2017. 04. 27. csütörtök
Zita
: 313 Ft   : 287 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Feléleszti 6. századát a RAF

JETfly  |  2010-09-07 12:11:03

A mindenre kiterjedő megtakarítási programok és leépítések közepette is előfordul néha, hogy a Royal Air Force (Brit Királyi Légierő) előrefelé is halad, nem csak vissza. Most például ilyesmiről adhatunk hírt, ugyanis 2010. szeptember 6-ával hivatalosan is újra aktívvá minősült a 2007-óta ’alvó’ 6. repülőszázad, immáron Eurofighter Typhoon vadászbombázókkal. Ezzel a RAF újabb lépést tett afelé, hogy lecserélje kiöregedő Panavia Tornado F3 vadászrepülőgépeit.

A 6. repülőszázad a skóciai Leuchars légitámaszponton kezdte meg müködését új repülőgépeivel. Itt nem kisebb feladat vár rájuk, mint Nagy-Britannia északi légterének védelme, ugyanis 2011-ig az F3-as Tornadókkal felváltva, majd attól kezdve kizárólag a Typhoonokkal látják majd el a készültségi szolgálatot (NATO-terminológiában QRA, vagyis Quick Reaction Alert). A század egyébként az egyik legújabb Eurofighter-változat 12 példányával áll fel, az FGR4 variáns már képes a légtérvédelem mellett csapásmérésre és felderítésre is.

Érdekesség, hogy a 6. század lesz az első olyan brit Typhoon-egység, mely az anyaországban üzemel, de nem a lincolnshirei Coningsby bázison. Ezen kívül jelenleg csak a Falkland-szigeteken található Mount Pleasant támaszpont funkcionál az 1435. repülőszázad honi bázisaként, az összes többi egység (17., 29., 3. és 11. századok) mind Coningsbyben települtek. 2011-ben és 2012-ben két további Typhoon-század kerül majd Leucharsba, az egyik a 43. lesz, a másikról még nem tudni többet. Mindegyik egység 12 repülőgéppel rendelkezik majd, így 2012 után 36 Eurofighter lesz majd megtalálható a skóciai támaszponton.

A 6. század, mint már említésre került, egyelőre nem lesz egyeduralkodó új bázisán, ugyanis ott még 2011-ig vele párhuzamosan üzemel majd a 111. repülőszázad is Panavia Tornado F3 vadászrepülőgépekkel. Eddig e típus biztosította Nagy-Britannia északi légterét, és még egy ideig fogja is. Annyi bizonyos, hogy volt dolguk bőven, hiszen az orosz távolsági bombázók felújított hosszú távú repülései sok munkát adnak a brit készültségi gépeknek.

A RAF a 6. századot a SEPECAT Jaguar GR.3 vadászbombázók rendszerből való kivonása után, 2007 májusában deaktiválta. Addig fő feladatuk a közvetlen légi támogatás (CAS) és a taktikai felderítés volt. Az 1914. január 31-én megalakult egység beceneve (’A hadsereg szeme’) sokkal inkább ráillett az előző időszakra, mint a mostanira, bár az FGR4-es Typhoon már képes a felderítő szerepkör ellátására is.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-04-19 12:03:14
A napokban az olasz Alenia Aermacchi vállalat leszállította Ausztráliának a soron következő, ötödik C-27J Spartan típusú szállítógépet. A repülőgép (A34-004) az Ausztrál Királyi Légierő richmondi légibázisán landolt.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 04. 27., 11:57

MosonShow 2017

Videó a 2017-es mosonmagyaróvári makettkiállításról.
2017. 04. 26., 12:14
Észtországban az ötödik generációs gépek, kétszáz kilométerre az orosz határtól. Repült-e bevetést izraeli F-35-ös szíriai célpontok ellen?
2017. 04. 26., 11:21

Videó a Gripenek légifotózásáról

Elkészült a videó A szovjet repülőtér titkai múzeum csapatának légifotózásáról.
2017. 04. 25., 10:40
Képgaléria az idei, Hollandiában megrendezett gyakorlatról.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Funkcióiban és tartalmában is megújítják azt az adatbázist, amelyet a Szlovákiában működő NATO Tűzszerész Kiválósági Központ (NATO EOD CoE) fog üzemeltetni a szövetségen belüli katonák közreműködésével.