2010. május 12-én, helyi idő szerint reggel 6 óra körül, leszállás közben lezuhant a líbiai Afriqiyah Airways légitársaság egyik Airbus A330-200-as utasszállítója. A Johannesburgból érkező gép (8U771-es járat), fedélzetén 93 utassal és 11 főnyi személyzettel Tripoli repülőterén kísérelte meg a leszállást, azonban – eddig ismeretlen okok miatt – lezuhant. Információk szerint egy holland kisfiú túlélte a katasztrófát.
A repülőgép Tripoliból folytatta volna útját London Gatwick repülőterére, az utasok többsége holland, brit, líbiai és dél-afrikai nemzetiségü volt. A líbiai légitársaság időközben bejelentette, hogy az 1024-es sorozatszámú, 5A-ONG lajstromjelü A330-200-as zuhant le. Az Afriqiyah Airways még 2006-ban rendelt meg 3 darab (opcióként pedig további 3 darab) A330-200-ast, melyből az elsőt 2009-ben szállította le a gyártó. Mindhárom gépet a General Electric CF6 típusú hajtómüvével szerelték, 9 hónapnál egyik sem idősebb. A lezuhant gép 2009 szeptembere óta körülbelül 1600 órát repült.
A repülőgép roncsai nagy területen szóródtak szét, egyes hírforrások arról számoltak be, hogy az Airbus valószínüleg már a levegőben felrobbanhatott, vagy nagy sebességgel csapódott a földbe. A katasztrófa okainak feltárása megkezdődött. A330-200-as típus ezt megelőzően 2009. június 1-jén szenvedett katasztrófát, akkor az Air France színeiben repülő Airbus Brazília partjaitól nem messze zuhant az óceánba, melynek során 228 ember vesztette életét.
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Dánia - az F-35-ösök érkezésével - folyamatosan vonja ki a hadrendből F-16-os vadászbombázóit, melyek értékesítését már korábban meghirdették. A lehetséges vásárló kilétét a napokban hozták nyilvánosságra.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.