2017. 04. 27. csütörtök
Zita
: 313 Ft   : 287 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Befejeződtek az F-35 katapultülésének tesztjei

JETfly  |  2011-04-11 09:10:00

A Martin-Baker cég befejezte a Lockheed Martin által fejlesztett, F-35 Joint Strike Fighter ötödik generációs, lopakodó technológiával rendelkező repülőgép vészelhagyó rendszerének nagysebességű kilövési tesztjeit a cég Oxfordshire-ben található Chalgrove repülőtéren.

„A rendszer csak szigorú tesztek sorozata után kaphatja meg a repüléshez szükséges engedélyeket,” – mondta a BAE Systems képviselője.

Ez idáig több mint 30 kilövési tesztet hajtottak végre Nagy-Britanniában, Franciaországban és az Egyesült Államokban az utóbbi években. A tesztek közül a legutolsó során, amelyet egy földi sínrendszer segítségével végeztek el 962 km/órás sebességnél, egy, az F-35 orr-részére hasonlító makettből egy, a Martin Baker által fejlesztett US16E típusjelzésü katapultülést lőttek ki, az ülésben egy tesztbábuval.

„A tesztek során másodpercenként mintegy 900 000 mérést rögzítettek,” - mondta Rick Whittaker, a BAE tesztmenedzsere. „Elégedett vagyok, hiszen azt mondhatom a rendszer kifogástalanul müködött.”

„A végső teszteken megfelelt katapultüléseket most elkezdik beépíteni a repülőgépekbe,” – mondta Chris Garside, a BAE Systems F-35 programjának főmérnöke.

A vészelhagyási rendszer elemeit, amely magába foglalja a Martin Baker cég által gyártott US16E katapultülést (a cég Mk.16 családjának továbbfejlesztett változata), a Pacific Scientific Energetic Materials cég által gyártott fülketető eltávolító rendszert, valamint a Honeywell élettartam támogató rendszerét minden az Egyesült Államok, valamint a JSF programban résztvevő partnerek számára készülő F-35 repülőgépbe beszerelik.

Martin Baker US16E katapultülésUS16E – JSF

A System Development & Demonstration (SDD) katapultülés, amit kiválasztott a Lockheed Martin Aeronautics Company, a Mk.16 katapultülés család egy további fejlesztett változata, amit már sikeresen alkalmaznak a Raytheon Texan II (JPATS), a Eurofighter Typhoon, a NASA T-38N és USAF T-38 típusainál.

Müszaki jellemzők

Maximális alkalmazási magasság: 15 250 m

Minimális magasság/sebesség: 0/0 (Dupla "0")

Maximális sebesség katapultáláskor: 1111 km/h (600 KEAS)

Ejtőernyő típusa: IGQ Type 6000

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-04-19 12:03:14
A napokban az olasz Alenia Aermacchi vállalat leszállította Ausztráliának a soron következő, ötödik C-27J Spartan típusú szállítógépet. A repülőgép (A34-004) az Ausztrál Királyi Légierő richmondi légibázisán landolt.
2017-04-13 11:25:26
Az olasz Leonardo vállalat a torinoi üzemének területén, 2017. április 11-én ünnepélyes keretek között átadta az 500. szériagyártású Eurofighter Typhoon típusú vadászrepülőgépet, mely az Olasz Légierő állományába került.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 04. 27., 11:57

MosonShow 2017

Videó a 2017-es mosonmagyaróvári makettkiállításról.
2017. 04. 26., 12:14
Észtországban az ötödik generációs gépek, kétszáz kilométerre az orosz határtól. Repült-e bevetést izraeli F-35-ös szíriai célpontok ellen?
2017. 04. 26., 11:21

Videó a Gripenek légifotózásáról

Elkészült a videó A szovjet repülőtér titkai múzeum csapatának légifotózásáról.
2017. 04. 25., 10:40
Képgaléria az idei, Hollandiában megrendezett gyakorlatról.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

1917. április 6-án új szakaszához érkezett az akkor már három éve dúló első világháború: e napon ugyanis az Amerikai Egyesült Államok hadba lépett az antant oldalán.