2017. 03. 24. péntek
Gábor, Karina
: 309 Ft   : 287 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Az Aircraft Industries a GE M601-es és H80-as hajtóműveit választotta az L410-es repülőgéphez

JETfly  |  2011-02-09 14:37:00

Öt évre szóló értékesítési megállapodást kötött egymással a GE Aviation és az Aircraft Industries cseh repülőgépgyártó vállalat, melynek keretében a cseh fél M601-es és H80-as hajtóműveket vásárol a GE-től. A megállapodás szerint évente legalább 10 darabot gyártanak le a hajtóművekből, amelyek az L410-UVP-E20-as kéthajtóműves, úgynevezett ingázó repülőgépekhez készülnek.

„A GE büszke arra, hogy stratégiai partnerkapcsolatra lépett az Aircraft Industries vállalattal, mely a H80-as hajtómüvekre szóló első megállapodásunkat eredményezte az ingázó gépek piacán” – jelentette ki Paul Theofan, a GE Aviation üzleti és általános célú turbólégcsavaros gépekkel foglalkozó részlegének elnöke és ügyvezető igazgatója. „Jelenleg az L410-es gépek döntő többsége Oroszországban, Dél-Amerikában és Afrikában teljesít szolgálatot. Örömmel várjuk, hogy a flotta más régiókban is kibővüljön a GE H80-as hajtómüvével felszerelt L410-es gépekkel.”  

GE H-80

A H80-as hajtómü lényegesen jobb felszálló teljesítményt nyújt a forró nyári melegben, és nagyobb utazósebességre képes a nagyobb magasságokban, így az ilyen hajtómüvel felszerelt L410-es gépek a korábbiak mellett újabb útirányokba is repülhetnek.  Az Aircraft Industries 2012 közepére tervezi befejezni a GE H80-as hajtómüveivel felszerelt L410-es gépek tanúsítási eljárását. Ha meglesz a tanúsítvány, a vállalat a már legyártott, M601-es hajtómüvel felszerelt gépek hajtómüveit is H80-as hajtómüvekre cseréli. Az első L410-es repülőgép 1969-ben állt szolgálatba. A mai napig több mint 1 100 darab készült belőle. Jelenleg több mint 450 ilyen típusú repülő közlekedik világszerte.   A csehországi Kunovicében található Aircraft Industries (korábbi nevén LET Kunovice) az L410-es repülőgépek gyártására szakosodott. A vállalat az 1930-as évekig vezeti vissza eredetét; ekkor alakult meg ugyanis repülőgép-javító üzemként, mely a II. Világháborút követően minden fajta repülőgép javításával foglalkozott. A LET az 1950-es években új gyárat épített Kunovicében, és 1957-ben tervezte meg az első általános célú repülőgépét. Azóta az Aircraft Industries jelentős sikereket ért el a mezőgazdasági permetező-repülőgépek, az oktatógépek és a vitorlázó repülőgépek gyártása terén, és természetesen az ingázó repülőgépek terén, amelyek gyártására mostanra szakosodtak.  GE H-80A GE Aviation üzleti és általános célú turbólégcsavaros gépekkel foglalkozó részlege által gyártott M601-es hajtómüvek közül jelenleg több mint 1 600 áll szolgálatban; a hajtómüvek 30 repülőgépben eddig együttesen több mint 17 millió órát repültek. A H80-as hajtómüvet jelenleg a Thrush 510G repülőgépben tesztelik. A tanúsítási tesztet követően üzleti és általános célú, kisegítő és mezőgazdasági repülőgépekben fogják alkalmazni.  A H80-as hajtómü az M601-es hajtómü elegáns, erőteljes küllemét ötvözi a GE három dimenziós aerodinamikai tervezési technikáival és korszerü anyagaival, így az eredmény egy, az M601-es hajtómünél nagyobb teljesítményü, üzemanyag-takarékosabb és tartósabb hajtómü, amelynél nincs szükség időszaki üzemanyag-fúvóka vizsgálatra, továbbá nincs szükség a magas hőmérsékletü részek vizsgálatára sem. A H80-as hajtómü élettartama is hosszabb: 3 600 repülési óra, illetve 6 600 ciklus két nagyjavítás között.  A H80-as hajtómünél alkalmazott egyszeres vagy kettős müködésü légcsavar állásszög változtató mechanizmus lehetővé teszi a különböző légcsavarlapát típusok kiválasztását és használatát.

A GE egyik üzletágaként müködő GE Aviation az utasszállító, hadi, üzleti és általános célú repülőgépekbe szánt sugárhajtómüvek és turbólégcsavaros-gázturbinás hajtómüvek, alkatrészek és integrált rendszerek piacvezető szállítója.  A cég által kínált termékek karbantartásáról a GE Aviation globális szervizhálózata gondoskodik.  Bővebb információért látogasson el a www.ge.com/aviation weblapra. Tudjon meg többet a GE Business & General Aviation divízióról a http://facebook.com/GEBGA weboldalon. Kövesse a GE Aviationt a Twitteren (http://twitter.com/GEAviation), valamint a YouTube-on ( http://www.youtube.com/user/GEAviation).

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-03-22 09:29:29
Megkezdődött a másodhelikopter-vezető jelöltek képzése Szolnokon. A Honvéd Vezérkar Személyzeti Csoportfőnöksége által kiírt belső pályázatra jelentkezők közül tizenheten feleltek meg a repülőorvosi alkalmassági vizsgálat szigorú követelményeinek.
2017-03-20 12:37:22
A horvát Jutarnij Vijesti a napokban arról számolt be, hogy a korábban modernizált 12 darab MiG-21 ügyében már a horvát katonai rendőrség/rendészet is nyomozást indított, mely felülvizsgálja mind a modernizációs munkálatok elvégzését, mind a megvásárolt repülőgépek beszerzésének folyamatát.
2017-03-20 14:32:22
Március 15-én, a dél-ukrajnai Zaporizzsjában található Ivcsenko-Progressz hajtóműtervező irodában tett látogatása során Petro Porosenko ukrán elnök bejelentette, hogy Ukrajna saját, kéthajtóműves vadászrepülőgépet fog fejleszteni.
2017-03-17 10:12:54
A román védelmi minisztérium újabb F-16-osok vásárlását tervezi, mellyel a már korábban megrendelt példányokat egészítenék ki. A döntést, a napokban megszavazott védelmi költségvetés 2%-kal történő növelésének bejelentése után hozták meg.
2017-03-16 13:17:10
2015. május 7-én (Eglin Légibázis, Florida) az USAF 33. Harcászati Repülőezred parancsnokhelyettese, Christine Mau alezredes történelmet írt – sikeresen végrehajtotta első felszállását az F-35 Joint Strike Fighter-en.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 03. 23., 16:49

Korszerű kiképzőgépekkel gyarapodik a Magyar Légierő

Elvégezték az utolsó simításokat azokon a Zlin Z−242L típusú repülőgépeken, amelyek március 24-én érkeznek hazai állomáshelyükre.
2017. 03. 23., 10:03
Nyitásra még nincs időpont, a szünetért a kárpótlás a szebb és jobban felszerelt Park lesz. Reptérlátogatók: irány az igazi, bár lezárt futószállópálya!
2017. 03. 22., 13:15
Nagyobb terület, jobb technika, az új Aeropark látogatóinak külön ingyenes parkoló. Jobb rálátás – és a távlati kilátások?
2017. 03. 22., 09:18
Idegőrlő száz perc volt, amíg meghibásodott Gripenjével a kecskeméti reptér fölött körözött. Kádár Sándor őrnagy végül hasraszállást hajtott végre, és csak ekkor katapultált.

  Legfrissebbek most

Megkezdődtek az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis kettős célú hasznosításra történő átalakításának előkészületei. A tervek szerint 2018 végére kell megfelelnie a katonai és polgári gépeket fogadó repülőtérre vonatkozó civil szabályzóknak és elvárásoknak.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az MBDA hadiipari vállalat függőleges indítású, kis hatótávolságú légvédelmi rakétarendszere, a VL Mica SHORAD hajófedélzetről és szárazföldről indítható verzióban készült.