2017. 01. 23. hétfő
Rajmund, Zelma
: 308 Ft   : 290 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Repülnek a sasfiókák

JETfly  |  2003-04-22 13:20:00

Egy vadászpilóta növendék életének meghatározó pillanata, amikor az első motorhajtású repülőgép botkormánya mögé ül, legyen az egy amerikai Texan, egy kanadai Haward vagy egy magyar Jak-52.

Az új magyar hajózó képzés keretében heten készülnek Szolnokon a Repülés Felkészítő Osztály(RFO) kötelékében, hogy valóra váltsák álmukat, vadászpilóták legyenek. Az elméleti órákon megtanulták, az egyszerüsített szimulátoron már gyakorolták, mit kell tenni különféle szituációkban a repülőgép kormányánál. Most már a gyakorlati megvalósítás következett.

A müszaki csapat által jól felkészített gépek, egyes médiák híresztelése ellenére bőségesen ellátva üzemanyaggal, várják a növendékeket. Vannak, akik a hagyományosnak mondható két légcsavaros, mások az új háromlégcsavaros Jak -52-vel indulnak felszállni. A fiatal növendékek negyvenöt órát repülnek a típuson. Az első harminc órában a repülés alapjait sajátítják el. Egy repülés során komplexált feladatot hajtanak végre. Miből áll egy ilyen feladat? Felszállás után iskolakört majd útvonalat repülnek két-három fordulópont közbeiktatásával. Visszafelé a földközeli repülést gyakorolják, légtér feladatot és egyszerübb mürepülő elemeket repülnek. A repülési feladatot müszeres bejövetel és sikeres leszállás zárja. Egy-egy ilyen gyakorlat bő egy órát vesz igénybe. A komplexált feladat előnyei: maximálisan kihasznált repülési idő, valamint a kanadai NFTC módszertanának elsajátítása.

Az alapok után következik a haladó program tizenöt órában. Ebben a szakaszban összetett mürepülő gyakorlatokat, a kötelék és földközeli repülés fortélyait tanulják meg a jövő vadászpilótái.

A képzés során a szolnoki ezred öt oktatója tanítja a sasnövendékeket és az RFO négy szakembere végzi az ellenőrző repüléseket. A növendékek intenzív képzésben sajátítják el a repülés fortélyait, napi két felszállással és hetenként minimum három repülési nappal. Hat-hét repült óránként vizsgafeladatot repülnek. Ezek a feladatok egyben szürőpontok is a felkészítés során. Itt derül ki, ki alkalmasabb, rátermettebb egy vadászpilóta feladataira, ki az a négy, aki a kanadai NFTC-n folytatja szeptembertől tanulmányait.

A magyar katonai pilóta képzés elengedhetetlen része az utánpótlás keresése. Ennek fontos eleme nyaranta a szolnoki Pályára Irányító Repülőtábor (PIR). Tavaly három, idén már nyolc turnusban tizenöt-tizenöt repülést kedvelő kap lehetőséget, hogy bizonyítsa, alkalmas vadászpilótának.

Ha a kedves Olvasó kedvet kapott, hogy akár tábor tag vagy esetleg pilóta növendék legyen, jelentkezzen az idei repülőtábor egyik kurzusára!

Milyen a tábor élete, mivel töltik napjaikat a táborlakók, ezen kérdések megválaszolására nyáron visszatér szerkesztőségünk.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
2017-01-16 10:44:24
2017. január 14-én szombaton, helyi idő szerint 9:27-kor a Hat Yai-ban megrendezett gyereknapi rendezvényen lezuhant a Thai Királyi Légierő egyik JAS-39 Gripen típusú vadászrepülőgépe.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 01. 20., 15:21
Start Abu Dhabiban, zárás Indianapolisban, Budapest mellett két meg nem nevezett európai helyszín, plusz Kazany. Két új teljes jogú Master-versenyző.
2017. 01. 20., 10:36
Részletes képgaléria az Ukrán Állami Repülési Múzeumból.
2017. 01. 19., 10:19
Megkezdődött a Magyar Honvédség kiképző pilótáinak felkészítése a honvédség új típusú kiképző repülőgépeire.
2017. 01. 18., 11:28
A nagy hidegben a szokásosnál is alaposabban kell felkészítenie a repülőgépeket a Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis műszaki csapatának.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most