2017. 03. 28. kedd
Gedeon, Johanna
: 309 Ft   : 285 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Skandináv elit oktatás a HungaroControlnál

JETfly  |  2011-06-06 14:17:00

Entry Point Central néven közös légi navigációs akadémiát nyit Budapesten a HungaroControl és a svéd, dán és norvég légiforgalmi szolgálat iskolája, az Entry Point North. A magyar légiforgalmi irányítók legújabb generációját 2011 szeptemberétől már a világ élvonalába tartozó skandináv képzési program és módszertan alapján oktatják, de az új akadémia más országok számára is megnyitja kapuit.

Közös leányvállalatot alapított a HungaroControl, valamint a svéd, dán és norvég légiforgalmi szolgálat által létesített Entry Point North akadémia. A határokon átívelő, hosszú távú partnerség célja, hogy Európa egyik legnevesebb oktatási intézetének szakmai segítségével Magyarország magasabb színvonalra emelje légiforgalmi irányítóinak alapképzését, hosszú távon pedig hozzájáruljon a térség légi navigációjának fejlődéséhez és a közép-európai funkcionális légtérblokk (FAB CE) versenyképességének növeléséhez. Az Entry Point Central elnevezésü budapesti akadémián az első közös tanfolyam 2011 szeptemberében indul 16 magyar hallgató részvételével.

A HungaroControl ez idáig saját maga végezte a magyar légiforgalmi irányítók alapképzését, amelyet szolgáltatásai fejlesztése érdekében meg kívánt újítani. Az Entry Point North akadémiában kiváló partnerre talált, a skandináv képzés szakmai tartalmát és pedagógiai módszerét tekintve egyaránt világszínvonalú minőséget képvisel. A budapesti Entry Point Central ugyanezt a versenyképes tudást, jól müködő oktatási formát és magas nemzetközi presztízsü végzettséget biztosítja a magyar légiforgalmi irányítók következő generációinak.

Az Entry Point Central egyelőre csak magyar diákokat oktat, de az angol nyelvü képzés teljes mértékben megfelel a légiforgalmi irányítás európai csúcsszervezete, a EUROCONTROL előírásainak, ezért más országok előtt is megnyitja kapuit. Az európai repülés szervezését megújító Egységes Európai Égbolt program ugyanis várhatóan egy sor olyan jelentős változást hoz majd a légiforgalmi szolgálatok életébe, amelyek nyomán a „humán faktor” és az oktatás kiemelt jelentőségre tesz szert. A szakemberek egységes, magas színvonalú képzése az integráció sikerének legalább olyan fontos összetevője, mint a müszaki-technológiai harmonizáció.

A magyar-skandináv partnerség különleges és példaértékü abból a szempontból is, hogy ilyen, a légiforgalmi szolgálatok regionális együttmüködésén is átívelő kezdeményezésre Európában egyelőre kevés példa akad.

A HungaroControlról

 

A HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat Zrt. világszínvonalú technológiája, élenjáró fejlesztései és szolgáltatásai révén a nemzetközi légiforgalmi irányítás egyik legpontosabb, leghatékonyabb és legmegbízhatóbb szolgáltatója, az Egységes Európai Égbolt keretében zajló uniós integráció aktív regionális kezdeményezője, együttmüködő partnere.

A EUROCONTROL statisztikái és előrejelzései szerint Európa felett évente csaknem 10 millió járat közlekedik, ám ez a szám a következő 20 évben akár meg is duplázódhat. Magyarország légi forgalma az elmúlt 10 évben negyven százalékkal nőtt, jelenleg a HungaroControl légiforgalmi irányítói évente több mint 600 ezer járatot kezelnek. Intenzívebb időszakokban 30-40 másodpercenként újabb repülőgép lép be Magyarország légterébe, az eddigi legforgalmasabb napon, 2010. augusztus 1-jén pedig összesen 3255 légi jármü pilótáját navigálták a magyar légiforgalmi irányítók.

Az elmúlt évben a HungaroControl több olyan jelentős beruházást indított el, amelyek légi navigációs szolgáltatásainak fejlesztését célozzák, garantálják a növekvő légi forgalom biztonságos kezelését, és egyben elősegítik a küszöbön álló uniós integráció sikerét. A magyar légiforgalmi szolgálat idén márciusban kezdte meg egy közel tízezer négyzetméteres új irányító központ felépítését, amelyet csúcsmodern technológiával, a saját fejlesztésü, világszínvonalú MATIAS légi navigációs rendszer legújabb változatával szerel majd fel.

Hagyományos légiforgalmi irányító szolgáltatásainak, müszaki-technológiai háttérének továbbfejlesztése mellett a HungaroControl egyik stratégiai célkitüzése, hogy az elkövetkező két-három évben partnereivel közösen egy regionális, közép-európai légi navigációs tudásközpontot hozzon létre. A tudásközpont kialakítását a légi navigációt támogató kutatás-fejlesztés, szimuláció és képzés iránti növekvő nemzetközi piaci kereslet alapozza meg, amelyet részben éppen az európai integráció és a funkcionális légtérblokkok létrehozása generál. A több lépcsőben megvalósuló tudásközpont létrehozásának egyik első állomása a budapesti kutatás-fejlesztési és szimulációs központ (CRDS) májusi megnyitása volt. A tudásközpont létrehozásával a HungaroControl célja, hogy a 7 közép-európai országot tömörítő FAB CE legyen Európa egyik legjobb szolgáltatásait nyújtó, legmagasabb müszaki-technológiai színvonalon müködő és legelismertebb funkcionális légtérblokkja.

Az Entry Point North

Az Entry Point North egy díjnyertes légiforgalmi irányítói akadémia, amelyet Európa-szerte hivatalosan is elismernek a nemzeti polgári repülési hatóságok. Az Entry Point North volt az első képzési intézet, amely az Európai Bizottság Egységes Európai Égbolt irányelvével összhangban szerzett akkreditációt.

Az akadémia teljes körü képzést és szolgáltatások széles választékát kínálja:• Légiforgalmi irányítók és légiforgalmi szakszemélyzet képzése• Toborzás és kiválasztás a EUROCONTROL FEAST tesztje segítségével• Hivatalosan elismert vizsgáztatás angol szaknyelvből• Különböző tanácsadói szolgáltatások légiforgalmi szolgálatok számára

Évente csaknem száz, különböző országból érkező, leendő légiforgalmi irányítót képez modern svédországi központjában, Malmöben. A teljes légiforgalmi szakszemélyzet számára kínál olyan, a humán készségeket és a repülésbiztonságot fejlesztő, specializált kurzusokat, amelyek javítják a résztvevők nem müszaki, például döntéshozatali vagy kommunikációs képességeit. Emellett a légiforgalmi irányításhoz kapcsolódó képzési és tanácsadói szolgáltatások széles választékát biztosítja ügyfeleinek.

Ügyfelei regionális és nemzetközi, állami és magántulajdonban levő légi navigációs szolgálatok, repülőterek, légitársaságok, katonai szervezetek – Európában, a Közel-Keleten és a Távol-Keleten.

Az Entry Point North elismert nemzetközi akadémia, amely több mint 70 alkalmazottal és nyolc országból származó tanácsadókkal látja el feladatát. A képzést szolgálja több mint 180 világszínvonalú szimulátor pozíció, illetve két 360 fokos látványszögü, 2010-ben beszerzett toronyszimulátor és tizenhárom 180 fokos látványszögü toronyszimulátor is – nagy felbontású, háromdimenziós képmegjelenítéssel. Ezenfelül 40 pozíciós CBT kapacitás biztosítja a képzési lehetőségek maximális kihasználását.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-03-23 13:41:00
2017. március 16-tól április közepéig hat darab Eurofighter Typhoon állomásozik az izlandi Keflavik repülőterén. A vadászrepülőgépek az Olasz Légierő alakulataitól érkeztek és a NATO észak-európai légvédelmi készültségi erőit fogják támogatni.
2017-03-23 10:44:35
Megkezdődtek az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis kettős célú hasznosításra történő átalakításának előkészületei. A tervek szerint 2018 végére kell megfelelnie a katonai és polgári gépeket fogadó repülőtérre vonatkozó civil szabályzóknak és elvárásoknak.
2017-03-22 16:35:07
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, a Malajziában megrendezett LIMA-2017 nemzetközi légiszalonon mutatkoznak be az Orosz Vitézek új gépeikkel, a Szu-30SzM típussal. Az orosz kötelék programja ráadásul új elemeket is tartalmaz.
2017-03-22 13:25:54
Az Iraki Légierő parancsnoka, Anwar Hamad Amin altábornagy a napokban arról számolt be, hogy a légierő átvehette az első T-50IQ típusú harci-kiképző repülőgépeket, melyeket a koreai KAI (Korea Aerospace Industries) vállalat szállított le.
2017-03-22 09:29:29
Megkezdődött a másodhelikopter-vezető jelöltek képzése Szolnokon. A Honvéd Vezérkar Személyzeti Csoportfőnöksége által kiírt belső pályázatra jelentkezők közül tizenheten feleltek meg a repülőorvosi alkalmassági vizsgálat szigorú követelményeinek.
2017-03-20 14:32:22
Március 15-én, a dél-ukrajnai Zaporizzsjában található Ivcsenko-Progressz hajtóműtervező irodában tett látogatása során Petro Porosenko ukrán elnök bejelentette, hogy Ukrajna saját, kéthajtóműves vadászrepülőgépet fog fejleszteni.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 03. 28., 14:37
Történelmi jelentőségű repülésnek is nevezhető az a felszállás, amelyet a napokban hajtott végre a kanadai Bombardier repülőgépgyár új CS100-as repülőgépe amikor nonstop átrepült London City repülőteréről a New York-i JFK-re.
2017. 03. 27., 10:39
Negyven éve ütközött a ködös repülőtéren a két 747-es. Humán faktor és technikai tanulságok.
2017. 03. 24., 13:02
A nagy kérdés az akkumulátor és a hatótávolság. A NASA tervei és a Long EZ rekordváltozata. Óceánrepülés elektromos géppel? Az easy is beszáll a fejlesztésbe.
2017. 03. 23., 16:49

Korszerű kiképzőgépekkel gyarapodik a Magyar Légierő

Elvégezték az utolsó simításokat azokon a Zlin Z−242L típusú repülőgépeken, amelyek március 24-én érkeznek hazai állomáshelyükre.

  Legfrissebbek most

Az elemzés, melyet a napokban a lengyel védelmi minisztérium a fegyveres erők vezetőivel, valamint a minisztérium szakértői csoportjával vizsgált meg, megállapította, hogy az légierő részére tervezett F-16A/B vadászgépek beszerzése és hadrendbe állítása nem lenne gazdaságos, hatékony döntés.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az Airbus Defence and Space vállalat stílusosan a LIMA-2017 szakkiállításra időzítve, átadta Malajziának a negyedik, egyben utolsó A400M Atlas típusú katonai teherszállító repülőgépet.