2016. 12. 06. kedd
Miklós
: 314 Ft   : 295 Ft Benzin: 339 Ft/l   Dízel: 352 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Befejeződtek az F-35 katapultülésének tesztjei

JETfly  |  2011-04-11 09:10:00

A Martin-Baker cég befejezte a Lockheed Martin által fejlesztett, F-35 Joint Strike Fighter ötödik generációs, lopakodó technológiával rendelkező repülőgép vészelhagyó rendszerének nagysebességű kilövési tesztjeit a cég Oxfordshire-ben található Chalgrove repülőtéren.

„A rendszer csak szigorú tesztek sorozata után kaphatja meg a repüléshez szükséges engedélyeket,” – mondta a BAE Systems képviselője.

Ez idáig több mint 30 kilövési tesztet hajtottak végre Nagy-Britanniában, Franciaországban és az Egyesült Államokban az utóbbi években. A tesztek közül a legutolsó során, amelyet egy földi sínrendszer segítségével végeztek el 962 km/órás sebességnél, egy, az F-35 orr-részére hasonlító makettből egy, a Martin Baker által fejlesztett US16E típusjelzésü katapultülést lőttek ki, az ülésben egy tesztbábuval.

„A tesztek során másodpercenként mintegy 900 000 mérést rögzítettek,” - mondta Rick Whittaker, a BAE tesztmenedzsere. „Elégedett vagyok, hiszen azt mondhatom a rendszer kifogástalanul müködött.”

„A végső teszteken megfelelt katapultüléseket most elkezdik beépíteni a repülőgépekbe,” – mondta Chris Garside, a BAE Systems F-35 programjának főmérnöke.

A vészelhagyási rendszer elemeit, amely magába foglalja a Martin Baker cég által gyártott US16E katapultülést (a cég Mk.16 családjának továbbfejlesztett változata), a Pacific Scientific Energetic Materials cég által gyártott fülketető eltávolító rendszert, valamint a Honeywell élettartam támogató rendszerét minden az Egyesült Államok, valamint a JSF programban résztvevő partnerek számára készülő F-35 repülőgépbe beszerelik.

Martin Baker US16E katapultülésUS16E – JSF

A System Development & Demonstration (SDD) katapultülés, amit kiválasztott a Lockheed Martin Aeronautics Company, a Mk.16 katapultülés család egy további fejlesztett változata, amit már sikeresen alkalmaznak a Raytheon Texan II (JPATS), a Eurofighter Typhoon, a NASA T-38N és USAF T-38 típusainál.

Müszaki jellemzők

Maximális alkalmazási magasság: 15 250 m

Minimális magasság/sebesség: 0/0 (Dupla "0")

Maximális sebesség katapultáláskor: 1111 km/h (600 KEAS)

Ejtőernyő típusa: IGQ Type 6000

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 05., 11:23

Repülés Kabulba, átszállás nélkül

Dr. Orosz Zoltán altábornagy: Jövőre elkezdődik a Magyar Honvédség légi szállítási képességének fejlesztése, új járműveket vesznek.
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!
2016. 12. 01., 10:54

Az utolsó Tu-144 utolsó repülései

Tupoljev–NASA repülő laboratórium, orosz gép amerikai műszerekkel. Emlékmű lesz a 77114-es? Akiket irritálnak bizonyos feliratok.
2016. 11. 30., 10:07

A kolumbiai katasztrófa lehetséges okai

El se indulhatott volna ez a gép erre az útvonalra? Amikor nincs kerozinszaga a roncsnak. A navigációs tartalék és a kötelező kitérő reptér.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A napokban az indonéz védelmi minisztérium egy delegációja Oroszországba látogatott a célból, hogy információkat szerezzenek a Mi-26-os nehéz szállítóhelikopter esetleges beszerzéséről és hadrendbe állításáról.