2017. 06. 22. csütörtök
Paulina
: 309 Ft   : 277 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Bokréta díszíti az új légiforgalmi irányító központot

JETfly  |  2011-09-05 09:00:00

Öt hónap alatt épült fel a HungaroControl új légiforgalmi irányító központja, a szerkezetépítési munkálatok befejezését bokrétaavatással ünnepelték meg 2011. szeptember 1-jén. A közép-európai régióban egyedülálló beruházási program keretében a HungaroControl a legmodernebb technológiával fejleszti navigációs infrastruktúráját. A megújuló környezet lehetővé teszi, hogy a Társaság egy helyre telepítse már működő nemzetközi oktatási, szimulációs és K+F vállalkozásait, és ezzel létrehozza a térség egyetlen légiforgalmi tudásközpontját.

Az új, közel tízezer négyzetméteres, háromemeletes irányító központ szerkezetépítési munkálatai augusztus végén fejeződtek be. A terveknek megfelelően ezután következik a közmüvek kialakítása, majd 2012 februárjában a technológia telepítése. A magyar légiforgalmi szolgálat teljes informatikai és kommunikációs rendszerét megújítja, az ehhez szükséges eszközök  beszerzése hamarosan lezárul. Mindemellett az elkövetkező hónapokban felgyorsul a HungaroControl saját igényeinek megfelelőn kialakított légi navigációs rendszere, a MATIAS fejlesztése, amely a legmodernebb kommunikációt teszi majd lehetővé a légiforgalmi irányítók és a repülőgépek fedélzete között. Az új irányító központba 2012 végén költözhetnek be a légiforgalmi irányítók.

A hagyományokhoz hüen az új épület legmagasabb pontjára bokrétát tüztek. Az ünnepségen dr. Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár beszédében kiemelte: „A hatékonyság és a versenyképesség növelése csak folyamatos fejlesztéssel érhető el. Az ANS III program legnagyobb erénye, hogy előrelátó, innovatív és képessé teszi a magyar légiforgalmi szolgálatot arra, hogy megőrizze nemzetközileg is elismert technológiai előnyét, és hosszútávra megalapozza a magyar légiforgalmi irányítás jövőjét.”

„A program révén Magyarország egyedülálló lehetőséghez jut, mert túl azon, hogy felépítünk egy csúcsmodern irányító központot, az új technológiát a jelenleg használt épületbe is telepítjük. Ezzel megteremtjük az alapját egy nemzetközi légi navigációs tudásközpontnak. Itt kap majd helyet az Entry Point Central akadémia, amelyet Európa egyik legnevesebb oktatási intézetével közösen alapítottunk, valamint regionális kutatás-fejlesztési központunk, a CRDS. Ide kerül majd a teljesen valósághü képet adó, 360 fokos látványszögüre bővített 3D toronyszimulátorunk is. Olyan innovációs centrumot hozunk létre, amely az egész régió oktatási, szimulációs és K+F igényeit képes lesz kiszolgálni” – mutatta be a programot Szepessy Kornél, a HungaroControl vezérigazgatója.

Bokréta díszíti az új légiforgalmi irányító központot

Ughy Attila, Budapest XVIII. kerületének polgármestere a bokrétaünnepségen hangsúlyozta: „A HungaroControl a légi közlekedési szektor jelentős munkaadója és a legsikeresebb állami vállalatok egyike. Ez a beruházás nem csupán egy vállalat jövőjéről szól, hanem mindannyiunk közös érdekeit szolgálja.”

A fejlesztési beruházást az Európai Unió 1,6 milliárd forinttal támogatja a Transzeurópai Hálózatfejlesztési Terv keretében, amely a teljes program költségvetésének 12 százalékát teszi ki.

A HungaroControlról

A HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat Zrt. világszínvonalú technológiája, élenjáró fejlesztései és szolgáltatásai révén a nemzetközi légiforgalmi irányítás egyik legpontosabb, leghatékonyabb és legmegbízhatóbb szolgáltatója, az Egységes Európai Égbolt keretében zajló uniós integráció aktív regionális kezdeményezője, együttmüködő partnere.

Az EUROCONTROL statisztikái és előrejelzései szerint Európa felett évente csaknem 10 millió járat közlekedik, ám ez a szám a következő 20 évben akár meg is duplázódhat. Magyarország légi forgalma az elmúlt 10 évben negyven százalékkal nőtt, jelenleg a HungaroControl légiforgalmi irányítói évente több mint 600 ezer járatot kezelnek. Intenzívebb időszakokban 30-40 másodpercenként újabb repülőgép lép be Magyarország légterébe, az eddigi legforgalmasabb napon, 2010. augusztus 1-jén pedig összesen 3255 légi jármü pilótáját navigálták a magyar légiforgalmi irányítók.

Az elmúlt évben a HungaroControl több olyan jelentős beruházást indított el, amelyek légi navigációs szolgáltatásainak fejlesztését célozzák, garantálják a növekvő légi forgalom biztonságos kezelését, és egyben elősegítik a küszöbön álló uniós integráció sikerét.

Hagyományos légiforgalmi irányító szolgáltatásainak, müszaki-technológiai háttérének továbbfejlesztése mellett a HungaroControl egyik stratégiai célkitüzése, hogy az elkövetkező két-három évben partnereivel közösen egy regionális, közép-európai légi navigációs tudásközpontot hozzon létre. A tudásközpont kialakítását a légi navigációt támogató kutatás-fejlesztés, szimuláció és képzés iránti növekvő nemzetközi piaci kereslet alapozza meg, amelyet részben éppen az európai integráció és a funkcionális légtérblokkok létrehozása generál.

Valamennyi beruházásával a HungaroControl célja, hogy a 7 közép-európai országot tömörítő FAB CE legyen Európa egyik legjobb szolgáltatásait nyújtó, legmagasabb müszaki-technológiai színvonalon müködő és legelismertebb funkcionális légtérblokkja.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-06-16 15:30:30
Mostantól a hét minden egyes napján közlekedik a Ukraine International Airlines Boeing 737-es típusú repülőgépe Kijev Boriszpil repülőtere és a budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér között. Az új járatot, amelynek első gépe máris majdnem telt házzal érkezett Kijevből, ünnepélyes keretek között fogadták a budapesti repülőtéren.
2017-06-16 12:38:24
Speciális festést kapott egy E-3A Sentry légtérellenőrző (AWACS) repülőgép abból az alkalomból, hogy 35 éve áll az Észak-atlanti Szerződés Szervezete szolgálatában.
2017-06-14 11:47:23
Az amerikai Lockheed Martin vállalat megerősítette, hogy a napokban Japánban, Nagoyaban, bemutatta az MHI (Mitsubishi Heavy Industries) vállalat az első, a szigetországban gyártott F-35A Lightning II típusú ötödik generációs vadászrepülőgépet.
2017-06-13 11:25:12
A napokban fotók jelentek meg arról, hogy az új orosz Jak-152 típusú kiképzőgép első példánya (0001 számú), melyet az Irkut repülőgépgyártó vállalat szerel össze, új szürke festést kapott.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 06. 22., 10:31
Kevés jellemzőbb mozzanata van a hazai örökségvédelemnek, mint a Budaörsi Repülőtér nyolcvanadik születésnapja.
2017. 06. 21., 12:47
Az ejtőernyősnek az ugrás soha el nem múló szerelem.
2017. 06. 20., 16:11
A svéd Saab jelenlegi csúcstípusa a JAS-39 Gripen hasonlóan a többi korszerű kortársához folyamatos továbbfejlesztés alatt áll.
2017. 06. 20., 16:10
Az NMA kompozit törzzsel és szárnnyal készül. A Qatar a blokád ellenére nem mond le rendelést. A Boeing negyvenezer új gép eladását prognosztizálja.

  Legfrissebbek most

2017. június 21-én, szerdán, ünnepélyes keretek között érkezett meg az első Gulfstream G550 kormánygép Varsó nemzetközi repülőterére, melyet várhatóan júliusban követhet a második példány, leváltva ezzel a korábban szolgáló Tu-154M és Jak-40 VIP repülőgépeket.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A napokban hozták nyilvánosságra a hírt, mely szerint a Kanadai Különleges Erők Irakban harcoló egységének egyik mesterlövésze 3 450 méterről lőtte le az Iszlám Állam egyik terroristáját, mellyel új rekordot állított fel.