2017. 01. 17. kedd
Antal, Antónia
: 307 Ft   : 290 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Press Tour 2010 Lengyelország

JETfly  |  2010-11-29 10:15:40

Mint az utóbbi pár évben, idén is megrendezték a Press Tour-t, azaz a sajtótúrát Lengyelországban. A túrát évi kétszer, egyszer tavasszal, egyszer pedig ősszel rendezik meg. A Tour lényege, hogy a világ újságírói bepillantást nyerhessenek a lengyel légierő mindennapi életébe. Az idei tavaszi program sajnos elmaradt, de az őszit már nem hagytuk ki… Utunk során 5 bázisra látogattunk el, élményeinket egy kis sorozatban osztjuk meg Olvasóinkkal, melyet minden esetben képgaléria színesít

Minsk Mazowiecki MiG-29 1.szd jelvény

1elt

 

Hosszú utunk első állomása a Lengyelország keleti részén fekvő, Varsótól mintegy 40 km-re található Minszk Mazowiecki légibázis. A repülőtér megtalálása kisebb bonyodalomba ütközött, ugyanis a helyszínen tudtuk meg, hogy a lengyel repülőterek, valamint a repülőtérhez tartozó bázis két külön intézmény. Érdekes volt, hogy a repülőtér bejáratán a saját autóinkkal is bemehettünk!! A parkolást követően rögtön egy gyönyörü látvány fogadott minket: kb. 30 méterre egy kiváló állapotú MiG-29-est vontattak a zónába.Rövidesen a briefing room-ban kötöttünk ki (itt készítik fel a pilótákat és tartják az eligazításokat), ahol is egy részletes PowerPointos előadást láthattunk. Megismerkedtünk a bázis történetével, jelenlegi felállásával.

 

Lengyel MiG-29

A bázis a jelenlegi MIG-29 Fulcrum vadászgépeket 1989 óta üzemelteti, az első századhoz (1. elt) 13 együléses és 3 kétüléses Fulcrum tartozik. A repülőtér a 23. Légibázishoz tartozik, melyek rövidesen összevonásra kerülnek, parancsnokságuk Varsóban található. Feladatuk csakis az Air Policing, azaz a légtérvédelemre korlátozódik, mely feladatot a Malborkban állomásozó 29-esekkel kéthetes rotációban látják el. Számos ország légierejével ápolnak, szoros kapcsolatot, így évi több hadgyakorlatot is tartanak. Jó hír a típus kedvelőinek, hogy rövidesen megkezdődhet a MiG-29-esek modernizálása, melynek eredményeként üzemidejüket 2029-ig hosszabbítanák meg.

Lengyel MiG-29

Az előadást követően bemutatták a hajózók felszereléseit, melyet egy jó humorral megáldott fiatal MiG-29-es pilóta prezentált. Ezután közölték a számunkra kedvezőtlen hírt: a rossz időjárás miatt a délelőtti felszállásokat törölték! A bejelentés után a zónába kísértek minket, ahol négy MiG-29-es sorakozott, az egyik teljes harci díszben. A gépek gyönyörü állapotban voltak, megörökítésüket követően megmutatták a kutató-mentő csoportot (a folyamatosan a bázison állomásozó 2. gpr-t), mely egy W-3RL Sokol és egy Mi-2RL helikopterből állt. Mint megtudtuk ez egy 24 órás szolgálat, melynek átadása minden nap 9 és 10 óra között történik. A zónába sétálás közben tájékoztattak minket, hogy a délutáni felszállás várhatóan nem marad el. Utunk következő állomása egy hangár volt, ahol épp egy darabjaira szedett MiG-29-es árválkodott.

Lengyel MiG-29

A Fulcrum lencsevégre kapása után meglátogattuk a vadászgépek tárolására szolgáló vasbeton fedezékeket, melyek a hidegháborús időket idézték fel. Alig töltöttünk 10 percet a fedezékeknél, máris riadóztattak minket, hogy kocsikba be, mert pár perc múlva levegőbe emelkednek a 29-esek. Szerényen úgy gondoltuk, hogy csak a hajózók épülete mellől fotózhatunk, mikor is a kísérőnk intett egyet, hogy kövessük. Mi csak követtük és követtük, ahol is észbe kaptunk, hogy csak 20-30 méterre vagyunk a pályától!! Ahogy lepakoltuk a fotós felszereléseket, már be is esett egy lengyel C-130-as, majd rövid várakozás után távozott. Időközben a 29-esek is indítottak, majd külön-külön felszállva megkezdték a gyakorló repüléseket. Sajnos a leszállásra már nem maradt idő, mert a hivatalos program szerint 9 és 14 óra között lehettünk a bázison, és bizony 14 óra már bőven elmúlt. A délutánunkat múzeumok és az utak mellé kiállított gépek felkutatásával folytattuk.

Galéria: Press Tour 2010 Lengyelország

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
2017-01-09 12:44:50
A horvát katonai vezetés tenderért felelős bizottsága a napokban tájékoztatta az ország védelmi minisztériumát arról, hogy az új vadászrepülőgépek vásárlása ügyében két típus közül válasszanak, az egyik a svéd JAS-39C/D Gripen, a másik pedig a dél-koreai FA-50.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 01. 16., 16:25
A tavalyi esztendőben számtalan híresség hagyott el bennünket. Voltak köztük azonban olyanok is, akik halálhírét nem kapta fel a média.
2017. 01. 13., 14:45
Trump a program ellen, a minisztere mellette. Az első áttelepülő alakulat: irány Japán. Helyettesítheti a Villámot a Lódarázs? Elképesztő manőverek.
2017. 01. 12., 09:26
Visszatekintő a 2016-os szliácsi repülőnapra.
2017. 01. 12., 09:22
A motoros repülés centenáriumának évében német pilóták emlékrepülést szerveztek Magyarországra, így tisztelegve Almásy László pilóta, Afrika-kutató emléke előtt.

  Legfrissebbek most

2017. január 14-én szombaton, helyi idő szerint 9:27-kor a Hat Yai-ban megrendezett gyereknapi rendezvényen lezuhant a Thai Királyi Légierő egyik JAS-39 Gripen típusú vadászrepülőgépe.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az elmúlt huszonhat év legnagyobb honvédelmi és haderő-fejlesztési programját indítja el 2017 januárjától a Magyar Honvédség, Zrínyi 2026 néven – jelentette be dr. Simicskó István honvédelmi miniszter.