerikai műszerekkel. Emlékmű lesz a 77114-es? Akiket irritálnak bizonyos feliratok.
2016. 11. 30., 10:07

A kolumbiai katasztrófa lehetséges okai

El se indulhatott volna ez a gép erre az útvonalra? Amikor nincs kerozinszaga a roncsnak. A navigációs tartalék és a kötelező kitérő reptér.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A napokban az indonéz védelmi minisztérium egy delegációja Oroszországba látogatott a célból, hogy információkat szerezzenek a Mi-26-os nehéz szállítóhelikopter esetleges beszerzéséről és hadrendbe állításáról.