2016. 12. 09. péntek
Natália
: 314 Ft   : 290 Ft Benzin: 352 Ft/l   Dízel: 365 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Kész az első ausztrál Wedgetail-személyzet

JETfly  |  2010-11-15 10:26:08

Tavaly novemberben megérkezett a megrendelőhöz Ausztrália első két Boeing Wedgetail AEW&C repülőgépe. Azonban a kengurus légierő korai előrejelző és légi irányító típusa akkor még korántsem volt szolgálatra késznek nevezhető, mivel legfontosabb rendszere, a Northrop Grumman MESA radarja nem állt készen, ráadásul kiképzett személyzet sem volt hozzá. Nos, örömmel jelenthetjük be, hogy ez utóbbi problémára sikerült megoldást találnia a RAAF-nak.

1200 órányi tanulás után ugyanis készen áll az aktív szolgálatra a Royal Australian Air Force első teljes Wedgetail-személyzete. A nyolc fő oktatásával hét hónapon keresztül foglalkozott nyolc amerikai és három ausztrál Boeing-szakember. Ezen idő alatt a kadétok töviről-hegyire kiismerték a repülőgép harci irányító rendszerének müködését és vezérlését, mellyel a Wedgetail a vízen és a levegőben tartózkodó objektumok felderítését és irányítását végzi. A Boeing 737-700-as utasszállítón alapuló AEW&C repülőgép személyzete 10 különböző konzol segítségével figyelheti a légi és vízi célpontokat egy időben.

A Boeing Defence Australia elvégezte az első személyzet kiképzését az összes nem-taktikai területen, tehát képesekké tette őket a küldetésvezérlő rendszer, az adattovábbító rendszer, a kommunikációs rendszer és a MESA lokátor, valamint kapcsolódó berendezéseinek kezelésére. Ezután már ők végezhetik a többi csoport kiképzését ezekre, mellyel felgyorsulhat a személyi állomány feltöltése.’ – mondta Todd Barker, A Boeing Australia vezető oktatója.

A RAAF összesen hat AEW&C feladatú Wedgetail repülőgépet rendelt, melyek közül három már Ausztráliában van. 2010-ben a tervek szerint további kettő érkezik még, a maradék egy pedig 2011 első negyedévében, a személyzetek kiképzése tehát tényleg időszerü. Bár az elmúlt években a RAAF többször is krónikus emberhiánnyal küszködött, ezt mára nagyobb részt sikerült leküzdenie, így remélhetőleg lesz elegendő jelentkező a Wedgetailek fedélzetére is.A program maga egyébként is hosszú és csúszásokkal teli pályafutást tudhat a háta mögött. Jelenleg körülbelül három éves lemaradásban vannak az eredeti ütemtervhez képest, amit elsősorban a MESA radar fejlesztése és integrációja során fellépő, nem várt nehézségek okoztak.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 06., 16:24

Orosz rulett a tengeren

A szíriai partok közelébe vezényelt orosz Admiral Kuznyecov repülőgép hordozó erősen korlátozott mértékben képes beavatkozni az Iszlám Állam és a szír kormányellenes erők elleni harcokba.
2016. 12. 05., 11:23

Repülés Kabulba, átszállás nélkül

Dr. Orosz Zoltán altábornagy: Jövőre elkezdődik a Magyar Honvédség légi szállítási képességének fejlesztése, új járműveket vesznek.
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!
2016. 12. 01., 10:54

Az utolsó Tu-144 utolsó repülései

Tupoljev–NASA repülő laboratórium, orosz gép amerikai műszerekkel. Emlékmű lesz a 77114-es? Akiket irritálnak bizonyos feliratok.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin