2016. 12. 04.
Barbara, Borbála
: 314 Ft   : 295 Ft Benzin: 339 Ft/l   Dízel: 352 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Ukrán nagyvasak gyakorlatoznak amerikai és lengyel F-16-osokkal

JETfly  |  2011-07-21 15:35:00

A napokban vette kezdetét a Safe Skies 2011 névre keresztelt hadgyakorlat, melynek keretein belül az amerikai légi nemzeti gárda F-16-osai, kiegészülve a lengyel Falconokkal látogattak el Ukrajna Mirgorod légibázisára, ahol az ukrán Szu-27 és MiG-29-es típusokkal gyakorlatozhatnak közösen. A Safe Skies 2011 kiváló felkészülési lehetőség az elkövetkező évek nagyobb sporteseményeire is, ahol a globális terrorveszély miatt minden esetben szükség van a légterek védelmére.

A légterek szuverenitásának biztosítását előtérbe helyező gyakorlatok során a résztvevő országok harci repülőgépei felkészülhetnek a 2012-es lengyel-ukrán közös rendezésü labdarúgó Európa-bajnokságra, a szintén jövőre megrendezendő londoni Olimpiára, valamint a 2014-es téli olimpiai játékokra is, melynek az oroszországi Szocsi ad otthont.

Safe Skies 2011

Az amerikai légi nemzeti gárda egységei Alabamából, Kaliforniából, Massachusetts-ből és Washingtonból érkeztek az ukrán légibázisra, mely történetében először fogadhat amerikai vadászbombázókat. A National Guard State Partnership program keretein belül a hadgyakorlat egyik fő célja a multinacionális együttmüködés erősítése az egyes légterek biztosítása során.

Safe Skies 2011

Frank Prokop százados, az alabamai légi nemzetei gárda egyik F-16C pilótája számolt be élményeiről, miután repülhetett az egyik Szu-27-ben: „Nincs jobb módszer egy repülőgép tulajdonságainak és határainak megismerésére, mint beleülni és repülni vele. A Szu-27-es egy könnyen vezethető gép benyomását keltette, teljesen más mint az F-16-os. Mikor találkoztam az ukrán pilótatársammal nehezen értettük meg egymást, mivel egyikünk sem beszéli jól a másik nyelvét. Ez a nehézség azonban megszünt, mikor beültünk a Szu-27-esbe: a bázis parancsnoka, Oleh Ges ezredes csupán annyit mondott „Your control, my control” és rögtön tudtam mi a teendőm.”

Safe Skies 2011

A Szu-27-es landolása után újabb páros következett, most azonban egy ukrán pilóta, Dmytro Fisher alezredes ülhetett be egy F-16-os hátsó ülésébe. A leszállást követően ő is nyilatkozott: „Életre szóló élmény volt a Falconnal repülni, de nekem úgy tünt, hogy az amerikai gép kicsit gyengébb, mint az ukrán Szu-27, az viszont kétségtelen, hogy az F-16-os jobban manőverezhető.”

Safe Skies 2011

Safe Skies 2011

Safe Skies 2011

Safe Skies 2011

Safe Skies 2011

Safe Skies 2011

Safe Skies 2011

Safe Skies 2011

Safe Skies 2011

Galéria: Ukrán nagyvasak gyakorlatoznak amerikai és lengyel F-16-osokkal

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!
2016. 12. 01., 10:54

Az utolsó Tu-144 utolsó repülései

Tupoljev–NASA repülő laboratórium, orosz gép amerikai műszerekkel. Emlékmű lesz a 77114-es? Akiket irritálnak bizonyos feliratok.
2016. 11. 30., 10:07

A kolumbiai katasztrófa lehetséges okai

El se indulhatott volna ez a gép erre az útvonalra? Amikor nincs kerozinszaga a roncsnak. A navigációs tartalék és a kötelező kitérő reptér.
2016. 11. 30., 10:03

Fehér hattyú

35 éve repül a Tu-160-as nehézbombázó.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az idén 15 éves katonai toborzás Bács-Kiskun megyei történetét és eredményeit is megismerték azok, akik az MH Katonai Igazgatási és Központi Nyilvántartó Parancsnokság (MH KIKNYP) kecskeméti irodájának rendezvényén vettek részt a mai napon Kecskeméten, a Pallasz Athéné Egyetemen.