2016. 12. 03. szombat
Ferenc, Olívia
: 314 Ft   : 295 Ft Benzin: 339 Ft/l   Dízel: 352 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Feléleszti 6. századát a RAF

JETfly  |  2010-09-07 12:11:03

A mindenre kiterjedő megtakarítási programok és leépítések közepette is előfordul néha, hogy a Royal Air Force (Brit Királyi Légierő) előrefelé is halad, nem csak vissza. Most például ilyesmiről adhatunk hírt, ugyanis 2010. szeptember 6-ával hivatalosan is újra aktívvá minősült a 2007-óta ’alvó’ 6. repülőszázad, immáron Eurofighter Typhoon vadászbombázókkal. Ezzel a RAF újabb lépést tett afelé, hogy lecserélje kiöregedő Panavia Tornado F3 vadászrepülőgépeit.

A 6. repülőszázad a skóciai Leuchars légitámaszponton kezdte meg müködését új repülőgépeivel. Itt nem kisebb feladat vár rájuk, mint Nagy-Britannia északi légterének védelme, ugyanis 2011-ig az F3-as Tornadókkal felváltva, majd attól kezdve kizárólag a Typhoonokkal látják majd el a készültségi szolgálatot (NATO-terminológiában QRA, vagyis Quick Reaction Alert). A század egyébként az egyik legújabb Eurofighter-változat 12 példányával áll fel, az FGR4 variáns már képes a légtérvédelem mellett csapásmérésre és felderítésre is.

Érdekesség, hogy a 6. század lesz az első olyan brit Typhoon-egység, mely az anyaországban üzemel, de nem a lincolnshirei Coningsby bázison. Ezen kívül jelenleg csak a Falkland-szigeteken található Mount Pleasant támaszpont funkcionál az 1435. repülőszázad honi bázisaként, az összes többi egység (17., 29., 3. és 11. századok) mind Coningsbyben települtek. 2011-ben és 2012-ben két további Typhoon-század kerül majd Leucharsba, az egyik a 43. lesz, a másikról még nem tudni többet. Mindegyik egység 12 repülőgéppel rendelkezik majd, így 2012 után 36 Eurofighter lesz majd megtalálható a skóciai támaszponton.

A 6. század, mint már említésre került, egyelőre nem lesz egyeduralkodó új bázisán, ugyanis ott még 2011-ig vele párhuzamosan üzemel majd a 111. repülőszázad is Panavia Tornado F3 vadászrepülőgépekkel. Eddig e típus biztosította Nagy-Britannia északi légterét, és még egy ideig fogja is. Annyi bizonyos, hogy volt dolguk bőven, hiszen az orosz távolsági bombázók felújított hosszú távú repülései sok munkát adnak a brit készültségi gépeknek.

A RAF a 6. századot a SEPECAT Jaguar GR.3 vadászbombázók rendszerből való kivonása után, 2007 májusában deaktiválta. Addig fő feladatuk a közvetlen légi támogatás (CAS) és a taktikai felderítés volt. Az 1914. január 31-én megalakult egység beceneve (’A hadsereg szeme’) sokkal inkább ráillett az előző időszakra, mint a mostanira, bár az FGR4-es Typhoon már képes a felderítő szerepkör ellátására is.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!
2016. 12. 01., 10:54

Az utolsó Tu-144 utolsó repülései

Tupoljev–NASA repülő laboratórium, orosz gép amerikai műszerekkel. Emlékmű lesz a 77114-es? Akiket irritálnak bizonyos feliratok.
2016. 11. 30., 10:07

A kolumbiai katasztrófa lehetséges okai

El se indulhatott volna ez a gép erre az útvonalra? Amikor nincs kerozinszaga a roncsnak. A navigációs tartalék és a kötelező kitérő reptér.
2016. 11. 30., 10:03

Fehér hattyú

35 éve repül a Tu-160-as nehézbombázó.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az idén 15 éves katonai toborzás Bács-Kiskun megyei történetét és eredményeit is megismerték azok, akik az MH Katonai Igazgatási és Központi Nyilvántartó Parancsnokság (MH KIKNYP) kecskeméti irodájának rendezvényén vettek részt a mai napon Kecskeméten, a Pallasz Athéné Egyetemen.