2016. 12. 05. hétfő
Vilma
: 314 Ft   : 295 Ft Benzin: 339 Ft/l   Dízel: 352 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Press Tour 2010 Lengyelország 4. rész

JETfly  |  2010-12-06 09:07:38

A negyedik napon a várva várt swidwini Szu-22-es bázisra érkeztünk. Előző nap tájékoztattak minket, hogy reggel 9.15-kor már indulnak a gépek, valamint hozzátették azt is, hogy rossz idő lesz, micsoda újdonság - gondoltam, de legyünk optimisták. A rövid beléptetés-ellenőrzés közben is már hallottuk, majd láthattunk is egy Szu-22 géppárt felszállni, tehát hamarabb kezdődött a repülés (gondolom a várható rossz idő miatt).

Swidwin 21. bázis jelvény

Swidwin 7. szd. jelvény

Swidwin 40. szd. jelvény

Egy valóban rövid előadás során, melyet a bázis parancsnoka, Ireneusz Starzyñski ezredes tartott, elmondta, hogy a 21. Légibázison két században (7. elt és a 40. elt) Szu-22M4 és Szu-22UM-3K típusok állomásoznak, valamint kiképzési célokra néhány Iskra. Továbbá a Minsk Mazowiecki bázishoz hasonlóan - állandó kutató-mentő szolgálatot lát el egy W-3RL Sokol és egy Mi-2RL. A kiselőadást követően kisbuszunk a pálya mellé a küszöbhöz vitt, ahol sorban érkeztek a Szuhojok leszállásra. Többen úgy gondoltuk, hogy csak 3-4 gép van a levegőben, de rövid időn belül landolt 8! A zónára tekintettem, és a leszálló gépekkel együtt 13 Szu-22-es, 2 Iskra és egy Mi-2-es helikopter látványa fogadott!

Lengyel Szu-22-esek

Ahogy az utolsó gép földet ért, a zónából ismét indítást lehetett hallani, és már indult is egy másik Szuhoj… ez ám az üzemnap! Miután a gép felszállt, átvittek minket a zónába, azonban már a buszon közölték a soha nem hallott mondatot - a rossz idő miatt várhatóan lefújják a repülést! Na nem, gondoltam, ez nem lehet!!, de a sors kegyes volt hozzánk, és ahogy a zónába érkeztünk, már láttuk a gépek irányába tartó hajózókat. Innen aztán szó szerint kezdődött a nagyüzem, sorra indítottak a Szuhojok (a 2 Iskrát sajnos bevontatták a hangárba) kapásból 8 gépet emeltek! Fotózhattunk a kifutópálya mellől!! felszálló és leszálló gépeket egyaránt.

Lengyel Szu-22

A gépek csak mentek és mentek, már volt olyan pillanat is, hogy fogalmam sem volt, hogy most hány Szuhoj is tartózkodik a levegőben. Itt megjegyezném, hogy Magyarországon már 1997-ben kivonták ezt az igen nagy potenciállal bíró gépet, míg a lengyelek várhatóan 2016-ig üzemben tartják… A délután 2-ig tartó folyamatos üzem után, ha még nem lett volna elég, a hangárokba is elvittek minket, ahol szétszerelt és javításra váró Szuhojok fogadtak A hangárlátogatás után, a reptéren kiállított gépeket is megcsodálhattuk

Galéria: Press Tour 2010 Lengyelország 4. rész

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 05., 11:23

Repülés Kabulba, átszállás nélkül

Dr. Orosz Zoltán altábornagy: Jövőre elkezdődik a Magyar Honvédség légi szállítási képességének fejlesztése, új járműveket vesznek.
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!
2016. 12. 01., 10:54

Az utolsó Tu-144 utolsó repülései

Tupoljev–NASA repülő laboratórium, orosz gép amerikai műszerekkel. Emlékmű lesz a 77114-es? Akiket irritálnak bizonyos feliratok.
2016. 11. 30., 10:07

A kolumbiai katasztrófa lehetséges okai

El se indulhatott volna ez a gép erre az útvonalra? Amikor nincs kerozinszaga a roncsnak. A navigációs tartalék és a kötelező kitérő reptér.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A napokban az indonéz védelmi minisztérium egy delegációja Oroszországba látogatott a célból, hogy információkat szerezzenek a Mi-26-os nehéz szállítóhelikopter esetleges beszerzéséről és hadrendbe állításáról.