2016. 12. 04.
Barbara, Borbála
: 314 Ft   : 295 Ft Benzin: 339 Ft/l   Dízel: 352 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Az Aircraft Industries a GE M601-es és H80-as hajtóműveit választotta az L410-es repülőgéphez

JETfly  |  2011-02-09 14:37:00

Öt évre szóló értékesítési megállapodást kötött egymással a GE Aviation és az Aircraft Industries cseh repülőgépgyártó vállalat, melynek keretében a cseh fél M601-es és H80-as hajtóműveket vásárol a GE-től. A megállapodás szerint évente legalább 10 darabot gyártanak le a hajtóművekből, amelyek az L410-UVP-E20-as kéthajtóműves, úgynevezett ingázó repülőgépekhez készülnek.

„A GE büszke arra, hogy stratégiai partnerkapcsolatra lépett az Aircraft Industries vállalattal, mely a H80-as hajtómüvekre szóló első megállapodásunkat eredményezte az ingázó gépek piacán” – jelentette ki Paul Theofan, a GE Aviation üzleti és általános célú turbólégcsavaros gépekkel foglalkozó részlegének elnöke és ügyvezető igazgatója. „Jelenleg az L410-es gépek döntő többsége Oroszországban, Dél-Amerikában és Afrikában teljesít szolgálatot. Örömmel várjuk, hogy a flotta más régiókban is kibővüljön a GE H80-as hajtómüvével felszerelt L410-es gépekkel.”  

GE H-80

A H80-as hajtómü lényegesen jobb felszálló teljesítményt nyújt a forró nyári melegben, és nagyobb utazósebességre képes a nagyobb magasságokban, így az ilyen hajtómüvel felszerelt L410-es gépek a korábbiak mellett újabb útirányokba is repülhetnek.  Az Aircraft Industries 2012 közepére tervezi befejezni a GE H80-as hajtómüveivel felszerelt L410-es gépek tanúsítási eljárását. Ha meglesz a tanúsítvány, a vállalat a már legyártott, M601-es hajtómüvel felszerelt gépek hajtómüveit is H80-as hajtómüvekre cseréli. Az első L410-es repülőgép 1969-ben állt szolgálatba. A mai napig több mint 1 100 darab készült belőle. Jelenleg több mint 450 ilyen típusú repülő közlekedik világszerte.   A csehországi Kunovicében található Aircraft Industries (korábbi nevén LET Kunovice) az L410-es repülőgépek gyártására szakosodott. A vállalat az 1930-as évekig vezeti vissza eredetét; ekkor alakult meg ugyanis repülőgép-javító üzemként, mely a II. Világháborút követően minden fajta repülőgép javításával foglalkozott. A LET az 1950-es években új gyárat épített Kunovicében, és 1957-ben tervezte meg az első általános célú repülőgépét. Azóta az Aircraft Industries jelentős sikereket ért el a mezőgazdasági permetező-repülőgépek, az oktatógépek és a vitorlázó repülőgépek gyártása terén, és természetesen az ingázó repülőgépek terén, amelyek gyártására mostanra szakosodtak.  GE H-80A GE Aviation üzleti és általános célú turbólégcsavaros gépekkel foglalkozó részlege által gyártott M601-es hajtómüvek közül jelenleg több mint 1 600 áll szolgálatban; a hajtómüvek 30 repülőgépben eddig együttesen több mint 17 millió órát repültek. A H80-as hajtómüvet jelenleg a Thrush 510G repülőgépben tesztelik. A tanúsítási tesztet követően üzleti és általános célú, kisegítő és mezőgazdasági repülőgépekben fogják alkalmazni.  A H80-as hajtómü az M601-es hajtómü elegáns, erőteljes küllemét ötvözi a GE három dimenziós aerodinamikai tervezési technikáival és korszerü anyagaival, így az eredmény egy, az M601-es hajtómünél nagyobb teljesítményü, üzemanyag-takarékosabb és tartósabb hajtómü, amelynél nincs szükség időszaki üzemanyag-fúvóka vizsgálatra, továbbá nincs szükség a magas hőmérsékletü részek vizsgálatára sem. A H80-as hajtómü élettartama is hosszabb: 3 600 repülési óra, illetve 6 600 ciklus két nagyjavítás között.  A H80-as hajtómünél alkalmazott egyszeres vagy kettős müködésü légcsavar állásszög változtató mechanizmus lehetővé teszi a különböző légcsavarlapát típusok kiválasztását és használatát.

A GE egyik üzletágaként müködő GE Aviation az utasszállító, hadi, üzleti és általános célú repülőgépekbe szánt sugárhajtómüvek és turbólégcsavaros-gázturbinás hajtómüvek, alkatrészek és integrált rendszerek piacvezető szállítója.  A cég által kínált termékek karbantartásáról a GE Aviation globális szervizhálózata gondoskodik.  Bővebb információért látogasson el a www.ge.com/aviation weblapra. Tudjon meg többet a GE Business & General Aviation divízióról a http://facebook.com/GEBGA weboldalon. Kövesse a GE Aviationt a Twitteren (http://twitter.com/GEAviation), valamint a YouTube-on ( http://www.youtube.com/user/GEAviation).

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!
2016. 12. 01., 10:54

Az utolsó Tu-144 utolsó repülései

Tupoljev–NASA repülő laboratórium, orosz gép amerikai műszerekkel. Emlékmű lesz a 77114-es? Akiket irritálnak bizonyos feliratok.
2016. 11. 30., 10:07

A kolumbiai katasztrófa lehetséges okai

El se indulhatott volna ez a gép erre az útvonalra? Amikor nincs kerozinszaga a roncsnak. A navigációs tartalék és a kötelező kitérő reptér.
2016. 11. 30., 10:03

Fehér hattyú

35 éve repül a Tu-160-as nehézbombázó.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az idén 15 éves katonai toborzás Bács-Kiskun megyei történetét és eredményeit is megismerték azok, akik az MH Katonai Igazgatási és Központi Nyilvántartó Parancsnokság (MH KIKNYP) kecskeméti irodájának rendezvényén vettek részt a mai napon Kecskeméten, a Pallasz Athéné Egyetemen.