2016. 12. 09. péntek
Natália
: 314 Ft   : 296 Ft Benzin: 352 Ft/l   Dízel: 365 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Repülnek a sasfiókák

JETfly  |  2003-04-22 13:20:00

Egy vadászpilóta növendék életének meghatározó pillanata, amikor az első motorhajtású repülőgép botkormánya mögé ül, legyen az egy amerikai Texan, egy kanadai Haward vagy egy magyar Jak-52.

Az új magyar hajózó képzés keretében heten készülnek Szolnokon a Repülés Felkészítő Osztály(RFO) kötelékében, hogy valóra váltsák álmukat, vadászpilóták legyenek. Az elméleti órákon megtanulták, az egyszerüsített szimulátoron már gyakorolták, mit kell tenni különféle szituációkban a repülőgép kormányánál. Most már a gyakorlati megvalósítás következett.

A müszaki csapat által jól felkészített gépek, egyes médiák híresztelése ellenére bőségesen ellátva üzemanyaggal, várják a növendékeket. Vannak, akik a hagyományosnak mondható két légcsavaros, mások az új háromlégcsavaros Jak -52-vel indulnak felszállni. A fiatal növendékek negyvenöt órát repülnek a típuson. Az első harminc órában a repülés alapjait sajátítják el. Egy repülés során komplexált feladatot hajtanak végre. Miből áll egy ilyen feladat? Felszállás után iskolakört majd útvonalat repülnek két-három fordulópont közbeiktatásával. Visszafelé a földközeli repülést gyakorolják, légtér feladatot és egyszerübb mürepülő elemeket repülnek. A repülési feladatot müszeres bejövetel és sikeres leszállás zárja. Egy-egy ilyen gyakorlat bő egy órát vesz igénybe. A komplexált feladat előnyei: maximálisan kihasznált repülési idő, valamint a kanadai NFTC módszertanának elsajátítása.

Az alapok után következik a haladó program tizenöt órában. Ebben a szakaszban összetett mürepülő gyakorlatokat, a kötelék és földközeli repülés fortélyait tanulják meg a jövő vadászpilótái.

A képzés során a szolnoki ezred öt oktatója tanítja a sasnövendékeket és az RFO négy szakembere végzi az ellenőrző repüléseket. A növendékek intenzív képzésben sajátítják el a repülés fortélyait, napi két felszállással és hetenként minimum három repülési nappal. Hat-hét repült óránként vizsgafeladatot repülnek. Ezek a feladatok egyben szürőpontok is a felkészítés során. Itt derül ki, ki alkalmasabb, rátermettebb egy vadászpilóta feladataira, ki az a négy, aki a kanadai NFTC-n folytatja szeptembertől tanulmányait.

A magyar katonai pilóta képzés elengedhetetlen része az utánpótlás keresése. Ennek fontos eleme nyaranta a szolnoki Pályára Irányító Repülőtábor (PIR). Tavaly három, idén már nyolc turnusban tizenöt-tizenöt repülést kedvelő kap lehetőséget, hogy bizonyítsa, alkalmas vadászpilótának.

Ha a kedves Olvasó kedvet kapott, hogy akár tábor tag vagy esetleg pilóta növendék legyen, jelentkezzen az idei repülőtábor egyik kurzusára!

Milyen a tábor élete, mivel töltik napjaikat a táborlakók, ezen kérdések megválaszolására nyáron visszatér szerkesztőségünk.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 06., 16:24

Orosz rulett a tengeren

A szíriai partok közelébe vezényelt orosz Admiral Kuznyecov repülőgép hordozó erősen korlátozott mértékben képes beavatkozni az Iszlám Állam és a szír kormányellenes erők elleni harcokba.
2016. 12. 05., 11:23

Repülés Kabulba, átszállás nélkül

Dr. Orosz Zoltán altábornagy: Jövőre elkezdődik a Magyar Honvédség légi szállítási képességének fejlesztése, új járműveket vesznek.
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!
2016. 12. 01., 10:54

Az utolsó Tu-144 utolsó repülései

Tupoljev–NASA repülő laboratórium, orosz gép amerikai műszerekkel. Emlékmű lesz a 77114-es? Akiket irritálnak bizonyos feliratok.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin