2017. 06. 26. hétfő
János, Pál
: 309 Ft   : 277 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Pumák a Rallye Másodosztályban is?

JETfly  |  2003-04-24 17:28:00

A Hajas testvérek, Gábor és Barnabás 2002-ben mutatkoztak be a Rali Másodosztályú Magyar Bajnokságban egy N-csoportos (szériaközeli) Suzuki Swift Gti típusú versenyautóval. Gábor a rallye mellett hegyiversenyeken és a Hungaroringen is kipróbálta magát, melynek eredményeként a Autós Gyorsasági Magyar Bajnokságban az N-1400-as kategóriában az éves értékelés első, a I/2 kategória N csoport 5. helyét szerezte meg. A fiúk idén tavasszal furcsa kéréssel keresték meg a MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis 1.harcászati repülőszázadát.

A régi és a mai Pumák előtti tisztelgés sajátos módját választották: a versenyautó tetejére szeretnék feltenni a Puma század jelvényét. Gábort és Barnabást arról kérdeztük, honnan jött a hétköznapinak egyáltalán nem nevezhető ötlet.

Van valamilyen repülő múltatok?

H.B.:Korábban gondolkodás nélkül rávágtuk volna, hogy nincs. Ha csak az nem, hogy tavaly nyáron a Savaria Rallye Dozma-Nárai út közötti gyorsasági szakaszán mürepülő bemutatót tartottunk, repülő szakmai nyelven nulla méteren sikeresen abszolváltunk egy legyezőből félorsót, azaz hosszan csúsztunk keresztben, majd valamiben megakadt az autó, így a tetőn álltunk meg az út melleti árokban. (Attól kezdve lett fehér a versenyautó) Esetleg repülő múlthoz számíthatjuk, hogy a fényképek tanúsága szerint előfordul, hogy négy kerékkel a levegőben autózunk.

A nagyapai örökségRallye és harcirepülés. Nem álnak túl messze egymástól? Hogy jutott eszetekbe, hogy megkeressétek a Pumákat?

Az Öreg Puma aláírása

Több szálon futó történet a miénk. Apai nagyapám hagyatékából előkerült néhány számunkra addig ismeretlen fénykép. Néhányon repülőgépek-azóta tudjuk CR-ek voltak, az oldalukon egy érdekes rajzzal. Volt ott egy csoportkép is, melyen felismertük a nagyapánkat:tiszti és legénységi állomány egy hangár előtt puma fejekkel. Ezt követően kérdeztem meg egy barátomat, Dr. Gál Attilát, aki régi pécsi zrínyis volt, hogy mi lehet ez. Másnap kaptam tőle egy könyvet. Belevetettem magam Tobak Tibor:Pumák földön, égen címü könyvébe. Finoman szólva meglepődtem: a nálunk megtalált fotón Heppes Aladár, az Öreg Puma aláírását azonosítottuk be és könyv szereplői közül többeket felismertünk a ránk hagyott fotókon. Nagyon büszkék lettünk nagyapánkra, Hajas Bélára, akiről azóta megtudtuk, baráti szálak füzték Szentgyörgyi Dezsőhöz is.

H.G.:Amikor Barnabás hazahozta a könyvet, kicsit túlzott lelkesedéssel beszélt rá, hogy elolvassam. Pár oldal után nem tudtam letenni. Elkezdtünk kérdezősködni, hogy miért nem beszél senki a hős Pumákról, miért nincs emlékmüvük, miért nem neveztek el utcát a Drótkefe, Retek, Zongora századokról, miért nem tudunk a mi ászainkról szinte semmit. A könyv olvasása közben számunkra is ismerős helyekkel találkoztunk:szombathelyi repülőtér, Jutaspuszta, Börgönd. Ezeken a helyeken már klaszikusnak számító gyorsasági szakaszokat rendeznek. Mi is versenyeztünk Szombathelyen és Jutason. Úgy gondoljuk, van ebben valami sorsszerüség. Mi a magunk módján, így tudunk tisztelegni a régiek előtt.

Hogyan kerültetek kapcsolatban a Pumákkal?

Egyszer gondoltam egy merészet, felhívtam a kecskeméti bázist. Hegedüs 'Gege' Ernő alezredes úrral beszéltem. Kiderült, hogy a mai fiúk a nagyközönség előtt ugyanolyan ismeretlenek, mint manapság a régiek. Úgy gondoltam, hogy a tisztelgés mellett esetleg az ő hírüket is eljuttathatnánk olyanokhoz, akik még nem foglalkoztak a harcirepüléssel. Kölcsönösen segíteni szeretnénk egymást abban, hogy a lehető legszélesebb körben megismerhessenek mindanyiunkat.

Milyen tervekkel vágtok neki az idei szezonnak?

Szponzorainknak, a Metall Techno Kft-nek, a Transdanubio 96' Kft-nek, az Unicentrál Kft-nek, a Geo Zimmer Kft-nek, a Neuzer Kerékpár Kft-nek és nem kis részben Szilágyi János magyar bajnok autóversenyző barátunknak köszönhetően idén egs Peugeot 106-os versenyautóval fogunk versenyezni. Valamennyi másodosztályú rallye futamon rajthoz állunk, és én két vagy három hegyiversenyen is harcba szállok a bajnoki pontokért. Szerintem a Puma és a kis oroszlán jól kijönnek egymással.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-06-22 12:06:35
A napokban több kínai hírportálon fotók jelentek meg arról, hogy a kínai Chengdu Aircraft Industry Corporation (CAC) vállalat területén megkezdődött az első, Mianmarnak szánt JF-17 Thunder berepülési programja.
2017-06-21 13:59:19
A Lufthansát választották Európa legjobb légitársaságának (Best Airline in Europe). A díj átadására a Paris Air Show alkalmából, 2017. június 20-án, Le Bourget-ban került sor. A Skytrax légiipari piackutató intézet mintegy 18 millió utast kérdezett meg a témában több, mint 160 országból.
2017-06-16 15:30:30
Mostantól a hét minden egyes napján közlekedik a Ukraine International Airlines Boeing 737-es típusú repülőgépe Kijev Boriszpil repülőtere és a budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér között. Az új járatot, amelynek első gépe máris majdnem telt házzal érkezett Kijevből, ünnepélyes keretek között fogadták a budapesti repülőtéren.
2017-06-16 12:38:24
Speciális festést kapott egy E-3A Sentry légtérellenőrző (AWACS) repülőgép abból az alkalomból, hogy 35 éve áll az Észak-atlanti Szerződés Szervezete szolgálatában.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 06. 22., 10:31
Kevés jellemzőbb mozzanata van a hazai örökségvédelemnek, mint a Budaörsi Repülőtér nyolcvanadik születésnapja.
2017. 06. 21., 12:47
Az ejtőernyősnek az ugrás soha el nem múló szerelem.
2017. 06. 20., 16:11
A svéd Saab jelenlegi csúcstípusa a JAS-39 Gripen hasonlóan a többi korszerű kortársához folyamatos továbbfejlesztés alatt áll.
2017. 06. 20., 16:10
Az NMA kompozit törzzsel és szárnnyal készül. A Qatar a blokád ellenére nem mond le rendelést. A Boeing negyvenezer új gép eladását prognosztizálja.

  Legfrissebbek most

Az MH Pápa Bázisrepülőtéren települt Stratégiai Légiszállítási Képesség (SAC) program részére június 19-én leszállították az első állandó állomáshelyű C-17-es hajtóművet.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A napokban hozták nyilvánosságra a hírt, mely szerint a Kanadai Különleges Erők Irakban harcoló egységének egyik mesterlövésze 3 450 méterről lőtte le az Iszlám Állam egyik terroristáját, mellyel új rekordot állított fel.