2016. 12. 04.
Barbara, Borbála
: 314 Ft   : 295 Ft Benzin: 339 Ft/l   Dízel: 352 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A piros vonal művészei

JETfly  |  2011-07-04 13:00:00

Július 2-án, szombaton, Pápán, az egykori Tiszti Kaszinó épületében rendhagyó kiállítás megnyitóra került sor. A város, amely ezer szállal kötődik a repüléshez, ezúttal olyan szakembereknek adott bemutatkozási lehetőséget, akik életük nagy részét a „piros vonal” mellett, azaz a repülőterek indító zónájában töltötték.

A kiállított alkotások készítői hosszú éveket töltöttek a vadászrepülőgépek felkészítésével hazai repülőtereinken. Életútjuk különböző, egyben azonban mindhárman azonos véleményen vannak - a repülés a legszebb dolog a világon, és azt egyaránt lehet szolgálni csavarkulccsal és ecsettel.

Vincze Ferenc 1970-ben, Kunhegyesen született, így a Kunmadarasi szovjet repülőtér gépeit már gyermekfejjel is rajzolhatta, sőt ha hozzájutott egy maketthez meg is építette őket. A gyermekkori hobbiból hivatás lett, 1989-ben végzett repülőgépfegyver-mechanikusként. Taszárra került a Szu-22 típusra. Taszár felszámolása után Kecskemétre helyezték a legendás MiG-29-es Puma századhoz. Megszerezte a jogosítást az Albatroszra és a JAS-39 Gripenre is. Pasztell és akril technikával készült képei a második világháború eseményeit és a szuperszonikus kor repülőgépeit mutatják be.

A piros vonal müvészei

Németh György 1993-ban végzett a Kilián tiszthelyettes tagozatán mint „sárkányos”, azaz a repülőgép szerkezeti elemeiért felelős müszaki. 1994-től az ezred felszámolásáig a pápai MiG-21-es század repülőgépeit készítette fel a repülésre. 2001-től Szolnokon helikoptereken majd a Jak-52-es kiképző század gépein dolgozik. Pirográf technikával készíti a pápai időszakot idéző képeit.

Váczi Lajos 1966-ban Debrecenben született. Gyermekként, ha szülei megengedték, még éjszaka is a szovjet repülőtér le- és felszálló gépeit csodálta. Makettezéssel kezdte, majd „átváltott” az igazi vasmadarakra. Pápán a MiG-23-as müszaki században szolgált. Amikor megkapták a lehetőséget, hogy a repülőgépekre felkerülhessen az üzemeltető müszakiak neve és védjegye, a csiga fékernyővel, a kis Vuk vagy a korongecset, valamint a Sámán jelvény, ő is ecsetet fogott. Szakmai pályafutását Szolnokon, a Mi-8-as fegyver technikusaként fejezte be.

MiG-29

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!
2016. 12. 01., 10:54

Az utolsó Tu-144 utolsó repülései

Tupoljev–NASA repülő laboratórium, orosz gép amerikai műszerekkel. Emlékmű lesz a 77114-es? Akiket irritálnak bizonyos feliratok.
2016. 11. 30., 10:07

A kolumbiai katasztrófa lehetséges okai

El se indulhatott volna ez a gép erre az útvonalra? Amikor nincs kerozinszaga a roncsnak. A navigációs tartalék és a kötelező kitérő reptér.
2016. 11. 30., 10:03

Fehér hattyú

35 éve repül a Tu-160-as nehézbombázó.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az idén 15 éves katonai toborzás Bács-Kiskun megyei történetét és eredményeit is megismerték azok, akik az MH Katonai Igazgatási és Központi Nyilvántartó Parancsnokság (MH KIKNYP) kecskeméti irodájának rendezvényén vettek részt a mai napon Kecskeméten, a Pallasz Athéné Egyetemen.