2017. 03. 28. kedd
Gedeon, Johanna
: 309 Ft   : 285 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Kerozingőzös fotópályázat!

JETfly  |  2011-02-01 15:40:00

A Kerozingőzös Portál nyílt fotópályázatot hirdet azon fotósok számára, akik repüléssel kapcsolatos témákat mutatnak be kreatív és különleges nézőpontokon keresztül. Az alábbi három témában várjuk a pályaműveket:

Airport

Egy polgári vagy katonai repülőtér mindennapjaiból kiragadott pillanatok, életképek. Bármilyen fotót vagy sorozatot elfogadunk, mely közvetve vagy közvetlenül, de mindenképpen kapcsolódik a repülőtérhez. A kép készülhet pl. a Ferihegyi Repülőtér galériájáról is, de pályázni lehet légifotókkal, kerítésről készült csendélettel, vagy épp egy kis füves vidéki reptér hangárjáról vagy vitorla üzeméről készült képpel is.

A repülő ember

Olyan portrékat, emberábrázolásokat várunk ebbe a kategóriába, melyeken keresztül a fotós a repülésről, a repülés szeretetéről mesél. Nem kritérium, hogy a képeken bármilyen repülőgép szerepeljen, a készítőn múlik, hogy az alkotás illeszkedjen a kategóriába. Ha valaki lefényképezte a világ legszebb mosolyú légi utaskísérőjét, esetleg a legvagányabb vadászpilótáját, azon portrékat szintén ide várjuk! :)

On final

Ha a spotterkedés lelkes híve vagy, ez a Te kategóriád. Mutasd meg, hogy nem csak egy kaptafára készített, tizenkettő-egy-tucat stílusú spotterfotókat lehet készíteni, hogy a Tiéd más, szebb, jobb, esetleg olyan típusról készült, amelyik Magyarországon szökőévente egyszer fordul csak meg. Ebbe a kategóriába olyan képeket várunk, melyeken a repülőgép legalább egyik - vagy az összes - futómüve kinti helyzetben van. Spotterkedésre fel - irány a legközelebbi repülőtér!

A pályázat időtartama, a nevezés módja Pályázni 2011. február 1-jétől 2011. március 7. éjfélig lehet. A nevezett képeket emailben kell elküldeni. Egy pályázó akár mindhárom kategóriában indulhat, kategóriánként maximum három fotóval, vagy öt képes sorozattal. Sorozat indítása esetén mindenképpen szükséges valamilyen kapcsolat a képek között (pl. ugyanaz a repülőgép szerepel rajtuk, egyazon cselekmény megörökítése, ugyanarról a személyről/csoportról készültek stb).

A pályamüvekkel szemben támasztott technikai követelmények Minőség

Pályázni lehet analóg és digitális képekkel, előbbi esetben a fotót szkennelve kérjük beküldeni. A fényképezőgép fajtája nincs megkötve, szívesen fogadunk akár mobiltelefonnal vagy Camera Obscurával készített fotókat is, amennyiben azok egy minimálisan elvárt minőséget elérnek. A nyilvánvalóan rossz minőségü (pl. életlen, sérült, kivehetetlen részeket tartalmazó, indokolatlanul zajos, alul vagy túlexponált stb) képek előzetes értesítés nélkül törlésre kerülhetnek. Ez alól kivételt képez, ha nagyon különleges témáról vagy extrém körülmények között készült fotóról van szó.

A képek digitális utómunkái a következő mértékben engedélyzetettek: vágás, expozíció korrekció, élesítés, lágyítás, színegyensúly és színek módosítása (pl. fekete-fehér kép vagy a kép egy részletének szürkítése), szennyeződések, karcok kiretusálása. Egyéb korrekció nem lehetséges (pl. a kép tartalmi részeinek megváltoztatása, új képelem beillesztése, meglévő részletek eltüntetése). A pályázónak a zsüri kérésére be kell mutatnia a témáról készített eredeti, módosítás nélküli fotót.

Tartalom

Amennyiben a feltöltött képen a pályázat tematikájába nem illő tartalom látható, illetve bármely része vagy egésze jogszabályba vagy közerkölcsbe ütközik vagy ütközhet, úgy minden további értesítés nélkül töröljük a fotót!

Amennyiben a feltöltött kép nem illeszkedik a megjelölt kategóriába, azonban egy másikba igen, a zsüri megváltoztathatja a nevezést, és másik kategóriába emelheti át a képet.

A képek mérete, típusa

A feltöltendő képek méretére az alábbiakat határozzuk meg:

- a kép hosszabbik oldalának mérete minimálisan 1280 pixel legyen;

- a feltöltött fotó mérete maximum 2MByte lehet;

- használható fájlformátum kizárólag JPG/JPEG, ésszerü tömörítési rátával.

Egyéb

A pályázaton bárki részt vehet, nemre, korra való tekintet nélkül. A nyeremény jellegéből fakadóan, amennyiben 18. életévét még be nem töltött személy a nyertes, a nyeremény átvételéhez, igénybe vételéhez szülői hozzájárulás szükséges.

A pályázaton a részvétel ingyenes, nevezési díj vagy egyéb más anyagi kötelezettség nem terheli a pályázókat.

Pályázni kizárólag saját készítésü képpel lehet, amely más pályázaton még nem nyert díjat.

Kategóriánként egy-egy nyertest hirdetünk, melyeket a zsüri választ ki. A nyertes képek, valamint a legjobb hatvan fotó a Kerozingőzös Egyesület weboldalán (www.kerozingozos.hu) illetve az Egyesület Facebook oldalán (www.facebook.com/kerozingozos) is megjelennek.

A feltöltött képekkel a Kerozingőzös Egyesület a továbbiakban szabadon rendelkezhet, azokat egészében vagy részleteikben promóciós és dekorációs célokra külön értesítés nélkül felhasználhatja. A képek használatával kapcsolatban a pályázókat jogdíj nem illeti meg.

A képekkal kapcsolatos esetleges jogvitákban vagy egyéb más problémás kérdésekben a Kerozingőzös Egyesületet, a pályázat szervezőit illetve a zsürit semmilyen felelősség nem terheli.

A pályázaton történő indulással a nevező a pályázat feltételeit maradéktalanul elfogadja és tudomásul veszi, hogy azok ellen panasznak semmilyen formában nincs helye.

A nyeremény A kategóriák nyerteseinek a pályázat támogatója, a setarepules.kerozingozos.hu tulajdonosa egy fél órás sétarepülést ajánl fel a Dunakanyar felett.

A zsüri Hardy Mihály

Hardy MihályKét és fél évtizeden át dolgozott televíziós újságíróként. Pályáját a Magyar Televízióban kezdte 1980-ban, a Híradó külpolitikai hírszerkesztőjeként. Ezt követően 1985 és 1991 között a Magyar Televízió moszkvai tudósítójaként dolgozott, később többek között az Esti Egyenleg, a Híradó, a Hét és az Európa Magazin szerkesztő-müsorvezetője volt. Moszkvai tudósítóként az első külföldiek egyike volt, akiknek bemutatták a MiG-31 típusú elfogó vadászgépet, erről szóló fényképes beszámolója a Top Gun (jelenleg Aranysas) magazinban jelent meg.

Alelnöke a Magyar Újságírók Országos Szövetségének. Tagja a Magyar Szóvivők Egyesületének. Táncsics Mihály (1991) és Magyar Pulitzer Emlékdíjas (2000).

2006-ban kommunikációs igazgatója egy kereskedelmi áruházláncnak. 2008. február 1-jétől pedig a Budapest Airport vállalati és közkapcsolati igazgatója.

Gyermekkora óta kötődik a repüléshez. Repült már az Amerikai Haditengerészet F-18D vadászbombázójával, valamint a Svéd Légierő C-130 Hercules teherszállító gépével.

Strammer Zsaklin

Strammer Zsaklin"A gimnázium utolsó éveiben kezdtem el érdeklődni a fotózás iránt, ami inkább külső hatásoknak, élményeknek köszönhető. A fotózást autodidakta módon tanultam. Úgy gondolom a fotózás egyfajta önkifejezési mód, melynek végeredménye sok mindentől és sok mindenkitől függ. Egy kép megszületésénél soha nem egy emberé az érdem.

Szeretek olyan pillanatokat megörökíteni, amiket a hétköznapokban nem veszünk észre, különleges, izgalmas helyeken fotózni, nem szokványos nézőpontokból! Kihívást jelent számomra olyan emberekkel dolgozni, akik először állnak a gép előtt, és látom azt a folyamatot, ahogy szépen lassan feloldódnak, és merik megmutatni magukat.

Leginkább portré, divat és akt fotókat készítek, emellett vállalok még kismama, gyerek, esküvői, és bármi olyan jellegü fotózást, amiben látok kihívást...

Több magazinban, fotós könyvekben, albumban jelentek meg képeim, dolgozom modellügynökségeknek és magánmegrendelésekre is.Megjelent képeim, referenciák:Digitális Fotózás Tükörreflexes fényképezőgéppel címü könyv- 2010Digitális Fotózás Tükörreflexes fényképezőgéppel címü könyv- 2008FotoArt Magazin, Digitális Fotó Magazin, Fotózz címü könyv, Heti Frissítő, Topp Modell Magazin, Motorinfó, Elle, Cosmopolitan, Otthon Centrum,Napfény Íze Szolárium Stúdió, Signal Biztosító,South East Europe konferencia.

Együtt dolgoztam: Deti Picasso – Gaya Arutyunyan, Karen Arutyunyan, Kostenko Daria, Leila Estes"

Dr. Toperczer István

Dr. Toperczer István 1996 és 2005 között a Magyar Légierő „Kapos” Bázisrepülőterén szolgált a repülőorvostan szakorvosaként. Az alakulat felszámolása után 2006 januárjától az MH 59 „Szentgyörgyi Dezső” Repülőbázisán repülőorvosként valamint a honvéd- és katasztrófaorvostan szakorvosaként látja el feladatait.

A kilencvenes évek második felében háromszor járt Vietnamban, az amerikai-vietnami háború légiharcairól gyüjtött archív anyagot, amelyet amerikai és angol kiadóknál könyvekben publikált.

2002-ben adták ki „Felhőlovagok” címü fotóalbumát légierőnk egy évtizedének történetéről (1991-2001).

2003-ban Kambodzsában, 2004-ben Laoszban folytatta indokínai utazásait, majd 2005-ben Indokína címmel megjelenő fotóalbuma útikönyvként mutatta be az említett három országot.

A Magyar Újságírók Országos Szövetségének tagjaként hazai és külföldi repülési szaklapokban rendszeresen jelennek meg légifelvételei és cikkei, valamint turisztikai magazinok publikálják fényképeivel illusztrált útibeszámolóit.

2007. júniusában jelent meg a Felhőlovagok testvér könyve a „Forgószárnyas Huszárok”, légierőnk helikoptereiről és pilótáikról.

2009-ben adták ki „Ég-Szín-Tér” címü fotóalbumát a Magyar Légierő történetéről (1999-2009). Legújabb könyvét LégTérerő címmel találjuk a könyvesboltok polcain, amely a Gripenek hazai rendszeresítésének történetét mutatja be.

Jó fényeket, sok sikert kíván:A Kerozingőzös Egyesület Szerkesztősége és a Zsüri

A nevezés további részleteiért kattintson a Kerozingőzös Portálra.

Galéria: Kerozingőzös fotópályázat!

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-03-23 10:44:35
Megkezdődtek az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis kettős célú hasznosításra történő átalakításának előkészületei. A tervek szerint 2018 végére kell megfelelnie a katonai és polgári gépeket fogadó repülőtérre vonatkozó civil szabályzóknak és elvárásoknak.
2017-03-22 13:25:54
Az Iraki Légierő parancsnoka, Anwar Hamad Amin altábornagy a napokban arról számolt be, hogy a légierő átvehette az első T-50IQ típusú harci-kiképző repülőgépeket, melyeket a koreai KAI (Korea Aerospace Industries) vállalat szállított le.
2017-03-22 09:29:29
Megkezdődött a másodhelikopter-vezető jelöltek képzése Szolnokon. A Honvéd Vezérkar Személyzeti Csoportfőnöksége által kiírt belső pályázatra jelentkezők közül tizenheten feleltek meg a repülőorvosi alkalmassági vizsgálat szigorú követelményeinek.
2017-03-22 16:35:07
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, a Malajziában megrendezett LIMA-2017 nemzetközi légiszalonon mutatkoznak be az Orosz Vitézek új gépeikkel, a Szu-30SzM típussal. Az orosz kötelék programja ráadásul új elemeket is tartalmaz.
2017-03-20 14:32:22
Március 15-én, a dél-ukrajnai Zaporizzsjában található Ivcsenko-Progressz hajtóműtervező irodában tett látogatása során Petro Porosenko ukrán elnök bejelentette, hogy Ukrajna saját, kéthajtóműves vadászrepülőgépet fog fejleszteni.
2017-03-20 12:37:22
A horvát Jutarnij Vijesti a napokban arról számolt be, hogy a korábban modernizált 12 darab MiG-21 ügyében már a horvát katonai rendőrség/rendészet is nyomozást indított, mely felülvizsgálja mind a modernizációs munkálatok elvégzését, mind a megvásárolt repülőgépek beszerzésének folyamatát.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 03. 27., 10:39
Negyven éve ütközött a ködös repülőtéren a két 747-es. Humán faktor és technikai tanulságok.
2017. 03. 24., 13:02
A nagy kérdés az akkumulátor és a hatótávolság. A NASA tervei és a Long EZ rekordváltozata. Óceánrepülés elektromos géppel? Az easy is beszáll a fejlesztésbe.
2017. 03. 23., 16:49

Korszerű kiképzőgépekkel gyarapodik a Magyar Légierő

Elvégezték az utolsó simításokat azokon a Zlin Z−242L típusú repülőgépeken, amelyek március 24-én érkeznek hazai állomáshelyükre.
2017. 03. 23., 10:03
Nyitásra még nincs időpont, a szünetért a kárpótlás a szebb és jobban felszerelt Park lesz. Reptérlátogatók: irány az igazi, bár lezárt futószállópálya!

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az Airbus Defence and Space vállalat stílusosan a LIMA-2017 szakkiállításra időzítve, átadta Malajziának a negyedik, egyben utolsó A400M Atlas típusú katonai teherszállító repülőgépet.